ENGINE POWER

WRC Φιλανδίας: Οι Rovanpera, Evans συντρίβονται, ο Ogier μεγάλος νικητής

WRC Φιλανδίας: Το Ράλι Φινλανδίας ανατράπηκε μετά τη συντριβή του αρχηγού Rovanpera και του συμπαίκτη του Evans

wrc-finland-filandia-rally-world-ogier-rovanpera-rali-2024-rovanpera-evans
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά

WRC Φιλανδίας: Οι Rovanpera, Evans συντρίβονται στην προτελευταία σκηνή. Ο Rovanperä αντιδρά στην «απίστευτη» συντριβή στη Φινλανδία.

Ο παλιός αρχηγός του ράλι ένιωσε ότι ήταν ανίσχυρος να αποφύγει το ατύχημα που τελείωσε στο ράλι. ΟKalle Rovanperä αισθάνεται ότι ήταν ανίσχυρος να αποφύγει αυτό που περιγράφει ως «απίστευτο» ατύχημα από το προβάδισμα του Secto Rally Finland. Ο Rovanperä είχε τον έλεγχο του αγώνα και έμελλε να τερματίσει την αναμονή του για μια νίκη στον εντός έδρας γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι μέχρι το τελευταίο τμήμα του SS19 Sahloinen-Moksi. «Βασικά η τελευταία στροφή στο Moksi, το δεύτερο τελευταίο στάδιο, ναι, [υπήρχε] απλώς μια πολύ μεγάλη χαλαρή πέτρα στο δρόμο και γρήγορη γωνία», είπε ο Rovanperä στο DirtFish.

«Αυτή τη φορά δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Όταν είδα τον βράχο, δεν υπήρχε περίπτωση να τον αποφύγω. Το χτυπήσαμε και πέταξε ολόκληρο το αυτοκίνητο εκτός δρόμου, οπότε είχαμε ένα μεγάλο τρακάρισμα εξαιτίας αυτού». Ο Rovanperä επιβεβαίωσε ότι η σύγκρουση ήταν στην τέταρτη ταχύτητα. «Τέταρτη ταχύτητα υψηλής ταχύτητας, και ναι, κατευθείαν από το δρόμο», πρόσθεσε.

«Ναι, απίστευτο συναίσθημα. Δεν κάναμε τίποτα λάθος αυτή τη φορά με τον Jonne. Κάναμε το τέλειο Σαββατοκύριακο μέχρι αυτό. Είχαμε ένα τεράστιο προβάδισμα για να πάμε για τη νίκη και ναι, αυτή τη φορά, ήταν πολύ κακή τύχη με την πέτρα». Φαίνεται ότι το Ράλι Φινλανδίας είναι το ράλι που ο Rovanperä απλά δεν μπορεί να κερδίσει.

«Ναι, έτσι φαίνεται».

WRC Φιλανδίας:  Τι απέγινε ο Έβανς;

Ο συμπαίκτης της Toyota, Elfyn Evans, τράκαρε επίσης στο SS19. Ο Ουαλός έχασε το πίσω μέρος στην πρώτη στροφή και αύξησε περαιτέρω τις πιθανότητές του στη διεκδίκηση του φετινού τίτλου. «Είχα λίγη υποστροφή καθ’ οδόν, χρειάστηκε μια ανύψωση και απλώς, ναι, είχε λίγο περισσότερη βίαιη διόρθωση από ό,τι περίμενα ας πούμε, οπότε μας έδιωξε στο χαντάκι και απέναντι στην άλλη πλευρά του δρόμου και αυτό είναι το τελικό αποτέλεσμα δυστυχώς», είπε ο Evans στο DirtFish.

«Για να είμαστε δίκαιοι, δεν ένιωθα τόσο τρελό στο αυτοκίνητο σήμερα το πρωί», πρόσθεσε. «Αυτή η γωνιά το καταφέραμε ίσα σήμερα το πρωί, οπότε νομίζω ότι αυτό είναι το κομμάτι που ίσως μας έπιασε εκεί έξω θα έλεγα». Όσον αφορά τις ελπίδες του για παγκόσμιο τίτλο, ο Έβανς ήταν ήδη 13 πόντους μακριά από τον ηγέτη της σειράς Thierry Neuville, ο οποίος βρίσκεται τώρα στη δεύτερη θέση και πρόκειται να διευρύνει μαζικά αυτή τη διαφορά.

