WRC Safari Rally: Ο Ogier πήρε την νίκη σε τεντωμένο σκοινι
WRC Safari Rally: Ο Ogier συγκρατεί τη Rovanpera για να διεκδικήσει τη νίκη σε τεταμένο νευρικό τελείωμα. Τα αποτελέσματα του αγώνα.WRC Safari Rally: Ο Ogier συγκρατεί τη Rovanpera για να διεκδικήσει τη νίκη σε τεταμένο νευρικό τελείωμα
WRC Safari Rally: Ο Sebastien Ogier κράτησε τα νεύρα του για να νικήσει τον συμπαίκτη του στην Toyota, Kalle Rovanpera για να κερδίσει το Safari Rally Kenya μετά από έναν τεταμένο τερματισμό στον πιο εξαντλητικό αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και συνοδηγός Vincent Landais δέχτηκε πίεση από τον ηγέτη του πρωταθλήματος Rovanpera στα έξι τελευταία στάδια της Κυριακής για να κερδίσει την τρίτη του νίκη σε μια μερική εκστρατεία WRC 2023 με 6,7 δευτερόλεπτα. Το περιθώριο ήταν το πιο κοντινό στην 70χρονη ιστορία της διοργάνωσης. Ο Ogier έκανε μια άψογη διαδρομή στις δύσκολες, τραχιές πίστες της Κένυας, υποθέτοντας ότι το προβάδισμα του ράλι από τον Ott Tanak της M-Sport στην πρώτη πρωινή δοκιμή της Παρασκευής, με τον Rovanpera που ανοίγει δρόμο στη δεύτερη. Ο Γάλλος απόλαυσε μια σχεδόν τέλεια Παρασκευή, κερδίζοντας τέσσερα από τα έξι ετάπ, βοηθούμενος από μια εμπνευσμένη κλήση να πάρει μόνο ένα εφεδρικό, αντί για δύο, που ελάφρυνε το GR Yaris του. Η έλλειψη υβριδίου στο τέλος του πρωινού βρόχου ήταν το μόνο του πρόβλημα.
Στη συνέχεια, ο Ogier σφράγισε την εξουσία του στο γεγονός, επεκτείνοντας αυτό το προβάδισμα έναντι του Rovanpera στα 32,0s, παρά το γεγονός ότι υπέστη ένα τρύπημα, πριν η πολυαναμενόμενη βροχή προκαλέσει χάος στο τελικό στάδιο του Σαββάτου. Ο Rovanpera μείωσε στο μισό το έλλειμμα στα 16,7 δευτ. μετά από μια αριστοτεχνική εμφάνιση σε εξαιρετικά δόλιες συνθήκες καθώς ο Φινλανδός κέρδισε τη σκηνή, ενώ ο Ogier έχασε χρόνο με διπλό τρύπημα μπροστά. Αν και χαρούμενος που κέρδισε δυνατούς βαθμούς πρωταθλήματος τερματίζοντας δεύτερος, ο Rovanpera συνέχισε να πιέζει την Κυριακή, μειώνοντας τη διαφορά στα 8,1 δευτερόλεπτα, προτού ο Ogier ανταποκριθεί κερδίζοντας το στάδιο 15, παρόλο που έχασε το πίσω φτερό και την πίσω πόρτα του αφού έκοψε ένα δέντρο.
Το χάσμα συνέχισε να κυμαίνεται έως ότου τα 9,2 δευτερόλεπτα χώρισαν το ζευγάρι πριν από την τελική φάση, αλλά ο Ogier κόλλησε, παρά το γεγονός ότι ένας βράχος κατέστρεψε το αυτοκίνητό του, για να σφραγίσει τη νίκη. Ο Ροβανπέρα μπόρεσε να συγκεντρώσει μόνο τον τρίτο ταχύτερο χρόνο στη σκηνή λόγω έλλειψης ισχύος από το αυτοκίνητό του, αλλά επέκτεινε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα στους 38 βαθμούς. Ο Έλφιν Έβανς και ο Τακαμότο Κατσούτα τερμάτισαν τρίτοι και τέταρτοι για να αντικατοπτρίζουν το 1-2-3-4 που σημείωσε η Toyota στη διοργάνωση πέρυσι.
Το ταξίδι για τον Έβανς και τον Κατσούτα δεν ήταν καθόλου απλό. Ο Έβανς παρέμεινε σε επαφή με τους δύο πρώτους κατέχοντας την τρίτη θέση μέχρι το πρωί του Σαββάτου, όταν ο Ουαλός έπεσε πάνω από ένα λεπτό στην όγδοη σκηνή αφού το GR Yaris του πήρε πάρα πολύ νερό σε μια βουτιά νερού και σταμάτησε. Αφού έχασε περισσότερο χρόνο σε μια διάτρηση, ο Έβανς γλίτωσε επίσης από μερικές φοβίες που κατέστρεψαν το πίσω φτερό του, προτού επιστρέψει στην τρίτη θέση, 2m58,5s, παρασυρόμενος.
