Έγραψε το σενάριο του Νονού χωρίς να ξέρει πώς γράφεται σενάριο. Μετά το Όσκαρ αγόρασε εγχειρίδιο και αυτο έλεγε… Διαβάστε τον Νονό
Ο Mario Puzo δεν είχε ιδέα πώς γράφεται σενάριο. Έγραψε τον Νονό με το ένστικτο του μυθιστοριογράφου.
Ο Mario Puzo δεν ήθελε να γράψει για τη Μαφία. Όταν ξεκίνησε το μυθιστόρημα “The Godfather”, ήταν ένας συγγραφέας με οικονομικά προβλήματα και με μέτρια εμπορική επιτυχία. Χρωστούσε σε τράπεζες, είχε οικογένεια και πίστευε πως, αν έγραφε κάτι που θα μπορούσε να πουληθεί στο Χόλιγουντ, θα έβγαζε επιτέλους χρήματα. Δεν είχε ιδέα ότι ετοίμαζε ένα από τα σημαντικότερα έργα της αμερικανικής λογοτεχνίας και του κινηματογράφου.
Όταν το βιβλίο έγινε μπεστ σέλερ, η Paramount πήρε τα δικαιώματα και του ζήτησε να το μετατρέψει σε σενάριο. Εκείνος το δέχτηκε, αλλά με ειλικρίνεια παραδέχτηκε: δεν είχε καμία εμπειρία, ούτε καν είχε δει σενάριο στη ζωή του. Απλώς άνοιξε το δικό του βιβλίο και άρχισε να το μετατρέπει σε διαλόγους, κόβοντας και ράβοντας όπως του έβγαινε φυσικά. Δεν ήξερε για τεχνικές, ούτε για κανόνες. Όμως ήξερε να λέει ιστορίες.
Ο Francis Ford Coppola μπήκε αργότερα στο παιχνίδι και τον βοήθησε να τελειοποιήσει το σενάριο. Μαζί δούλεψαν πάνω σε ένα κείμενο που σήμερα θεωρείται μνημείο κινηματογραφικής γραφής. Ο “Νονός” κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου το 1973. Το ίδιο και το Part II, δύο χρόνια μετά. Ο Puzo είχε ήδη γίνει ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους σεναριογράφους του Χόλιγουντ.
Και τότε συνέβη το απίστευτο. Θέλοντας να βελτιωθεί και να καταλάβει τι είχε κάνει σωστά, αποφάσισε να μάθει επίσημα τους κανόνες του σεναρίου. Αγόρασε ένα εγχειρίδιο σεναριογραφίας για αρχάριους. Σύμφωνα με πολλές διηγήσεις, το άνοιξε και διάβασε:
«Αν θέλετε να μάθετε πώς γράφεται σενάριο, μελετήστε τον Νονό.»
Ο ίδιος χαμογέλασε. Δεν είχε ιδέα πώς τα είχε καταφέρει, αλλά τώρα ήξερε πως αυτό που είχε γράψει, είχε γίνει ο ίδιος ο οδηγός.
Δεν χρειάζεται να υπήρξε αυτή η ατάκα στην κυριολεξία στην πρώτη σελίδα του βιβλίου. Ακόμα και αν είναι θρύλος, αντικατοπτρίζει την αλήθεια: ο Mario Puzo, χωρίς καμία τεχνική κατάρτιση, έγραψε με την καρδιά του ένα σενάριο που διδάσκεται πλέον στα πανεπιστήμια του κόσμου.
Ήταν ένας συγγραφέας που απλώς έκανε αυτό που ήξερε καλύτερα. Και αυτό αποδείχτηκε, τελικά, αρκετό για να αλλάξει το σινεμά για πάντα.