«Φαίνεται όλο και πιο δύσκολο τώρα, αυτό είναι σίγουρο», παραδέχτηκε ο Evans. «Ήταν ήδη, ας πούμε, ένα κενό με το οποίο δεν ήμασταν ικανοποιημένοι, αλλά σίγουρα ήταν εφικτό, αλλά τώρα προφανώς με αυτό σίγουρα δεν βοηθάει καθόλου, αλλά ξέρετε, έχουμε τέσσερα ράλι για να τελειώσουμε, όλα μπορούν να συμβούν σε αυτό το παιχνίδι και εμείς πρέπει απλώς να συνεχίσω».

Ο αρχηγός του Ράλι Φινλανδίας, Κάλε Ροβανπέρα και ο συμπαίκτης της στην Toyota, Έλφιν Έβανς, έπεσαν έξω από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι στην προτελευταία σκηνή. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Rovanpera φάνηκε να είναι σε πορεία για να κερδίσει την πρώτη του νίκη στο WRC εντός έδρας έχοντας προβάδισμα 45,8 δευτ. στο στάδιο 19 [Sahloinen-Moksi, 14,27 χλμ.]. Ωστόσο, ο Φινλανδός έκοψε έναν βράχο στο εσωτερικό της αριστερής γωνίας που έστειλε το GR Yaris του στα δέντρα. Ο Rovanpera και ο συνοδηγός Jonne Halttunen κατάφεραν να βγουν από το όχημα σώοι, αλλά οι ελπίδες τους για νίκη έληξαν επί τόπου.

WRC Φιλανδίας : Η έξοδος του Rovanpera έδωσε τώρα το προβάδισμα στο ράλι στον Sebastien Ogier, ο οποίος προηγείται του Thierry Neuville της Hyundai κατά 42,5 δευτερόλεπτα, με τον Adrien Fourmaux της M-Sport στην τρίτη θέση. Το περιστατικό εμφανίστηκε λίγες στιγμές μετά τη συντριβή του Έβανς στην ίδια σκηνή που σημαίνει ότι ο υποψήφιος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι θα αποχωρήσει από τη διοργάνωση χωρίς βαθμούς. Ο οδηγός της Toyota έχασε τον έλεγχο του GR Yaris του στην πρώτη στροφή του εδάφους 19 [Sahloinen-Moksi, 14,27 χλμ.] με αποτέλεσμα να αποσυρθεί αμέσως.

Πηγαίνοντας σε μια αριστερή γωνία, το αυτοκίνητο φάνηκε να σπάει προς τα δεξιά στέλνοντας τον Έβανς και τον συνοδηγό Σκοτ ​​Μάρτιν διάπλατα σε ένα χαντάκι. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο χτύπησε σε δέντρα που το εκτόξευσαν στον δρόμο και σε ένα άλλο σύνολο δέντρων. Ο Έβανς και ο Μάρτιν δεν τραυματίστηκαν στο περιστατικό.

Ο Έβανς βγήκε γρήγορα από το αυτοκίνητο για να καθαρίσει το δρόμο από τα συντρίμμια για να επιτρέψει στη σκηνή να συνεχίσει με το GR Yaris του σκαρφαλωμένο στην άκρη του δρόμου. Η σύγκρουση έφερε πρόωρο τέλος σε ένα δύσκολο γεγονός που άφησε τον Έβανς να παλεύει για να σώσει μόνο τους 12 πόντους της Super Sunday, μετά από μια αστοχία του άξονα μετάδοσης κίνησης το Σάββατο που έβαλε τον Ουαλό από τη μάχη της νίκης έχοντας στη δεύτερη θέση στο τέλος της Παρασκευής.

Ο Έβανς καθυστέρησε τότε 16 λεπτά εκτός λειτουργίας, καθώς ο σπασμένος άξονας μετάδοσης κίνησης προκάλεσε περαιτέρω ζημιά στο αυτοκίνητο που χρειάστηκε μια μακρά επισκευή με ποινή 2m40s που τον έβαλε εκτός βαθμών το Σάββατο. Ο Έβανς ενώνεται με τον συνάδελφο του διεκδικητή του τίτλου Ott Tanak στο περιθώριο, αφού ο οδηγός της Hyundai τράκαρε στην τρίτη σκηνή την Παρασκευή. Ως αποτέλεσμα, ο Neuville της Hyundai πρόκειται να αυξήσει το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα με τέσσερις ράλι της σεζόν να απομένουν σε Ελλάδα, Χιλή, Κεντρική Ευρώπη και Ιαπωνία.

