ENGINE POWER

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023: Νικητής ο Rovanpera στο δραματικό Ράλλυ Ακρόπολις

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023:  Ο Kalle Rovanpera της Toyota κέρδισε την τρίτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2023 με τεράστιο ενάμιση λεπτό στο Ράλι Ακρόπολις Ελλάδας.
WRC Ράλι Ακρόπολις 2023: Νικητής ο Rovanpera στο δραματικό Ράλλυ Ακρόπολις

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023: Ο Rovanpera κορυφαίος στο Ράλλυ των Θεών, κορυφαίος σε πόντους, ήταν ταχύτερος σε οκτώ από τα στάδια της 15ης διοργάνωσης, αλλά μετά τη νίκη στο superspecial της Πέμπτης το βράδυ, δεν ήταν ξανά στο μπροστινό μέρος του ράλι μέχρι το τέλος του Σαββάτου, όταν ο συμπαίκτης του, Sébastien Ogier, μπήκε στο δράμα.

Αυτό του έδωσε προβάδισμα 2 m04,4s, που σημαίνει ότι χρειάστηκε να κάνει κρουαζιέρα μέχρι την Κυριακή (μια άγνωστη και άβολη ιδέα για τον Rovanperä) για να πάρει την 11η νίκη στο WRC της καριέρας του και τη δεύτερη στην Ελλάδα. Ήταν η μεγαλύτερη νίκη του ποτέ.

Με τη νίκη του Rovanpera μόνο εξασφαλισμένη, σήμαινε ότι η προσοχή κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας του ράλι στράφηκε στη μάχη για τη δεύτερη μεταξύ του Dani Sordo της Hyundai και του Elfyn Evans της Toyota, οι οποίοι –όπως και ο ηγέτης– βρίσκονταν σε θέσεις στο βάθρο λόγω της ευγενικής παραμονής τους μακριά από μηχανικά προβλήματα. που οι αντίπαλοί τους έπεσαν φάουλ.

Ο Έβανς προχώρησε στο πρώτο ετάπ της Κυριακής με νίκη εννέα δευτερολέπτων επί του Σόρντο, ο οποίος στη συνέχεια χτύπησε με νίκη στο επόμενο στάδιο με 1,3 δευτ. επί του Έβανς. Αυτό το τεστ Γραμμένη επρόκειτο να επαναληφθεί ως powerstage, αλλά ο Sordo θα χρειαζόταν να ξεπεράσει τον Evans με μεγαλύτερη διαφορά στο δεύτερο πέρασμα, καθώς πήγε σε αυτό 2,7 δευτερόλεπτα πίσω.

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023

Αποθεώθηκε ο Rovanpera από τους Έλληνες στο WRC Rally Acropolis 2023

Από τους οδηγούς του Rally1, μόνο ο Ogier και ο Esapekka Lappi της Hyundai επέλεξαν να αντιμετωπίσουν το powerstage χωρίς εφεδρικά ελαστικά. Η διεκδίκηση των βαθμών για τη νίκη στα στάδια ήταν ιδιαίτερης σημασίας για τον Ogier και τον πρώην ηγέτη του ράλι Thierry Neuville, καθώς και οι δύο είχαν αποσυρθεί και είχαν ξανασυμμετάσχει στο ράλι εκτός των 10 κορυφαίων.

Το Neuville της Hyundai έθεσε ένα πρώιμο σημείο αναφοράς 6m32.412s, το οποίο ο Ogier ήταν μόλις 0,094s λιγότερο από αυτό, μετά ένας επιθετικός Lappi μείωσε τον ρυθμό κατά 0,531s. Ο Ott Tänak της M-Sport ήταν επόμενος στο δρόμο και έβαλε τους άλλους στη σκιά του με τον ταχύτερο χρόνο στα 1.675 δευτερόλεπτα.

