ENGINE POWER

WRC Kalle Rovanperä, 22 χρόνια μετά στο ίδιο έργο θεατές

WRC Kalle Rovanperä: Πώς επαναλήφθηκε η οικογενειακή τραγωδία στο Ράλι Φινλανδίας του Kalle Rovanperä αφού ολοκληρώθηκε με την ίδια σκηνή με τον πατέρα του 22 χρόνια νωρίτερα
WRC Kalle Rovanperä, 22 χρόνια μετά στο ίδιο έργο θεατές

WRC Kalle Rovanperä: Πώς επαναλήφθηκε η οικογενειακή ιστορία του Rovanperä Το Ράλι Φινλανδίας του Kalle Rovanperä ολοκληρώθηκε στην ίδια σκηνή με τον πατέρα του 22 χρόνια νωρίτερα

Μόξι. Είναι ένα χωριό στην κεντρική Φινλανδία. Είναι ένα ωραίο μέρος – αγροτικό, αλλά ασυνήθιστο με πληθυσμό 150 κατοίκων απλωμένο στα αγροκτήματα και ένα σχολικό κτίριο που μετατράπηκε σε αίθουσα συνεδριάσεων. Σε μια από τις πιο διάσημες οικογένειες ράλι στον κόσμο, δεν είναι ένα μέρος που τηρείται με ύψιστη ευλάβεια.

Ο πατέρας και ο γιος των Rovanperäs – Harri και Kalle – έχουν και οι δύο κακοποιήσει το μέρος σε μια στιγμή που έφτασαν πιο κοντά από ποτέ στο να γράψουν τα ονόματά τους στην ιστορία των ράλι του έθνους τους. Γυρίστε το μυαλό σας πίσω στο 2002. Ο μεγαλύτερος από τους δύο είχε περάσει από τον συμπαίκτη του στην Peugeot, Marcus Grönholm, με μια συγκλονιστική διαδρομή μέσα από την Ouninpohja.

Στο δρόμο μέσα από το Moksi, όμως, έτρεξε ένα άγγιγμα και έκανε ζημιά στην μπροστινή δεξιά γωνία. Με τον τροχό πίσω στην αψίδα, αποσύρθηκε το 206 WRC του στο πλάι του E63 λίγες στιγμές αργότερα. Συντετριμμένος. Ήξερε ότι η μεγαλύτερη ευκαιρία του να κερδίσει το ράλι που ήθελε περισσότερο να κερδίσει είχε πάει.

WRC-Kalle-Rovanpera-rally-finland-filandia

WRC Kalle Rovanperä:  Είκοσι δύο χρόνια και ο ίδιος δρόμος τελείωσε τις ίδιες ελπίδες του Kalle – αλλά αυτή τη φορά με πιο θεαματικό τρόπο. Ο Rovanperä Jr βρισκόταν σε κοντινή απόσταση από την επίτευξη της πρώτης νίκης της οικογένειάς του στη Φινλανδία όταν η Κυριακή πήγε πολύ στραβά. Όπως ο Χάρι ξεπέρασε την απογοήτευσή του για να εξηγήσει τον θάνατό του το 2002, το ίδιο έκανε και ο Κάλε.

Έχοντας οδηγήσει από το τρίτο στάδιο μέχρι την τελευταία γωνία της προτελευταίας δοκιμασίας, ο βασιλεύων παγκόσμιος πρωταθλητής συμβιβαζόταν ακόμα με τη μοίρα του καθώς είδε τον DirtFish να περνάει από το γήπεδο λίγο έξω από το Moksi. Το πρόσωπό του ανέκφραστο, το μόνο του αίτημα ήταν η συνέντευξη να είναι σύντομη.