WRC Φιλανδίας: Ο Ogier κερδίζει τη νίκη μετά τις ροές Rovanpera

Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής παίρνει το σπόιλ του Ράλι Φινλανδίας τη δραματική Κυριακή

Ο Sebastien Ogier κέρδισε την τρίτη του νίκη στη σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, μετά την εμφάνιση του μακροχρόνιου ηγέτη του Ράλι Φινλανδίας, Kalle Rovanpera, στερώντας του μια εντός έδρας νίκη σε ένα βάναυσο ράλι.

Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Ogier και ο συνοδηγός Vincent Landais παρήγαγαν μια ισχυρή οδήγηση σε ένα απαιτητικό Ράλι Φινλανδίας που επηρεάστηκε από τις μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες για να σφραγίσουν την 61η νίκη στα 40,1 δευτερόλεπτα από τον Thierry Neuville της Hyundai, με τον Adrien Fourmaux της M-Sport Ford  τρίτο στα 1m14. .1s πίσω από τον Ogier.

Ενώ ο Ogier κατείχε για λίγο το προβάδισμα στο ράλι μετά το δεύτερο στάδιο την Παρασκευή, η διοργάνωση κυριάρχησε από τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Rovanpera, ο οποίος έβαλε στόχο να γίνει ο πρώτος Φινλανδός που κέρδισε το ράλι μετά τον θρίαμβο του Jari-Matti Latvala το 2015.

WRC Φιλανδίας: Ο Rovanpera άρπαξε το προβάδισμα του ράλι από τον Ogier στο τρίτο στάδιο πριν το χάσει από τον συμπαίκτη του Elfyn Evans στο επόμενο τεστ, καθώς τα πληρώματα αντιμετώπιζαν δύσκολες υγρές συνθήκες. Ωστόσο, ο Ροβανπέρα απέκτησε το πλεονέκτημα στο πέμπτο στάδιο και προηγήθηκε με 0,2 δευτερόλεπτα.

Ωστόσο, όταν προηγήθηκε, ο Rovanpera δεν κοίταξε πίσω, προχωρώντας σε οκτώ δευτερόλεπτα προβάδισμα έναντι του Evans με τον Ogier 0,6s πιο πίσω στο τέλος της Παρασκευής. Το Σάββατο, ο Rovanpera άφησε πίσω του τους αντιπάλους του κερδίζοντας πέντε από τα έξι ετάπ, συμπεριλαμβανομένων δύο περασμάτων από τη διάσημη σκηνή Ouninpohja που επέστρεψε μετά από επτά χρόνια παύσης. Το δεύτερο πέρασμα του Rovanpera έσπασε το ρεκόρ σκηνής που κατείχε προηγουμένως ο Kris Meeke κατά 23,9 δευτερόλεπτα.

Μια βλάβη του άξονα μετάδοσης κίνησης και η μακροχρόνια επισκευή του μεσημεριανού σέρβις που προκάλεσε ποινή 2 m40 έθεσε τον Έβανς εκτός μάχης για τη νίκη και τις θέσεις του Σαββάτου για την πληρωμή πόντων. Αυτό ανέβασε τον Ogier, ο οποίος επέλεξε να μην επιτεθεί, στη δεύτερη θέση, 44,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον κυρίαρχο Rovanpera, ο οποίος κέρδισε προσωρινά 18 πόντους για να νικήσει το Σάββατο μπροστά από τον Ogier [15 βαθμοί] και τον Neuville [10 βαθμοί].

Ωστόσο, το συλλαλητήριο ανατράπηκε την Κυριακή. Ο Rovanpera είχε αυξήσει το προβάδισμά του έναντι του Ogier στα 45,8 δευτερόλεπτα αφού κέρδισε τις δύο πρώτες πρωινές ετάπ, αλλά το δράμα έπληξε τον Φινλανδό στην προτελευταία σκηνή όταν έκοψε έναν βράχο στο δρόμο που έβαλε το GR Yaris του σε ρολό και βγήκε από το ράλι. Ήταν η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που ο Rovanpera ξεπέρασε το προβάδισμα στο Ράλι Φινλανδίας.

