WRC Kalle Rovanperä: Πώς επαναλήφθηκε η οικογενειακή ιστορία του Rovanperä Το Ράλι Φινλανδίας του Kalle Rovanperä ολοκληρώθηκε στην ίδια σκηνή με τον πατέρα του 22 χρόνια νωρίτερα
Μόξι. Είναι ένα χωριό στην κεντρική Φινλανδία. Είναι ένα ωραίο μέρος – αγροτικό, αλλά ασυνήθιστο με πληθυσμό 150 κατοίκων απλωμένο στα αγροκτήματα και ένα σχολικό κτίριο που μετατράπηκε σε αίθουσα συνεδριάσεων. Σε μια από τις πιο διάσημες οικογένειες ράλι στον κόσμο, δεν είναι ένα μέρος που τηρείται με ύψιστη ευλάβεια.
Ο πατέρας και ο γιος των Rovanperäs – Harri και Kalle – έχουν και οι δύο κακοποιήσει το μέρος σε μια στιγμή που έφτασαν πιο κοντά από ποτέ στο να γράψουν τα ονόματά τους στην ιστορία των ράλι του έθνους τους. Γυρίστε το μυαλό σας πίσω στο 2002. Ο μεγαλύτερος από τους δύο είχε περάσει από τον συμπαίκτη του στην Peugeot, Marcus Grönholm, με μια συγκλονιστική διαδρομή μέσα από την Ouninpohja.
Στο δρόμο μέσα από το Moksi, όμως, έτρεξε ένα άγγιγμα και έκανε ζημιά στην μπροστινή δεξιά γωνία. Με τον τροχό πίσω στην αψίδα, αποσύρθηκε το 206 WRC του στο πλάι του E63 λίγες στιγμές αργότερα. Συντετριμμένος. Ήξερε ότι η μεγαλύτερη ευκαιρία του να κερδίσει το ράλι που ήθελε περισσότερο να κερδίσει είχε πάει.
WRC Kalle Rovanperä: Είκοσι δύο χρόνια και ο ίδιος δρόμος τελείωσε τις ίδιες ελπίδες του Kalle – αλλά αυτή τη φορά με πιο θεαματικό τρόπο. Ο Rovanperä Jr βρισκόταν σε κοντινή απόσταση από την επίτευξη της πρώτης νίκης της οικογένειάς του στη Φινλανδία όταν η Κυριακή πήγε πολύ στραβά. Όπως ο Χάρι ξεπέρασε την απογοήτευσή του για να εξηγήσει τον θάνατό του το 2002, το ίδιο έκανε και ο Κάλε.
Έχοντας οδηγήσει από το τρίτο στάδιο μέχρι την τελευταία γωνία της προτελευταίας δοκιμασίας, ο βασιλεύων παγκόσμιος πρωταθλητής συμβιβαζόταν ακόμα με τη μοίρα του καθώς είδε τον DirtFish να περνάει από το γήπεδο λίγο έξω από το Moksi. Το πρόσωπό του ανέκφραστο, το μόνο του αίτημα ήταν η συνέντευξη να είναι σύντομη.
Η Κυριακή ήταν η πιο απογοητευμένη που τον έχω δει ποτέ. Ήταν στο πάτωμα. Και δικαίως. Αυτός και ο συνοδηγός Jonne Halttunen άξιζαν τη νίκη. Το είχαν κερδίσει σε τρεις ημέρες και μερικές από τις πιο δύσκολες συνθήκες στην πρόσφατη μνήμη του Secto Rally Finland.
Αυτό είχε το όνομά τους. Μόνο που τώρα γράφει Sébastien Ogier και Vincent Landais – άξιοι νικητές από μόνοι τους. Ο δύο φορές πρωταθλητής είναι πολύ νέος και πολύ ευφυής για να τον χάσει κανείς για λόγια, αλλά τα επέλεξε προσεκτικά. Ήταν ο πόνος χαραγμένος στο πρόσωπό του και όχι οι λέξεις που έλεγαν την πραγματική ιστορία.
