31 Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά του καπνίσματος
31 Μαΐου έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα κατά του καπνίσματος.31 Μαΐου έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα κατά του καπνίσματος.
31 Μαΐου: Σαν σήμερα, στις 31 Μαΐου έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα κατά του καπνίσματος με απόφαση που έλαβε το 1988 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), για να υπενθυμίσει στο παγκόσμιο κοινό τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος.
Εκστρατεία η οποία επικεντρώνεται στην προστασία της νεολαίας από τον καπνό προωθεί ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Καπνίσματος.
Το φετινό θέμα (2020) είναι η «Προστασία των νέων από την χειραγώγηση της βιομηχανίας και η πρόληψη της χρήσης από αυτούς καπνού και νικοτίνης».
«Καθώς η καπνοβιομηχανία στοχεύει ολοένα και περισσότερο στους νέους ανθρώπους ως μια αναδυόμενη και ευάλωτη αγορά για τα εθιστικά προϊόντα της, αυτό αποτελεί ένα επείγον θέμα και μια πρόκληση για όσους διαμορφώνουν πολιτική ελέγχου του καπνού σε κάθε χώρα», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΠΟΥ.
Σύμφωνα με στοιχεία του 2015, το 17% νεαρών ανθρώπων μεταξύ 15 και 24 χρονών καπνίζουν ανά το παγκόσμιο. Στην ευρωπαϊκή περιοχή, το 11,5% των κοριτσιών και το 13,8% των αγοριών ηλικίας 13 με 15 είναι χρήστες καπνού.
«Παρόλο που το κάπνισμα μειώνεται με το πέρασμα των χρόνων, ως αποτέλεσμα των έντονων προσπαθειών από την κοινότητα ελέγχου του καπνού, πρέπει να γίνουν περισσότερα για να προστατευθούν αυτές οι ευάλωτες ομάδες», προστίθεται στην ανακοίνωση.
«Όπως είναι καλά γνωστό στην καπνοβιομηχανία, ένας άνθρωπος που αρχίζει να καπνίζει προτού κλείσει τα 20 δεν είναι μόνο πιθανόν να εθιστεί αλλά μπορεί επίσης να είναι δύσκολο να ασκήσει έλεγχο πάνω στο κάπνισμα του αργότερα στη ζωή του»
Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, η βιομηχανία επίτηδες πουλάει μια θανατηφόρα εξάρτηση σε νεαρούς ανθρώπους και με την προστασία των νέων ως το βασικό θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Καπνίσματος, 2020, η σημερινή ημέρα αποτελεί μια ευκαιρία για να αναδειχθούν οι βέλτιστες πρακτικές για καταπολέμηση αυτών των προσπαθειών.
Στην ανακοίνωση του ΠΟΥ σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των προσπαθειών της να χειραγωγήσει νεαρούς ανθρώπους, η καπνοβιομηχανία έχει καταφέρει να κάνει πιο ελκυστικά τα προϊόντα της προκειμένου να προσελκύουν συγκεκριμένες δημογραφικές ομάδες.
Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές στην πρόσφατη έκρηξη ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τα θερμαινόμενα καπνικά προϊόντα.
Μια από τις πιο σημαντικές καινοτομίες της βιομηχανίας έχει να κάνει με τις στρατηγικές μάρκετινγκ που αναπτύσσει. Σε όλους τους τομείς, η διαφήμιση μετατοπίζεται ολοένα και περισσότερο στο διαδίκτυο και η καπνοβιομηχανία δεν διαφέρει.
Οι εταιρείες καπνικών προϊόντων στρέφονται πιο συχνά στην επιρροή των κοινωνικών δικτύων για να προωθήσουν αυτά τα επικίνδυνα προϊόντα.
Τέτοιες διαφημίσεις, προειδοποιεί ο ΠΟΥ, συχνά παρακάμπτουν τους κανόνες παραδοσιακής διαφήμισης και προώθησης του καπνού, καθώς η τοποθέτηση καπνικών προϊόντων δεν σημειώνεται ως διαφήμιση και αντ’ αυτού ενσωματώνεται κρυφά σε άλλο περιεχόμενο των μέσων κοινωνικών δικτύων.
Αυτό το ζήτημα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό στην περίπτωση νεαρών γυναικών και κοριτσιών που αποτελούν κύριο στόχο για έκθεση στην επιρροή.
Ο ΠΟΥ καλεί όσους κατέχουν θέσεις ευθύνης για τον έλεγχο του καπνού να προστατέψουν αυτές τις ομάδες μέσα από εκστρατείες και παρεμβάσεις, προκειμένου να δημιουργηθεί μια γενιά νέων ανθρώπων κατά του καπνού και να προχωρήσει πιο σταθερά προς την κατεύθυνση ενός μέλλοντος χωρίς καπνό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Πόλο Γυναικών: Αποσύρεται από την ενεργό δράση η Άλκηστη Αβραμίδου
Τικίνιο Σοάρες: Ήρθε στην Αθήνα για τον Ολυμπιακό – «Θα κάνουμε μεγάλα πράγματα»