WRC Φιλανδίας:  Το ατύχημα συνέβη λίγες στιγμές αφότου ο Έβανς συνετρίβη στην πρώτη γωνία της ίδιας σκηνής, κάτι που άφησε τον υποψήφιο του τίτλου του WRC χωρίς βαθμούς, αφού έχασε την πρώτη 10άδα στο τέλος του Σαββάτου. Αυτό άφησε τον Ogier να κατακτήσει τη νίκη στο τελικό στάδιο για να μεταφέρει τον οδηγό μερικής απασχόλησης στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, 27 βαθμούς πίσω από τον Neuville.

Ο Neuville κέρδισε το δεύτερο μετά από ένα δύσκολο ράλι που ξεκίνησε με τον Βέλγο να παίρνει από νωρίς το προβάδισμα κερδίζοντας το εναρκτήριο στάδιο. Έπειτα απέρριψε την παραγγελία όταν ξεπέρασε μια διασταύρωση στο τρίτο στάδιο χάνοντας 13s, πριν δυσκολευτεί με το χειρισμό του i20 N του όλη την Παρασκευή και το Σάββατο.

Ωστόσο, ο Neuville επέκτεινε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα αφού κληρονόμησε 15 πόντους Σαββάτου μετά την αποχώρηση του Rovanpera, ενώ οι αντίπαλοι Evans και Ott Tanak δεν κατάφεραν να κερδίσουν πόντους. Το ράλι του Tanak ολοκληρώθηκε στην τρίτη σκηνή, όταν έχασε τον έλεγχο και κύλησε πριν συγκρουστεί με ένα δέντρο, το οποίο για λίγο έπληξε τη σκηνή με κόκκινη σημαία. Ο συνοδηγός Martin Jarveoja μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο εδώ που πέρασε το βράδυ της Παρασκευής πριν αποφυλακιστεί.

Το Fourmaux της M-Sport ήταν μεταξύ εκείνων που δυσκολεύτηκαν με το αυτοκίνητό του μερικές φορές στις δύσκολες συνθήκες, αλλά ο Γάλλος οδήγησε έξυπνα για να εξασφαλίσει την τρίτη, τέταρτη πίστα του στη σεζόν. Το Fourmaux τερμάτισε μπροστά από τον εντυπωσιακό Sami Pajari, ο οποίος κατέκτησε την τέταρτη θέση [+1m54,5s] στο ντεμπούτο του στο Rally1 οδηγώντας ένα πέμπτο Toyota GR Yaris.

 

WRC Φιλανδίας:  Ο Pajari υπέστη μια εκδρομή στη δεύτερη φάση που προκάλεσε ζημιά στο αυτοκίνητό του, αλλά κατάφερε να ανακάμψει για να τελειώσει την Παρασκευή με μια πρώτη νίκη στο στάδιο WRC σε εννέα μόνο προσπάθειες καθώς θριάμβευσε στο τεστ Ruuhimaki. Στη συνέχεια υποστήριξε αυτόν τον ρυθμό νικώντας οριακά στην Ouninpohja από τους Rovanpera και Ogier.

Ο Oliver Solberg κέρδισε μια πολύτιμη νίκη στο WRC2 αφού τερμάτισε μια εντυπωσιακή πέμπτη θέση συνολικά [+ 8m15,5s] μπροστά από τον επικεφαλής της ομάδας της Toyota, Jari-Matti Latvala, που έκανε μια μοναδική έξοδο στο WRC2. Ο Takamoto Katsuta της Toyota έτρεξε μέχρι και την τέταρτη θέση πριν κόψει ένα δέντρο την Παρασκευή που έσκισε τον πίσω δεξιό του τροχό από το GR Yaris του. Ο Κατούστα μπόρεσε να επιστρέψει στη δράση και κέρδισε το Power Stage την Κυριακή.

Ο Esapekka Lappi της Hyundai ανέλαβε την τέταρτη θέση, αλλά είχε παρόμοια μοίρα όταν αναπήδησε από ένα αυλάκι σε δέντρα, αλλά έφτασε στην κορυφή της βαθμολογίας της Super Sunday. Ο Gregoire Munster της M-Sport επανήλθε στο ράλι την Κυριακή, αφού βγήκε από την έβδομη θέση το Σάββατο.

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version