Η Κυριακή ήταν η πιο απογοητευμένη που τον έχω δει ποτέ. Ήταν στο πάτωμα. Και δικαίως. Αυτός και ο συνοδηγός Jonne Halttunen άξιζαν τη νίκη. Το είχαν κερδίσει σε τρεις ημέρες και μερικές από τις πιο δύσκολες συνθήκες στην πρόσφατη μνήμη του Secto Rally Finland.

Αυτό είχε το όνομά τους. Μόνο που τώρα γράφει Sébastien Ogier και Vincent Landais – άξιοι νικητές από μόνοι τους. Ο δύο φορές πρωταθλητής είναι πολύ νέος και πολύ ευφυής για να τον χάσει κανείς για λόγια, αλλά τα επέλεξε προσεκτικά. Ήταν ο πόνος χαραγμένος στο πρόσωπό του και όχι οι λέξεις που έλεγαν την πραγματική ιστορία.

WRC-Kalle-Rovanpera-rally-finland-filandia

Ράλι Φινλανδίας 2002: Ο Harri Rovanperä είχε πάρει το προβάδισμα στο Ράλι Φινλανδίας το 2002 όταν χτύπησε η καταστροφή

Αλλά οι λέξεις είναι μια λογική αρχή.

«Είχαμε μια πολύ μεγάλη χαλαρή πέτρα στο δρόμο και γρήγορη γωνία», είπε στο DirtFish. «Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα αυτή τη φορά. Όταν είδα τον βράχο, δεν υπήρχε περίπτωση να τον αποφύγω. Το χτυπήσαμε και πέταξε ολόκληρο το αυτοκίνητο από το δρόμο, οπότε είχαμε ένα μεγάλο τρακάρισμα εξαιτίας αυτού.

«Βγήκαμε κατευθείαν από το δρόμο. Ναι, απίστευτο συναίσθημα. Δεν κάναμε τίποτα λάθος αυτή τη φορά με τον Jonne. «Κάναμε το τέλειο Σαββατοκύριακο μέχρι αυτό. Είχαμε ένα τεράστιο προβάδισμα για να πάμε για τη νίκη και αυτή τη φορά ήταν πολύ κακή τύχη με την πέτρα».

Ο Rovanperä δεν είναι άνθρωπος για βαθιά συναισθήματα. Είναι ο άνθρωπος του πάγου που μοιράζεται τα ίδια αρχικά. Αλλά αυτό πόνεσε. Ένα ατύχημα του Myhinpää πριν από 12 μήνες ήταν δικό του λάθος: πολύ γρήγορα σε έναν δεξιόχειρα, το αυτοκίνητο γλίστρησε διάπλατα στα αριστερά που ακολούθησε, έσπασε έναν βράχο και κύλησε. Το προηγούμενο έτος, είχε βγει δεύτερος καλύτερος σε μια κυνομαχία με τον Ott Tänak και πριν από αυτό έπεσε σε ένα σωρό χαλίκι μετά από ένα μεγάλο τανκς στο Patajoki.

Αυτή θα ήταν η χρονιά του. ΧΩΡΙΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ. Οι συνεχόμενες νίκες στην Πολωνία και τη Λετονία απέδειξαν ότι αυτές οι ταλαντεύσεις στην αρχή της σεζόν στη Σουηδία και την Πορτογαλία ήταν ιστορία. Μιλώντας μαζί του πριν από την εκδήλωση, έδειχνε διαφορετικός. Πριν από ένα χρόνο τον βάραινε η πίεση, το έβλεπες. Έξι χρόνια πέρασαν και πέρασαν από τότε που ένας Φινλανδός νικητής και οι ανάγκες του έθνους κάθονταν βαριές στους ώμους ενός 22χρονου.

Δεν υπήρχε τίποτα από αυτά αυτή τη φορά. Φυσικά τον ένοιαζε τι πίστευε ο κόσμος, αλλά δεν του έδινε πολύ περιθώριο – κανείς δεν ήθελε μια νίκη στη Φινλανδία τόσο όσο οι δύο Φινλανδοί που κάθονταν στο Toyota #69.