Ράλι Φινλανδίας 2002: Ο Harri Rovanperä είχε πάρει το προβάδισμα στο Ράλι Φινλανδίας το 2002 όταν χτύπησε η καταστροφή
Αλλά οι λέξεις είναι μια λογική αρχή.
«Είχαμε μια πολύ μεγάλη χαλαρή πέτρα στο δρόμο και γρήγορη γωνία», είπε στο DirtFish. «Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα αυτή τη φορά. Όταν είδα τον βράχο, δεν υπήρχε περίπτωση να τον αποφύγω. Το χτυπήσαμε και πέταξε ολόκληρο το αυτοκίνητο από το δρόμο, οπότε είχαμε ένα μεγάλο τρακάρισμα εξαιτίας αυτού.
«Βγήκαμε κατευθείαν από το δρόμο. Ναι, απίστευτο συναίσθημα. Δεν κάναμε τίποτα λάθος αυτή τη φορά με τον Jonne. «Κάναμε το τέλειο Σαββατοκύριακο μέχρι αυτό. Είχαμε ένα τεράστιο προβάδισμα για να πάμε για τη νίκη και αυτή τη φορά ήταν πολύ κακή τύχη με την πέτρα».
Ο Rovanperä δεν είναι άνθρωπος για βαθιά συναισθήματα. Είναι ο άνθρωπος του πάγου που μοιράζεται τα ίδια αρχικά. Αλλά αυτό πόνεσε. Ένα ατύχημα του Myhinpää πριν από 12 μήνες ήταν δικό του λάθος: πολύ γρήγορα σε έναν δεξιόχειρα, το αυτοκίνητο γλίστρησε διάπλατα στα αριστερά που ακολούθησε, έσπασε έναν βράχο και κύλησε. Το προηγούμενο έτος, είχε βγει δεύτερος καλύτερος σε μια κυνομαχία με τον Ott Tänak και πριν από αυτό έπεσε σε ένα σωρό χαλίκι μετά από ένα μεγάλο τανκς στο Patajoki.
Αυτή θα ήταν η χρονιά του. ΧΩΡΙΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ. Οι συνεχόμενες νίκες στην Πολωνία και τη Λετονία απέδειξαν ότι αυτές οι ταλαντεύσεις στην αρχή της σεζόν στη Σουηδία και την Πορτογαλία ήταν ιστορία. Μιλώντας μαζί του πριν από την εκδήλωση, έδειχνε διαφορετικός. Πριν από ένα χρόνο τον βάραινε η πίεση, το έβλεπες. Έξι χρόνια πέρασαν και πέρασαν από τότε που ένας Φινλανδός νικητής και οι ανάγκες του έθνους κάθονταν βαριές στους ώμους ενός 22χρονου.
Δεν υπήρχε τίποτα από αυτά αυτή τη φορά. Φυσικά τον ένοιαζε τι πίστευε ο κόσμος, αλλά δεν του έδινε πολύ περιθώριο – κανείς δεν ήθελε μια νίκη στη Φινλανδία τόσο όσο οι δύο Φινλανδοί που κάθονταν στο Toyota #69.
Είχαν καλό χιούμορ και ήταν έτοιμοι για μια μάχη την Παρασκευή με τον συμπαίκτη Έλφιν Έβανς. Όταν ο Ουαλός έπεσε πίσω με το πρόβλημα του άξονα μετάδοσης κίνησης, υπήρξε πραγματική απογοήτευση από τον KR. Ήθελε να παίξει, ήθελε να αντιμετωπίσει τον άνθρωπο που είχε κάνει ό,τι δεν είχε καταφέρει δύο φορές τα τελευταία τρία χρόνια.