Ο Sordo πήγε σε πλήρη επίθεση και ήταν 1.435 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Tänak, και ο Evans ήταν ο επόμενος. Αύξησε το χρόνο του Tänak μόλις κατά 0,041 δευτερόλεπτα και παραδέχτηκε ότι «ο Dani με ανησύχησε λίγο μετά από αυτό το πρώτο πέρασμα σήμερα το πρωί».

Αλλά οι όποιες ελπίδες να αποφασιστεί το powerstage με τον πλησιέστερο δυνατό τρόπο διαψεύστηκαν από τον Rovanperä, ο οποίος διέσχισε το στάδιο των 5,59 μιλίων 2,57s πιο γρήγορα από οποιονδήποτε άλλον.

Αυτό σήμαινε ότι ούτε ο Ogier ούτε ο Neuville σημείωσαν πόντους powerstage, ενώ ο Evans εξασφάλισε δεύτερος στο ράλι με 4,2 δευτερόλεπτα έναντι του Sordo που κατέκτησε το 55ο βάθρο του WRC. Η μέγιστη απόδοση του Rovanpera σημαίνει ότι το προβάδισμα του πρωταθλήματος έναντι του Evans είναι τώρα 33 βαθμοί.

Οι Tanak, Evans και Takamoto Katsuta συμπλήρωσαν τη συνολική εξάδα.

Ο Andreas Mikkelsen κέρδισε την 11η νίκη του στο WRC2 με διαφορά 10,3 δευτ. έναντι του συμπαίκτη του Gus Greensmith και του Citroën C3 της PH Sport, Yohan Rossel.

Ο Μίκελσεν απέφυγε το λάθος του από το πρώτο πέρασμα της Γραμμένης, όπου επιβράδυνε τη Škoda Fabia RS του πριν από τον τερματισμό, αφού παρεξήγησε ένα διαφημιστικό τόξο με αυτό στη γραμμή χρονομέτρησης.

Υπήρχαν επίσης βαθμοί WRC για την τριάδα του βάθρου, καθώς τερμάτισαν έβδομη, όγδοη και ένατη με τον Ogier να έρχεται 10ος στο σύνολο.

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023 Αποτελέσματα τελική κατάταξη:

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023: Ο Kalle Rovanpera επέκτεινε το προβάδισμά του σε πόντους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, κερδίζοντας την τρίτη νίκη της σεζόν, αφού επέζησε από ένα βάναυσο Ράλι Ακρόπολις.

Ο οδηγός της Toyota ήταν μία από τις δύο συμμετοχές στο Rally1 που ολοκλήρωσε τις 15 πίστες του αγώνα χωρίς καθυστέρηση, παρέχοντας στον Φινλανδό ένα άνετο περιθώριο νίκης 1 m31,7s έναντι του αντιπάλου του τίτλου και συμπαίκτη του Elfyn Evans .

Ο Rovanpera ηγήθηκε του ράλι αφού κέρδισε την σούπερ ειδική ασφάλτου της Πέμπτης το βράδυ στην Αθήνα, αλλά έπεσε στην τρίτη θέση όταν ο αγώνας αντιμετώπισε τους διαβόητους ανώμαλους δρόμους της Ελλάδας.

Τα στάδια έγιναν ακόμη πιο δύσκολα χάρη στην καταρρακτώδη βροχή νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, χάρη στην καταιγίδα Daniel, η οποία διέκοψε τις προετοιμασίες και ανάγκασε τους διοργανωτές να ακυρώσουν το shakedown της Πέμπτης.

Αντιμετωπίζοντας το μειονέκτημα να ξεκινήσει πρώτος στο δρόμο, ο Rovanpera κατάφερε να περιορίσει την απώλεια χρόνου, βοηθούμενος από τις βροχερές και λασπώδεις συνθήκες το πρωί της Παρασκευής. Ο μόνος φόβος του ήρθε όταν παραλίγο να κυλήσει στην τρίτη σκηνή αφού χτύπησε μια συμπίεση που προκλήθηκε από τις ακραίες καιρικές συνθήκες.

