Mercedes-Benz SLC 200: Μία κατηγορία μόνη της!
Οδηγούμε τη Mercedes Benz SLC 200, τη διάδοχο του πιο δημοφιλούς roadster στη χώρα μας και αναλύουμε όλα τα σημεία της!Οδηγούμε τη Mercedes Benz SLC 200, τη διάδοχο του πιο δημοφιλούς roadster στη χώρα μας και αναλύουμε όλα τα σημεία της!
Όταν η Mercedes πρωτοπαρουσίασε την SLK το 1996, είχε στα πλάνα της τη δημιουργία ενός roadster που θα ήταν σπορ, ελαφρύ και μικρό σε μέγεθος. Πόσο πιστή παραμένει στις βασικές της αξίες η νεότερη SLC και σε τι διαφέρει από τη δημοφιλή και τρομερά επιτυχημένη στη χώρα μας προκάτοχό της, SLK;
Η Spotawheel οδήγησε τη Mercedes-Benz SLC 200 και κατέληξε σε όλες τις απαντήσεις σε κάθε ερώτηση που μπορεί να έχεις.
Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στην έκδοση 200 του 2016 με τον 2λιτρο κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Το αυτοκίνητο θα το βρεις στη Spotawheel μαζί με μία πληθώρα αυτοκινήτων ανεξαρτήτως κατηγορίας – όλα πλήρως πιστοποιημένα και ελεγμένα!
360° Απεικόνιση (Εξωτερικό & Εσωτερικό)
Γενικά Χαρακτηριστικά
Mercedes Benz SLC 200 | |
Κυβικά: | 1991 |
Ιπποδύναμη: | 185 hp |
Ροπή: | 300 Nm |
Επιτάχυνση: (0-100χλμ/ώρα) | 6.9 sec |
Τελική Ταχύτητα: | 237 km/h |
Κατανάλωση (λίτρα ανά 100 χλμ): | Εντός: 7.5 Εκτός: 4.7 Μέση: 5.7 |
Κίνηση: | Πίσω |
Βάρος: | 1480 κιλά |
Οδήγηση
Η Mercedes SLC 200 έχει περισσότερα στοιχεία να τη διαφοροποιούν από την SLK από ό,τι την ενώνουν.
Αρχικά, στην έκδοση 200, που έγινε ανάρπαστη στην ελληνική αγορά με τον 1.800αρη Compressor κινητήρα, αντικαθίσταται από έναν καθαρόαιμο δίλιτρο turbo κινητήρα.
Κάτι τέτοιο μπορεί να πηγαίνει κόντρα στα ελληνικά δεδομένα και τη φορολογική πολιτική της χώρας μας, ωστόσο ταιριάζει πολύ περισσότερο με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, εναρμονίζοντας την πολυτέλεια με την άνεση και τις επιδόσεις.
Η SLC είναι πιο άνετη και πολυτελής από ποτέ και μεγάλο ρόλο παίζει τόσο ο κινητήρας όσο και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Η αυτόματη έκδοση, η οποία φαντάζει μονόδρομος για κάποιον που αποζητά την πλήρη εμπειρία του αυτοκινήτου, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις σε σχέση με τους προκατόχους της.
Το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε εκπλήσσει με το εύρος του καθιστώντας το εξαιρετικά άνετο όταν το θες και μοναδικά γρήγορο και σπορ όταν το επιλέγεις.
Σε αυτό συμβάλλουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι, τα λεγόμενα και ως «αυτάκια» που έρχονται στον βασικό εξοπλισμό όλων των αυτόματων SLC. Η αλλαγή των ταχυτήτων μέσα από αυτά γίνεται άμεσα, ενώ διαθέτουν μία premium και στιβαρή αίσθηση στον χειρισμό.
Μία ακόμα μεγάλη αναβάθμιση και πρωτοπορία που φέρει η SLC είναι το σύστημα δυναμικής οδήγησης, ή Dynamic Driving Mode όπως το αποκαλεί η Mercedes-Benz.
Στην ουσία πρόκειται για ένα σύστημα όπου ο οδηγός επιλέγει το στυλ οδήγησης που θέλει να ακολουθήσει κι εκείνο προσαρμόζει το αυτοκίνητο μέσα από μία σειρά ρυθμίσεων και προσαρμογών, όπως αλλαγή χαρτογράφησης κινητήρα, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, ήχος και απόκριση στο γκάζι.
Μέσα από αυτή τη λειτουργία, η SLC προσαρμόζεται στο σύστημα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, είτε αυτό αφορά σπορ οδήγηση είτε περισσότερο οικονομική.
Συγκεκριμένα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε Comfort, Eco, Sport, Sport+ και Individual, το οποίο προσαρμόζεται στο στυλ οδήγησης του εκάστοτε οδηγού.