WRC Kalle Rovanperä: Ο Rovanperä είχε τα πάντα υπό έλεγχο το περασμένο Σαββατοκύριακο
Αλλά με τον Έβανς να φύγει, το Σάββατο και η Ουνίνποχια ήταν εκεί για να τα απολαύσουμε. Και πάλι, υπήρχε μια οικογενειακή βαθμολογία που έπρεπε να διευθετηθεί. Κατά τη διάρκεια της εποχής του, ο Χάρι είχε κατακτήσει πραγματικά τον θρύλο που είναι ο Ουνίνποχγια. Το 2001, κέρδισε τη σκηνή από το Grönholm με 8,3 δευτερόλεπτα, ένα χρόνο αργότερα έκανε το ‘Bosse’ για 6,3.
«Ο μπαμπάς ήταν πάντα καλός σε αυτό», είπε ο Rovanperä στο DirtFish. «Ήταν μια σκηνή που τον έκανε κλικ. Είχε καλές αναμνήσεις από αυτό το μέρος και μίλησε για αυτές. Με την πλήρη επιστροφή, ήθελα να βεβαιωθώ ότι θα μπορούσα να περάσω καλά και εκεί μέσα, το κάναμε». Κυριακή πρωί και δεν υπήρχε άγχος. Δεν υπάρχει λόγος για βιασύνη. η νίκη περίμενε. Η νίκη που περίμενε η Φινλανδία από το 2017 και η σημαντική επιτυχία Jyväskylä της Esapekka Lappi. Είχαν περάσει πολλά επτά χρόνια, και αυτή η αναμονή πρέπει να συνεχιστεί οδυνηρά.
Και οι άνθρωποι μέσα και γύρω από το Moksi θα νιώσουν αυτόν τον πόνο τόσο έντονα όσο και οι οπαδοί πάνω κάτω στη γη. Στεκόμενος ανάμεσα στους χωρικούς το απόγευμα της Κυριακής, η ατμόσφαιρα ήταν σχεδόν νεκρική. τα παιδιά έκλαιγαν ενώ άλλα απλώς στέκονταν και κοιτούσαν τα σπασμένα απομεινάρια του αυτοκινήτου που έμοιαζε ασταμάτητο στην πορεία του προς την ιστορία.
Λίγες στιγμές νωρίτερα, αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι είχαν κυματίσει τις σημαίες τους, η γαλανόλευκη της Φινλανδίας και η κόκκινη, άσπρη και μαύρη της Toyota: μία σε κάθε χέρι. Με ένα κόρνερ και ένα στάδιο να απομένει, ο Kalle και ο Jonne ήταν καθ’ οδόν.
WRC Kalle Rovanperä: Ο βράχος που τερμάτισε τη σχεδόν βέβαιη νίκη του Ράλι Φινλανδίας του Rovanperä
Τετράγωνο αριστερά, με δύναμη στο γκάζι, βγάζοντας τα γρανάζια από τη διασταύρωση και με το αεροσκάφος να στριμώχνει το Yaris στον δρόμο που τοπικά είναι γνωστός ως Varrasperäntie, υπήρχε ένας βράχος. Αυτός ο βράχος. Εν ριπή οφθαλμού, το Toyota ήταν βαλλιστικό, δεσμευμένο για τα δέντρα. Το ράλι τελείωσε. Ραγισμένες καρδιές σε όλο το χωριό και σε όλη τη χώρα.
Καθισμένος στο γρασίδι, κοιτάζοντας το τηλέφωνό του, ο Rovanperä πάλεψε να το πάρει μέσα. Πώς θα μπορούσε; Δεν είχε νόημα. Μια ή δύο ίντσες από την άλλη πλευρά και θα είχε σκαρφαλώσει στον βράχο και θα είχε μιλήσει για μια στενή, στενή επικοινωνία. Αντίθετα, κάθισε και σκέφτηκε άλλον έναν χρόνο περιμένοντας αυτόν που θέλει περισσότερο. Βγαίνοντας από ένα ελικόπτερο, ο Χάρι είχε προσγειωθεί. Ο ώμος ήταν αυτό που χρειαζόταν ο γιος του. Τώρα μοιράστηκαν την ιστορία εκείνου που ξέφυγε στα χωράφια γύρω από το Moksi.
Την επόμενη φορά, Κάλε. Την επόμενη φορά.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power