Είχαν καλό χιούμορ και ήταν έτοιμοι για μια μάχη την Παρασκευή με τον συμπαίκτη Έλφιν Έβανς. Όταν ο Ουαλός έπεσε πίσω με το πρόβλημα του άξονα μετάδοσης κίνησης, υπήρξε πραγματική απογοήτευση από τον KR. Ήθελε να παίξει, ήθελε να αντιμετωπίσει τον άνθρωπο που είχε κάνει ό,τι δεν είχε καταφέρει δύο φορές τα τελευταία τρία χρόνια.

WRC-Kalle-Rovanpera-rally-finland-filandia
WRC Kalle Rovanperä:  Ο Rovanperä είχε τα πάντα υπό έλεγχο το περασμένο Σαββατοκύριακο

Αλλά με τον Έβανς να φύγει, το Σάββατο και η Ουνίνποχια ήταν εκεί για να τα απολαύσουμε. Και πάλι, υπήρχε μια οικογενειακή βαθμολογία που έπρεπε να διευθετηθεί. Κατά τη διάρκεια της εποχής του, ο Χάρι είχε κατακτήσει πραγματικά τον θρύλο που είναι ο Ουνίνποχγια. Το 2001, κέρδισε τη σκηνή από το Grönholm με 8,3 δευτερόλεπτα, ένα χρόνο αργότερα έκανε το ‘Bosse’ για 6,3.

«Ο μπαμπάς ήταν πάντα καλός σε αυτό», είπε ο Rovanperä στο DirtFish. «Ήταν μια σκηνή που τον έκανε κλικ. Είχε καλές αναμνήσεις από αυτό το μέρος και μίλησε για αυτές. Με την πλήρη επιστροφή, ήθελα να βεβαιωθώ ότι θα μπορούσα να περάσω καλά και εκεί μέσα, το κάναμε». Κυριακή πρωί και δεν υπήρχε άγχος. Δεν υπάρχει λόγος για βιασύνη. η νίκη περίμενε. Η νίκη που περίμενε η Φινλανδία από το 2017 και η σημαντική επιτυχία Jyväskylä της Esapekka Lappi. Είχαν περάσει πολλά επτά χρόνια, και αυτή η αναμονή πρέπει να συνεχιστεί οδυνηρά.

Και οι άνθρωποι μέσα και γύρω από το Moksi θα νιώσουν αυτόν τον πόνο τόσο έντονα όσο και οι οπαδοί πάνω κάτω στη γη. Στεκόμενος ανάμεσα στους χωρικούς το απόγευμα της Κυριακής, η ατμόσφαιρα ήταν σχεδόν νεκρική. τα παιδιά έκλαιγαν ενώ άλλα απλώς στέκονταν και κοιτούσαν τα σπασμένα απομεινάρια του αυτοκινήτου που έμοιαζε ασταμάτητο στην πορεία του προς την ιστορία.

Λίγες στιγμές νωρίτερα, αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι είχαν κυματίσει τις σημαίες τους, η γαλανόλευκη της Φινλανδίας και η κόκκινη, άσπρη και μαύρη της Toyota: μία σε κάθε χέρι. Με ένα κόρνερ και ένα στάδιο να απομένει, ο Kalle και ο Jonne ήταν καθ’ οδόν.

WRC-Kalle-Rovanpera-rally-finland-filandia

WRC Kalle Rovanperä:  Ο βράχος που τερμάτισε τη σχεδόν βέβαιη νίκη του Ράλι Φινλανδίας του Rovanperä

Τετράγωνο αριστερά, με δύναμη στο γκάζι, βγάζοντας τα γρανάζια από τη διασταύρωση και με το αεροσκάφος να στριμώχνει το Yaris στον δρόμο που τοπικά είναι γνωστός ως Varrasperäntie, υπήρχε ένας βράχος. Αυτός ο βράχος. Εν ριπή οφθαλμού, το Toyota ήταν βαλλιστικό, δεσμευμένο για τα δέντρα. Το ράλι τελείωσε. Ραγισμένες καρδιές σε όλο το χωριό και σε όλη τη χώρα.