Το σύστημα δυναμικής οδήγησης μπορεί να μην αποτελεί κάτι καινούργιο και να συναντάται σε πολλά καινούργια μοντέλα – ειδικά σπορ εκδόσεις – ωστόσο στην SLC λειτουργεί εξαιρετικά και εάν έχεις συμβιώσει μαζί της καταλαβαίνεις ποιο σύστημα οδήγησης έχεις επιλέξει ακόμα και αν το έχεις «ξεχάσει» σε λάθος επιλογή.
Η επιλογή του Dynamic Driving Mode γίνεται είτε μέσα από την infotainment οθόνη, είτε από ένα ξεχωριστό κουμπί στην κεντρική κονσόλα δίπλα από τον οδηγό.
Στον δρόμο
Η Mercedes SLC μοιάζει να έχει διορθώσει όλα τα μειονεκτήματα των προηγούμενων γενιών της, κάτι που γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό από την οδική συμπεριφορά.
Εστιασμένη στην άνεση και την πολυτέλεια, η SLC εφοδιάζεται με μία αναβαθμισμένη ανάρτηση η οποία απορροφά με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν δημιουργεί θόρυβο και τριγμούς από την οροφή στο εσωτερικό της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά, η SLC μπορεί να ανοίξει και να κλείσει την οροφή της ακόμα και εν κινήσει σε χαμηλές ταχύτητες, με το πάτημα ενός κουμπιού.
Πρόκειται για ένα βαρύ αυτοκίνητο συνολικού βάρους 1480 κιλών. Κατά την οδήγησή του καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα βαρύ και πολυτελές αυτοκίνητο. Αν και ποτέ δεν ήταν ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, η SLC στην τελευταία γενιά της μοιάζει να έχει δώσει ακόμα περισσότερο χώρο στην άνεση και την πολυτέλεια, παρά στη σπορ οδήγηση.
Θα λέγαμε ότι η SLC είναι περισσότερο από ποτέ μία μικρότερη SL, δηλαδή ένα άνετο roadster αυτοκίνητο ιδανικό για ταξίδια, μεγάλες ταχύτητες αλλά και άνεση σε κάθε είδους μετακίνηση.
Εσωτερικό
Ο παραπάνω συλλογισμός καταδεικνύεται ακόμα περισσότερο από το εσωτερικό της. Τόσο η ποιότητά του, όσο και η εργονομία με τη διάταξη του κάθε στοιχείου είναι πλήρως συνυφασμένα με τον μεγαλύτερο συγγενή της, SL.
Αυτό χαρίζει στην SLC το πιο σύγχρονο και ταυτόχρονα διαχρονικό εσωτερικό στην ιστορία της, και ένα από τα ομορφότερα στην κατηγορία της. Αφού ο τρόπος που είναι τοποθετημένος το κάθε στοιχείο παρέχουν μία all time classic αίσθηση.
Η infotainment οθόνη, αν και στην αρχή ίσως σε δυσκολέψει, περνώντας χρόνο μαζί της εξοικειώνεσαι και καταλαβαίνεις ακριβώς πώς λειτουργεί το καθετί. Όλες οι ρυθμίσεις γίνονται μέσα από αυτή, ενώ το συγκεκριμένο Mercedes SLC 200 που δοκιμάσαμε εξοπλίζεται με extras που θα αναλύσουμε και θεωρούμε απαραίτητα.
Αρχικά, το σύστημα πλοήγησης δουλεύει υποδειγματικά και λειτουργεί συνδυαστικά με την οθόνη στο ταμπλό του οδηγού, δείχνοντας τον δρόμο στον οποίο κινείται, μαζί με βασικές ενδείξεις όπως στροφή δεξιά ή αριστερά. Είναι από τα πιο εύχρηστα και ακριβή GPS και μόλις εξοικειωθείς μαζί του αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς σου.
Τα θερμαινόμενα καθίσματα λειτουργούν με 3 επίπεδα θέρμανσης τα οποία διαφοροποιούνται μεταξύ τους παρέχοντας μία κλιμακωτή διαφορά. Ένα από τα βασικότερα extra της SLC είναι το Airscarf. Πρόκειται για μία τεχνολογία της Mercedes, η οποία παρέχει στον οδηγό και τον συνοδηγό ζεστό αέρα μέσα από τα προσκέφαλα των καθισμάτων.
Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να οδηγείς με κατεβασμένη την οροφή ανεξαρτήτως καιρού, ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Το Airscarf ενεργοποιείται με ξεχωριστό κουμπί για τον οδηγό και τον συνοδηγό και παρέχει και αυτό 3 διαφορετικά επίπεδα θέρμανσης.
Τέλος, μία από τις σημαντικότερες και πιο απλές αναβαθμίσεις της SLC σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές της SLK είναι η παρουσία της «ηλιοροφής» στο εσωτερικό της. Πρόκειται στην ουσία για ένα τζάμι το οποίο επιτρέπει στο φως να μπαίνει από έξω, χωρίς ωστόσο να γίνεται ενοχλητικό αφού το γυαλί είναι αρκετά φιμέ.
