WRC Φιλανδία: Η σταδιακή νίκη του Pajari δεν είναι αυτό που εντυπωσίασε περισσότερο την Toyota στο WRC Finland 2024 . Ο 22χρονος κέρδισε μόλις το ένατο ετάπ του με το αυτοκίνητό του Rally1, αλλά η απάντησή του στην απογοήτευση τράβηξε περισσότερο το μάτι της Toyota. Την ημέρα που ο Sami Pajari κέρδισε την πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι μόλις στην ένατη προσπάθεια, ήταν η στάση του όταν συνήλθε από μια δύσκολη πρωινή Παρασκευή που εντυπωσίασε περισσότερο τα αφεντικά του στην Toyota.
Κάνοντας ένα εφάπαξ (προς το παρόν) βήμα από το WRC2, ο Pajari και ο συνοδηγός Enni Mälkonen είναι αυτή τη στιγμή έκτος στο σύνολο μετά από 10 από τα 20 στάδια του Secto Rally Finland. Πιάστηκε στο άνοιγμα της Παρασκευής, ο Pajari στριφογύρισε στο GR Yaris Rally1 και αργότερα στην ίδια σκηνή έτρεξε φαρδιά και έχασε το πίσω φτερό του – κοστίζοντάς του πολύ χρόνο στα υπόλοιπα τέσσερα στάδια του βρόχου προτού μπορέσει να διορθωθεί στο σέρβις. Αλλά μόλις το Toyota του τέθηκε σε πλήρη λειτουργία, ο 22χρονος βρήκε τα χρήματα με τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο στην ίδια δοκιμή Laukaa που του χάλασε το πρωί. Έσωσε το καλύτερο για το Ruuhimäki 2, όπου κέρδισε τη σκηνή με διαφορά μισού δευτερολέπτου έναντι του Sébastien Ogier.
WRC Φιλανδία: Προκάλεσε μια χαρούμενη αντίδραση από τον Pajari στο τέλος της σκηνής στο WRC Finland 2024, ο οποίος αργότερα είπε στο DirtFish ότι ήταν «μεγάλη ανακούφιση» να σημειώσει τον πρώτο του χρόνο γρατσουνίσματος στο WRC. «Νομίζω ότι οι Φινλανδοί δεν είναι τόσο καλοί στα συναισθήματα ή στην περιγραφή των συναισθημάτων», είπε ο Pajari. «Νομίζω ότι δεν είναι τόσο εύκολο να το πεις.
«Προς το παρόν, βέβαια, υπάρχει μεγάλη ανακούφιση. Απλά, πολύ ωραίο συναίσθημα γενικά. Προς το παρόν, λοιπόν, θα ήθελα να μην σκέφτομαι πολύ το πρωί, αλλά νομίζω ότι αυτό κάνει επίσης μια ωραία ιστορία που κάπως δεν εγκαταλείπω ποτέ.
«Οπότε απλώς συνεχίστε να επικεντρώνεστε ξανά, συνεχίστε να πιέζετε».
Αυτή η στάση είναι που τράβηξε πραγματικά το μάτι του αθλητικού διευθυντή της Toyota Kaj Lindström, ο οποίος ενεργεί ως επικεφαλής της ομάδας στη Φινλανδία με τον Jari-Matti Latvala να αγωνίζεται στο WRC2. Ερωτηθείς αν περίμενε εκείνη τη νίκη της σκηνής από τον Pajari, ο Lindström είπε ότι ήταν ένα «κερασάκι στην τούρτα» μιας ημέρας «rollercoaster» όπου ο νεαρός Φινλανδός έδειξε τον επαγγελματισμό του.
«Ήταν το ένατο ετάπ για αυτόν στο μονοθέσιο Rally1 και ο ταχύτερος χρόνος, οπότε σίγουρα ήταν καλό. Και νομίζω ότι ήταν ένα κεράσι στην τούρτα σε αυτό το τρενάκι σήμερα.
«Δύσκολο ξεκίνημα το πρωί, αλλά μετά, κατά κάποιο τρόπο, έδειξε ότι είναι επαγγελματίας και αρκετά ώριμος για να χειριστεί την κατάσταση και να επαναφέρει το αυτοκίνητο σε λειτουργία, χωρίς να κάνει τίποτα πιο ανόητο, και μετά το φτιάξαμε και πήγε έξω πάλι.
«Μετά τη σκηνή, κάλεσα στο αυτοκίνητο και απλώς είπα ότι προφανώς λείπουν κάποια σημαντικά μέρη, οπότε μην κάνετε τίποτα ανόητο. Ξέχνα το; συνέβη και απλώς φέρτε το αυτοκίνητο με ασφάλεια στο σπίτι και θα το φτιάξουμε», πρόσθεσε.
WRC Φιλανδία: Ο Pajari κατέληξε: «Το πρωί ήταν προφανώς κακό, είναι δίκαιο να το πούμε, οπότε το απόγευμα ήταν ακόμα καλύτερο από ό,τι περίμενε κανείς, οπότε η ισορροπία είναι ίσως κάπου εκεί που θα έπρεπε ή όπου θα ήθελα να είναι.