Ο Φινλανδός κατευθύνθηκε στις πολύ πιο στεγνές και παραδοσιακές πίστες του Σαββάτου, 25,5 δευτερόλεπτα μακριά από τον Thierry Neuville της ηγέτη Hyundai , ο οποίος ήταν επικεφαλής του οδηγού μερικής απασχόλησης της Toyota, Sebastien Ogier.

Ο Neuville και ο Ogier είχαν κλειδωθεί σε μια μάχη για τη νίκη, με τον τελευταίο να αναθεωρεί για λίγο τον Βέλγο το πρωί του Σαββάτου, πριν ο Neuville αντεπιτεθεί για να ανοίξει ένα προβάδισμα 10,9 δευτερολέπτων.

Ο Ροβανπέρα μπήκε στη μάχη της νίκης αφού πέτυχε τέσσερις συνεχόμενες νίκες στα στάδια, προτού βρεθεί σε προβάδισμα σοκ το απόγευμα του Σαββάτου, όταν ο Νεβίλ και ο Ογιέ αντιμετώπισαν προβλήματα.

Ο Neuville χτύπησε μια τρύπα στη σκηνή ένατη, προκαλώντας τελική ζημιά στην μπροστινή δεξιά ανάρτηση του i20 N του, δίνοντας το προβάδισμα πίσω στον Ogier.

Ωστόσο, στο στάδιο 12, το τελευταίο τεστ του απογευματινού βρόχου, ο Ogier δέχτηκε μια διπλή διάτρηση στο πίσω μέρος. Αλλά η κατάρρευση της αριστερής πίσω ανάρτησής του λίγες στιγμές αργότερα μετά από μια πρόσκρουση ανάγκασε τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να αποσυρθεί.

Έχοντας αποφύγει τρυπήματα ή μηχανικά προβλήματα, ο Rovanpera είχε ένα σημαντικό προβάδισμα 2 m04,4s που έδωσε στον ηγέτη του πρωταθλήματος την ευκαιρία να φτάσει στη νίκη.

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023: Ο Ροβανπέρα αύξησε τους πόντους του κερδίζοντας τον Έβανς κατά 2,5 δευτ. για να κερδίσει το Power Stage, το οποίο βοήθησε να επεκτείνει το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα έναντι του Έβανς στους 33 πόντους.

Ο Έβανς έκανε μια εντυπωσιακή μάχη μετά από ένα μηχανικό πρόβλημα το Σάββατο για να τερματίσει δεύτερος. Ο Ουαλός επιβράδυνε ξαφνικά κατά τη διάρκεια του σταδίου εννέα με υποψία προβλήματος υπερθέρμανσης στο GR Yaris του που του κόστισε περισσότερο από ένα λεπτό, με αποτέλεσμα να φτάσει στην πέμπτη θέση.

rovanpera-wrc-rally-acropolis-2023-nikitis-winner-rali-11iniki-karieras

Ο Rovanpera στο WRC Rally Acropolis 2023 στην ειδική της Παύλιανης

Μια επισκευή καθ’ οδόν κράτησε τον Έβανς στον αγώνα να ανεβαίνει στην τρίτη θέση πίσω από τον Dani Sordo της Hyundai μετά την αποχώρηση από τους Neuville και Ogier. Ο Έβανς έμπλεξε σε μια στενή μάχη με τον Σόρντο, ο οποίος κατάφερε να αποφύγει τυχόν προβλήματα για να ανέβει σταθερά στον πίνακα κατάταξης.

Ο Sordo δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τον Evans, χάνοντας στη δεύτερη θέση με 4,2 δευτερόλεπτα.

Ο Ott Tanak της M-Sport ανέκαμψε μετά από ποινή 3m40s επειδή καθυστέρησε 22 λεπτά από μια ζώνη τοποθέτησης ελαστικών την Παρασκευή λόγω ξαφνικής βλάβης της αντλίας νερού, και τερμάτισε τέταρτος (+4m28,4s).