Ο Katsuta άντεξε επίσης σε ένα γεμάτο γεγονότα ράλι που ξεκίνησε με τον Ιάπωνα οδηγό να κυλάει το GR Yaris του στο shakedown της Τετάρτης. Ένα σπασμένο κάτω βραχίονα ανάρτησης, ένα τρέξιμο με μια ζέβρα και μια σύγκρουση με ένα δέντρο προκάλεσαν σημαντικές ζημιές στο αυτοκίνητό του την Παρασκευή. Όμως, οι νίκες σε δύο ετάπ σε ένα πολύ πιο ομαλό Σάββατο και Κυριακή, αν και δυσκολεύτηκαν από μια διαρροή καλοριφέρ στο τελικό στάδιο, τον βοήθησαν να φτάσει στην τέταρτη θέση, 3 m23,8s πίσω.
Η κυριαρχία της Toyota αντιπαρατέθηκε από ζητήματα αξιοπιστίας και ατυχία για τη Hyundai και την M-Sport Ford. Ο Dani Sordo οδήγησε τη Hyundai να τερματίσει πέμπτος (+5m05,4s) αν και το ράλι του δεν βοηθήθηκε όταν χάθηκε στη σκόνη του την Παρασκευή πριν από ένα πρόβλημα στο υδραυλικό τιμόνι που χτύπησε την Κυριακή. Ωστόσο, το Sordo ήταν το μόνο i20 N που ολοκλήρωσε τα 355,92 χιλιόμετρα. Η κατηγορία του Thierry Neuville για το πρωτάθλημα δέχτηκε ένα πλήγμα όταν αποσύρθηκε από την τέταρτη θέση την Παρασκευή λόγω σπασμένης μπροστινής αριστερής ανάρτησης. Ο Βέλγος επέστρεψε στο ράλι και ανέκαμψε για να τερματίσει όγδοος και να διεκδικήσει τους πέντε πόντους μπόνους για τη νίκη στο powerstage.
Ο συμπαίκτης του Esapekka Lappi πρωταγωνίστησε κατά καιρούς στο ντεμπούτο του στην Κένυα μετά από μια διπλή αστοχία του άξονα στήριξης που τον εμπόδισε να καταγράψει χρόνο στο shakedown. Ο Λάπι, ο οποίος υπέστη επίσης τρύπημα, κληρονόμησε τρίτος μετά το στασίδι του Έβανς, αλλά μια τρίτη αστοχία του άξονα στήριξης τον ανάγκασε να συνταξιοδοτηθεί το Σάββατο. Ο Φινλανδός συμμετείχε ξανά στην διοργάνωση την Κυριακή, αλλά αντιμετώπισε ένα άλλο μηχανικό πρόβλημα.
Το ράλι της M-Sport ξεκίνησε λαμπρά με τον Tanak να κερδίζει το superspecial του Ναϊρόμπι της Πέμπτης με 0,1 δευτ. από τον Ogier. Ωστόσο, το ράλι του ήταν ασυναγώνιστο την Παρασκευή, όταν καθυστέρησε από ένα γουρούνι και μια ομάδα ζέβρας, πριν ένα τρύπημα κόστισε στον Εσθονό περισσότερα από δύο λεπτά, αφού ήδη δυσκολευόταν με τον χειρισμό του Ford Puma του. Ανήμπορος να αμφισβητήσει τον κορυφαίο όμιλο, ο Tanak ανέκτησε την έκτη θέση (+9m14,4s) μπροστά από τον συμπαίκτη Pierre-Louis Loubet , ο οποίος έχασε χρόνο λόγω ενός προβλήματος ρεύματος, δύο τρυπημάτων και προβλημάτων χειρισμού. Το top 10 συμπληρώθηκε από τους κορυφαίους δρομείς του WRC2 Kajetan Kajetanowicz και Oliver Solberg .
WRC Safari Rally Kenya – κορυφαία 10 αποτελέσματα
Cla Οδηγός χρόνος Χάσμα
1 Sebastien Ogier 3h30m42,5s
2 Kalle Rovanperä 3h30m49,3s 6,7 δευτ
3 Έλφιν Έβανς 3h33m41,1s 2m58,6s
4 Τακαμότο Κατσούτα 3h34m06,3s 3m23,8s
5 Ντάνι Σόρντο 3h35m48,0s 5m05,5s
6 Ott Tänak 3h39m57,0s 9m14,5s
7 PL.Loubet 3h46m58,3s 16m15,8s
8 Τιερί Νεβίλ 3h55m29,5s 24m47,0s
9 K.Kajetanowicz 3h57m16,0s 26m33,5s
10 Όλιβερ Σόλμπεργκ 3h57m46,5s 27m04,0s