«Δεν ξέρω ποιο ήταν το σχέδιο, γιατί ίσως το σχέδιο ήταν να μην πάω στο χαντάκι, αλλά ήταν είτε αυτό είτε να κερδίσω τη σκηνή!
Ο Pajari και ο συνοδηγός Enni Malkonen σημείωσαν τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο σταδίου στην έκτη σκηνή πριν πραγματοποιήσουν μια εκπληκτική προσπάθεια ορόσημο για να διεκδικήσουν το στάδιο ένατο [Ruuhimaki] για να ολοκληρώσουν μια εντυπωσιακή ανάκαμψη. Ο Pajari κέρδισε τη σκηνή με διαφορά 0,5 δευτερολέπτων από τον συμπαίκτη και οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Ogier.
“Πριν από το ράλι στο WRC Finland 2024 πίστευα ότι [μια νίκη σταδίου] θα ήταν ωραία, αλλά σκέφτηκα ότι θα ήταν πάρα πολύ, οπότε δεν περίμενα κάτι τέτοιο”, είπε ο Pajari, ο οποίος τερμάτισε την Παρασκευή έκτος στη γενική θέση.
«Σημαίνει πάρα πολλά. Προφανώς, το απόγευμα ήταν πολύ καλό και ήδη στο πρώτο στάδιο ήμουν δεύτερος ταχύτερος και μόνο ο Kalle [Rovanpera] ήταν πιο γρήγορος εκεί. Αλλά όταν οι συνθήκες ήταν κάτι σαν αυτό που έχω συνηθίσει [η ταχύτητα] ερχόταν με φυσικό τρόπο.
«Ακόμη και σε αυτή τη σκηνή του Ruuhimaki δεν σχεδίαζα να κερδίσω τη σκηνή, αλλά ήταν μια καθαρή διαδρομή και το απολάμβανα. Δεν πρόκειται να πω ότι ήταν εύκολο ή κάτι τέτοιο, αλλά δεν πίεζα σαν τρελός.
«Το πρωί ήταν κάτι τόσο δύσκολο. Αν κοιτάξετε τους μπροστινούς τύπους, ακόμη και πολλοί από αυτούς έκαναν κάποια λάθη στο πρωινό loop. Σίγουρα, οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες και δύσκολες και κάτι που δεν αντιμετωπίζουμε τόσο συχνά στο Ράλι Φινλανδίας. Νομίζω ότι ήταν καθαρή έλλειψη εμπειρίας για μένα».
WRC Φιλανδία: Για να βάλουμε το κατόρθωμα του Pajari στο πλαίσιο, χρειάστηκαν ο ηγέτης του Ράλι Φινλανδίας και δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Rovanpera 25 προσπάθειες για να διεκδικήσει μια παρθενική νίκη στα στάδια του WRC. Από τους τρέχοντες οδηγούς του WRC μόνο ο Ogier πέτυχε ταχύτερο χρόνο στην κορυφαία κατηγορία γρηγορότερα όταν ο Γάλλος κέρδισε τη δεύτερη διαδρομή του στην κορυφαία κατηγορία στο Rally GB το 2008.
Ο θρίαμβος του Pajari φτάνει μόλις δύο εβδομάδες αφότου ο Martins Sesks κέρδισε την πρώτη του νίκη στο WRC Finland 2024 μόνο στη δεύτερη εμφάνισή του στο Rally1. Όταν ρωτήθηκε για τη νίκη του Pajari στα στάδια, ο συμπαίκτης του Rovanpera πρόσθεσε: «Αν κερδίσετε το πρώτο σας ράλι στο πρώτο σας ράλι με το κορυφαίο μονοθέσιο, είναι μια σωστή δουλειά και το Ruuhimaki δεν είναι ένα εύκολο στάδιο, οπότε πραγματικά μπράβο». Ο αθλητικός διευθυντής της Toyota Kaj Lindstrom δήλωσε τη νίκη του Pajari στη σκηνή ως το «κεράσι στην τούρτα», αλλά ήταν εξίσου εντυπωσιασμένος από τον τρόπο που ο νεαρός οδηγός χειρίστηκε την ανάρρωσή του μετά την εκδρομή του στο δεύτερο στάδιο.
«Θα έλεγα ότι έδειξε ότι είναι αρκετά ώριμος για να χειριστεί τέτοιου είδους καταστάσεις», είπε ο Lindstrom. Ήταν μια δύσκολη αρχή, αλλά μπόρεσε να κάνει επαναφορά και ήταν αρκετά ήρεμος για να φέρει το αυτοκίνητο στο σπίτι όπως του ζητήσαμε. Βγήκε το απόγευμα και οδήγησε πολύ καλά. Νομίζω ότι η νίκη της σκηνής ήταν σαν το κεράσι στην τούρτα.
«Είναι πάντα εντυπωσιακό να βλέπεις τον νέο οδηγό να έρχεται και με λιγότερη εμπειρία να το κάνει. Είναι υπέροχο να βλέπεις αυτά τα νέα ανερχόμενα αστέρια όπως ο [Martins] Sesks και ο Sami.”
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power