Ο Tanak έπεσε στην 32η θέση μετά το πέναλτι, αλλά ανέβηκε ξανά στην ίδια θέση που είχε πριν εμφανιστεί το μηχανικό πρόβλημα.

Ο συμπαίκτης του Tanak, Pierre-Louis Loubet, μπόρεσε να ολοκληρώσει μόνο τη σούπερ ειδική της Πέμπτης, αφού υπέστη ένα πρόβλημα τερματικής αντλίας νερού το πρωί της Παρασκευής.

Ο Esapekka Lappi της Hyundai αντιμετώπισε αρκετές καθυστερήσεις στο δρόμο του προς την πέμπτη θέση (+6m22,3s). Ο Φινλανδός κατέστρεψε το καλοριφέρ του την Παρασκευή και χρειάστηκε ένα ταξίδι σε ένα εστιατόριο για να φέρει νερό για να κρατήσει το i20 N του σε λειτουργία.

Συγκρατήθηκε περαιτέρω από αστοχίες του εναλλάκτη και του άξονα μετάδοσης κίνησης, αλλά κατάφερε να φροντίσει το αυτοκίνητο μέχρι τον τερματισμό.

Ο Takamoto Katsuta της Toyota ήταν ο τελευταίος από τους μόνιμους οδηγούς του Rally1 που ολοκλήρωσε την πλήρη απόσταση στην έκτη θέση (7m20,9s). Οι Ιάπωνες έχασαν περισσότερα από τέσσερα λεπτά μετά από διπλή παρακέντηση στο στάδιο 11.

Στο WRC2, ο Andreas Mikkelsen σημείωσε απίστευτη ανάκαμψη μετά από τρία χτυπήματα της Παρασκευής και ανέβηκε από τη 12η θέση στην κατηγορία για να πάρει τη νίκη, τερματίζοντας έβδομος στη γενική διαδικασία. Οι Gus Greensmith , Yohan Rossel και Ogier, που επανήλθαν στη δράση την Κυριακή, συμπλήρωσαν το top 10.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Engine Power: Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αργεντινής, τον δεύτερο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP 2025.

Engine Power
Engine Power: Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Αυτή είναι η νέα Mercedes CLA, είναι ηλεκτρικό, αλλά υπάρχει και υβριδικό. Σύντομα αναμένεται και μοντέλο AMG

Engine Power
Engine Power: Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Στον μάνατζερ της Ducati αρέσει η ιδέα να αφήσει έναν τραυματισμένο αναβάτη να δοκιμάσει τη φυσική του κατάσταση στην κανονική του μοτοσυκλέτα - αλλά όχι φέτος, ούτε στον Martin.

Engine Power
Engine Power: Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Είσαι έτοιμος να ζήσεις ένα υπερθέαμα που θα σε αφήσει άφωνο; Το 25ο Motor Festival έρχεται με αδρεναλίνη στο κόκκινο, shows που σπάνε τα όρια και special guests που θα κάνουν τη διαφορά!

Engine Power
Engine Power: Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Μόλις 7οι και 8οι στα προκριματικά για το Grand Prix της Αυστραλίας, οι Ferrari απείχαν αρκετά από ό,τι αναμενόταν από αυτές στις κατατακτήριες. Για τον Charles Leclerc, αυτό δεν είναι πραγματικά έκπληξη.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025, τον πρώτο γύρο της σεζόν της Formula 1.

Engine Power
Engine Power: Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Και οι δύο οδηγοί της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, που και οι δύο ξεκίνησαν στην πρώτη σειρά στο GP της Αυστραλίας, έχουν λάβει άδεια να πολεμήσουν για τη νίκη στην πίστα. Αρκεί να μένεις καθαρός...