Αυτή η απλή προσθήκη δίνει τέλος στον κλειστοφοβικό χαρακτήρα των προηγούμενων SLK. Αρκεί να επισημάνουμε ότι δεν πρόκειται ακριβώς για ηλιοροφή, αφού δε μπορείς ούτε να την ανοίξεις.
Εμφάνιση & Χώροι
Αναμφίβολα, η SLC εκτός από την ανανέωση στο όνομά της προσφέρει μία εντελώς αναβαθμισμένη εικόνα, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Τα φωτιστικά σώματα φέρουν την τελευταία τεχνολογία και φωτίζουν εξαιρετικά τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά ειδικά κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Τα φώτα της SLC φέρουν την τεχνολογία LED Intelligent Lighting System. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα σύστημα που προσαρμόζει τα φώτα αυτόματα στις συνθήκες φωτισμού και οδήγησης δρόμου. Η τεχνολογία LED προσφέρει μεγαλύτερη ένταση φωτός και θαμπώνει λιγότερο, ενώ λειτουργεί έξυπνα αφού αναγνωρίζει πότε το αυτοκίνητο στρίβει για να στρίψουν μαζί και τα φώτα του ή εάν υπάρχει προπορευόμενο όχημα ο φωτισμός προσαρμόζεται σε αυτό, ενώ σε συνθήκες μεγαλύτερου σκοταδιού τα φώτα αυξάνουν αυτόματα την έντασή τους.
Το Intelligent Lighting System δεν αποτελεί βασικό εξοπλισμό στην SLC. Στη Mercedes SLC που δοκιμάσαμε αποτελεί επιπλέον εξοπλισμό και το συστήνουμε ανεπιφύλακτα αφού η εναλλακτική αφορά μία λύση αλογόνου που συναντάται σε παλαιότερα και βασικότερα μοντέλα της γερμανικής φίρμας και δεν ταιριάζουν στην κατηγορία της SLC.
Εκτός από την ανανεωμένη εμφάνιση, η SLC προσφέρει αναβαθμισμένους χώρους στο εσωτερικό της. Παρά τον διθέσιο χαρακτήρα της, θα σε εκπλήξει με το πόσο χώρο έχει στα καθίσματα, τα οποία είναι ικανά να χωρέσουν με άνεση οποιονδήποτε και ανεξαρτήτως ύψους.
Ο χώρος αποσκευών της είναι στα 286 λίτρα, με την οροφή κλειστή, ενώ στο εσωτερικό της θα συναντήσεις ένα μεγάλο υποβραχιόνιο το οποίο προσφέρει έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο.
Συμπέρασμα
Η Mercedes SLC δεν είναι ούτε το πιο σπορ, ούτε το πιο ελαφρύ και παιχνιδιάρικο roadster που θα συναντήσεις. Αποτελεί μία πλήρως αναβαθμισμένη και ανανεωμένη SLK, η οποία είναι καλύτερη σε κάθε τομέα με αποτέλεσμα να δικαιολογείται πλήρως η αλλαγή στο όνομά της.
Η SLC λειτουργεί περισσότερο από ποτέ ως μία μικρότερη SL, κάτι που γίνεται αντιληπτό τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό της. Αυτό σημαίνει, ότι η SLC είναι ένα άνετο και πολυτελές GT roadster, το οποίο έρχεται σε ένα συμβατικό μέγεθος και turbo κινητήρες με χαμηλότερα κυβικά από το μεγαλύτερο αδερφάκι της.
Η SLC αποτελεί την τέλεια επιλογή για κάποιον που αποζητά άνεση, πολυτέλεια και σύγχρονες τεχνολογίες μαζί με σπορ εμφάνιση και ξεχωριστό χαρακτήρα. Παρά τον άμεσο ανταγωνισμό από τις BMW Z4 και Porsche Boxster, η SLC μοιάζει να είναι τόσο διαφορετική από αυτές τις δύο που καταλήγει να είναι μία κατηγορία μόνη της.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα το βρεις στη Spotawheel μαζί με άλλα ελεγμένα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Παράλληλα, μπορείς να ανακαλύψεις μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με δόσεις, βάσει της προκαταβολής και της δόσης που ο ίδιος θα επιλέξεις να ορίσεις, με τον υπολογιστή δόσης αυτοκινήτου. Όλα τα αυτοκίνητα συνοδεύονται από τεχνικό έλεγχο 200+ σημείων, δυνατότητα επιστροφής εντός 7 ημερών και εγγύηση έως 5 χρόνια.
Για οποιαδήποτε πληροφορία, επικοινωνήστε με τη Spotawheel στο 210 7004739