Καθισμένος στο γρασίδι, κοιτάζοντας το τηλέφωνό του, ο Rovanperä πάλεψε να το πάρει μέσα. Πώς θα μπορούσε; Δεν είχε νόημα. Μια ή δύο ίντσες από την άλλη πλευρά και θα είχε σκαρφαλώσει στον βράχο και θα είχε μιλήσει για μια στενή, στενή επικοινωνία. Αντίθετα, κάθισε και σκέφτηκε άλλον έναν χρόνο περιμένοντας αυτόν που θέλει περισσότερο. Βγαίνοντας από ένα ελικόπτερο, ο Χάρι είχε προσγειωθεί. Ο ώμος ήταν αυτό που χρειαζόταν ο γιος του. Τώρα μοιράστηκαν την ιστορία εκείνου που ξέφυγε στα χωράφια γύρω από το Moksi.

Την επόμενη φορά, Κάλε. Την επόμενη φορά.

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Engine Power: Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Είσαι έτοιμος να ζήσεις ένα υπερθέαμα που θα σε αφήσει άφωνο; Το 25ο Motor Festival έρχεται με αδρεναλίνη στο κόκκινο, shows που σπάνε τα όρια και special guests που θα κάνουν τη διαφορά!

Engine Power
Engine Power: Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Μόλις 7οι και 8οι στα προκριματικά για το Grand Prix της Αυστραλίας, οι Ferrari απείχαν αρκετά από ό,τι αναμενόταν από αυτές στις κατατακτήριες. Για τον Charles Leclerc, αυτό δεν είναι πραγματικά έκπληξη.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025, τον πρώτο γύρο της σεζόν της Formula 1.

Engine Power
Engine Power: Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Και οι δύο οδηγοί της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, που και οι δύο ξεκίνησαν στην πρώτη σειρά στο GP της Αυστραλίας, έχουν λάβει άδεια να πολεμήσουν για τη νίκη στην πίστα. Αρκεί να μένεις καθαρός...

Engine Power
Engine Power: Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Η βρετανική ομάδα αντιμετωπίζει μια δύσκολη επιλογή: να προσπαθήσει να αναπτύξει το μονοθέσιό της το 2025 ή να θυσιάσει τη χρονιά για να επικεντρωθεί στο 2026, τον κύριο στόχο του Lawrence Stroll. Με την άφιξη του Adrian Newey, η Aston Martin είναι οπλισμένη μέχρι τα δόντια για να ολοκληρώσει με επιτυχία τη ρυθμιστική μετάβαση.

Engine Power
Engine Power: Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Liam Lawson στη Red Bull δεν είναι καλό μετά από μια δύσκολη Παρασκευή στη Μελβούρνη.

Engine Power
Engine Power: MotoGP Αργεντινής – Δοκιμές: Marquez imperial, οι Γάλλοι στο Q2

MotoGP Αργεντινής – Δοκιμές: Marquez imperial, οι Γάλλοι στο Q2

Ο Marc Marquez είχε μια τέλεια Παρασκευή στο Termas de Río Hondo, ολοκληρώνοντας την προπόνηση MotoGP GP Αργεντινής στην κορυφή.

Engine Power
Engine Power: Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Αν και η Ferrari πήρε το ρίσκο να σχεδιάσει ένα «99%» νέο μονοθέσιο το 2025, το SF-25 είχε καλή απόδοση κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Αρκετά για να ξεκινήσει η σεζόν με λίγη περισσότερη ηρεμία.