Engine Power
Engine Power: Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Η βρετανική ομάδα αντιμετωπίζει μια δύσκολη επιλογή: να προσπαθήσει να αναπτύξει το μονοθέσιό της το 2025 ή να θυσιάσει τη χρονιά για να επικεντρωθεί στο 2026, τον κύριο στόχο του Lawrence Stroll. Με την άφιξη του Adrian Newey, η Aston Martin είναι οπλισμένη μέχρι τα δόντια για να ολοκληρώσει με επιτυχία τη ρυθμιστική μετάβαση.

Engine Power
Engine Power: Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Liam Lawson στη Red Bull δεν είναι καλό μετά από μια δύσκολη Παρασκευή στη Μελβούρνη.

Engine Power
Engine Power: MotoGP Αργεντινής – Δοκιμές: Marquez imperial, οι Γάλλοι στο Q2

MotoGP Αργεντινής – Δοκιμές: Marquez imperial, οι Γάλλοι στο Q2

Ο Marc Marquez είχε μια τέλεια Παρασκευή στο Termas de Río Hondo, ολοκληρώνοντας την προπόνηση MotoGP GP Αργεντινής στην κορυφή.

Engine Power
Engine Power: Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Αν και η Ferrari πήρε το ρίσκο να σχεδιάσει ένα «99%» νέο μονοθέσιο το 2025, το SF-25 είχε καλή απόδοση κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Αρκετά για να ξεκινήσει η σεζόν με λίγη περισσότερη ηρεμία.

Engine Power
Engine Power: Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Ένας Αυστραλός δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο στην εθνική του διοργάνωση. Τζόουνς, Γουέμπερ, Ρικιάρντο: όλοι απέτυχαν στις 38 εκδόσεις του GP της Αυστραλίας που διεξάγονται από το 1985. Θα είναι ο Πιάστρι ο ήρωας που θα καταφέρει να σπάσει αυτή την κατάρα την Κυριακή;

Engine Power
Engine Power: Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Κυκλοφόρησε από τη Red Bull νωρίτερα από το αναμενόμενο, ο Jonathan Wheatley θα αναλάβει το νέο του ρόλο ως Team Principal στη Sauber την 1η Απριλίου, πριν από το Ιαπωνικό Grand Prix.

Engine Power
Engine Power: Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η σεζόν F1 του 2025 ξεκινά στη Μελβούρνη. Στο Racing Bulls, όλα τα φώτα είναι πράσινα με έναν καθησυχαστικό Laurent Mekies και έναν Isack Hadjar έτοιμο για μάχη.

Engine Power
Engine Power: Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Στο πίσω μέρος του πακέτου στο πρώτο Grand Prix της σεζόν 2024, η Alpine έκανε μια εντυπωσιακή στροφή 180° στους δώδεκα μήνες που ακολούθησαν. Αρκετά για να προσεγγίσουμε τον πρώτο γύρο του 2025, στην Αυστραλία, με αισιοδοξία και όρεξη να παλέψουμε για βαθμούς.

Engine Power
Engine Power: Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Κάθε σεζόν, οι οδηγοί παραμένουν στη σκιά των κανονικών οδηγών, έτοιμοι να πάρουν το τιμόνι σε περίπτωση απρόβλεπτων περιστάσεων: το 2025, ποιοι θα είναι οι έφεδροι οδηγοί για τις δέκα ομάδες του grid;

Engine Power
Engine Power: Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής διαχειρίζεται τα συμφέροντα του Gabriel Bortoleto, τον οποίο βοήθησε να βρει μια θέση στη Formula 3 το 2023. Παρών στη Formula 1 μόλις δύο χρόνια αργότερα, ο Βραζιλιάνος θα βρει τον μάνατζέρ του στο grid.

Engine Power
Engine Power: Έπαθλο Trail Ride 2025 | 1ος γύρος | Αναγγελία

Έπαθλο Trail Ride 2025 | 1ος γύρος | Αναγγελία

Έχεις αυτοκίνητο SUV ή 4Χ4; Θες να δοκιμάσεις τη χαρά της χωμάτινης οδήγησης σε ένα ασφαλές περιβάλλον και με καλή παρέα; Έλα στο Trail Ride

Engine Power