Το ημερολόγιο έγραφε 25 Ιανουαρίου του 1996 όταν ξεκίνησε η ολιγοήμερη κρίση στα Ίμια ενώ είχαν προηγηθεί μέσα στον Δεκέμβριο τα πρώτα επεισόδια που έφεραν την ένταση.
Τα Ίμια είναι νησίδες στα Δωδεκάνησα οι οποίες βρίσκονται ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία. Εκχωρήθηκαν στη χώρα μας μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.
Τον Δεκέμβριο του 1995 πραγματοποιήθηκε το πρώτο επεισόδιο μεταξύ των δύο χωρών. Συγκεκριμένα, στις 25 Δεκεμβρίου ένα Τουρκικό μικρό φορτηγό πλοίο προσάραξε στην μικρή Ίμια και εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Το λιμεναρχείο στην Κάλυμνο διέθεσε ρυμουλκό ωστόσο ο Τούρκος καπετάνιος αρνήθηκε την βοήθεια ισχυριζόμενος ότι βρίσκεται σε Τουρκικά ύδατα.
Το γεγονός επισημάνθηκε στο υπουργείο εξωτερικών της Τουρκίας το οποίο στη συνέχεια στις 29 Δεκεμβρίου επισήμανε ότι τα Ίμια ανήκουν στη Τουρκία. Έτσι δημιουργήθηκε η πρώτη ένταση για τις βραχονησίδες και τέθηκε το θέμα ιδιοκτησίας από την Τουρκία.
Αποτέλεσμα να φτάσουμε στον Ιανουάριο του 1996 και στην κρίση στα Ίμια η οποία παραλίγο να καταλήξει σε κανονική στρατιωτική σύρραξη.
Η Ελλάδα πολιτικά ήταν σε μεταβατική φάση και ο Κώστας Σημίτης έχει μόλις αναλάβει καθήκοντα Πρωθυπουργού λόγω της ασθένειας του Ανδρέα Παπανδρέου. Από την απέναντι πλευρά πρωθυπουργός ήταν ο Τανσού Τσιλέρ.
Στις 25 Ιανουαρίου του 1996, ο δήμαρχος της Κάλυμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, συνοδευόμενος από τον αστυνομικό διευθυντή του νησιού και 2 κατοίκους μεταβαίνει στη Μικρή Ίμια (ανατολική) και υψώνει την Ελληνική σημαία. Την επόμενη θα υψωθεί και στην άλλη νησίδα. Η κίνηση αυτή ήταν μήνυμα για όσα αξίωνε τότε η Τουρκία.
Το γεγονός ωστόσο ξεσήκωσε αντιδράσεις από την απέναντι όχθη. Στις 27 Ιανουαρίου Τούρκοι δημοσιογράφοι μετέβησαν με ελικόπτερο στα Ίμια, υπέστειλαν την Ελληνική σημαία και ύψωσαν την Τουρκική! Φρόντισαν μάλιστα να βιντεοσκοπήσουν τη πράξη τους η οποία προβλήθηκε στην τηλεόραση της χώρας τους.
Η κρίση κλιμακώνεται τις επόμενες ημέρες. Μέρα με τη μέρα αυξάνεται η στρατιωτική παρουσία στο μέρος από την πλευρά τόσο της Ελλάδας όσο και της Τουρκίας κυρίως με ναυτικό.
Το τραγικότερο γεγονός σημειώθηκε ωστόσο στις 31 Ιανουαρίου με απώλειες για την Ελληνική πλευρά. Ειδικές δυνάμεις της Τουρκίας θα αποβιβαστούν στη Μεγάλα Ίμια στις 1:40 το πρωί. Στις 05:30 τα ξημερώματα της ίδια ημέρας καταπέφτει ελικόπτερο του Ελληνικού ναυτικού κατά την επιστροφή του στη φρεγάτα.
Οι 3 επιβαίνοντες του, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, χάνουν τη ζωή τους στο σημείο.
Η επίσημη ετυμηγορία για την πτώση του ελικοπτέρου ήταν η απώλεια προσανατολισμού και η κακοκαιρία. Ωστόσο πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν και ισχυρίζονται ότι υπήρξε συγκάλυψη ρίψης του ελικοπτέρου είτε από τους Τούρκους καταδρομείς πάνω στο νησί είτε από τα Τούρκικα πλοία, ώστε να μην οδηγηθούν οι 2 χώρες σε γενικευμένη σύρραξη.
Εν τέλει οι πιέσεις από τις ΗΠΑ και τον Μπιλ Κλίντον συμφωνήθηκε να αποχωρήσουν οι στρατιωτικές δυνάμεις των 2 χωρών την ίδια κιόλας μέρα υπό την επίβλεψη Αμερικάνικων αεροσκαφών.