Engine Power
Engine Power: Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Ένας Αυστραλός δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο στην εθνική του διοργάνωση. Τζόουνς, Γουέμπερ, Ρικιάρντο: όλοι απέτυχαν στις 38 εκδόσεις του GP της Αυστραλίας που διεξάγονται από το 1985. Θα είναι ο Πιάστρι ο ήρωας που θα καταφέρει να σπάσει αυτή την κατάρα την Κυριακή;

Engine Power
Engine Power: Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Κυκλοφόρησε από τη Red Bull νωρίτερα από το αναμενόμενο, ο Jonathan Wheatley θα αναλάβει το νέο του ρόλο ως Team Principal στη Sauber την 1η Απριλίου, πριν από το Ιαπωνικό Grand Prix.

Engine Power
Engine Power: Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η σεζόν F1 του 2025 ξεκινά στη Μελβούρνη. Στο Racing Bulls, όλα τα φώτα είναι πράσινα με έναν καθησυχαστικό Laurent Mekies και έναν Isack Hadjar έτοιμο για μάχη.

Engine Power
Engine Power: Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Στο πίσω μέρος του πακέτου στο πρώτο Grand Prix της σεζόν 2024, η Alpine έκανε μια εντυπωσιακή στροφή 180° στους δώδεκα μήνες που ακολούθησαν. Αρκετά για να προσεγγίσουμε τον πρώτο γύρο του 2025, στην Αυστραλία, με αισιοδοξία και όρεξη να παλέψουμε για βαθμούς.

Engine Power
Engine Power: Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Κάθε σεζόν, οι οδηγοί παραμένουν στη σκιά των κανονικών οδηγών, έτοιμοι να πάρουν το τιμόνι σε περίπτωση απρόβλεπτων περιστάσεων: το 2025, ποιοι θα είναι οι έφεδροι οδηγοί για τις δέκα ομάδες του grid;

Engine Power
Engine Power: Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής διαχειρίζεται τα συμφέροντα του Gabriel Bortoleto, τον οποίο βοήθησε να βρει μια θέση στη Formula 3 το 2023. Παρών στη Formula 1 μόλις δύο χρόνια αργότερα, ο Βραζιλιάνος θα βρει τον μάνατζέρ του στο grid.

Engine Power
Engine Power: Έπαθλο Trail Ride 2025 | 1ος γύρος | Αναγγελία

Έπαθλο Trail Ride 2025 | 1ος γύρος | Αναγγελία

Έχεις αυτοκίνητο SUV ή 4Χ4; Θες να δοκιμάσεις τη χαρά της χωμάτινης οδήγησης σε ένα ασφαλές περιβάλλον και με καλή παρέα; Έλα στο Trail Ride

Engine Power
Engine Power: Επιστροφή του WRC στη Μεγάλη Βρετανία χάρη στη Σκωτία;

Επιστροφή του WRC στη Μεγάλη Βρετανία χάρη στη Σκωτία;

Απουσία από το 2019, η Μεγάλη Βρετανία θα μπορούσε να επιστρέψει στο WRC, ενώ η Σκωτία έχει εκφράσει την επιθυμία της να φιλοξενήσει έναν γύρο.

Engine Power
Engine Power: Τι να περιμένετε από τη διαδρομή 2025 Tour de Corse Historique;

Τι να περιμένετε από τη διαδρομή 2025 Tour de Corse Historique;

Οι διοργανωτές αποκάλυψαν τις πόλεις ενδιάμεσων σταθμών για αυτήν την 25η έκδοση του Tour de Corse Historique, ανάμεσα στις παραδόσεις και τις καινοτομίες.

Engine Power
Engine Power: Η Michelin αντιδρά στην προώθηση της Pirelli ως επίσημου κατασκευαστή ελαστικών MotoGP

Η Michelin αντιδρά στην προώθηση της Pirelli ως επίσημου κατασκευαστή ελαστικών MotoGP

Η Michelin αντιδρά στην ανακοίνωση του MotoGP σχετικά με την αλλαγή του επίσημου κατασκευαστή του κλάδου από το 2027.

Engine Power