Ένα από τα πιο συχνά επιχειρήματα που χρησιμοποιούν κυβερνητικά στελέχη για να δικαιολογήσουν το μπάζωμα στα Τέμπη, είναι ότι υποτίθεται πως σε εκείνο το σημείο περνάει υπόγειος… αγωγός φυσικού αερίου. Σύμφωνα με αυτή την εντελώς επιπόλαιη εξήγηση, οι άμεσες επεμβάσεις που έγιναν στον χώρο, ήταν για λόγους… ασφάλειας. Δηλαδή υποτίθεται πως έπρεπε να σκαφτεί το χώμα και να απομακρυνθεί, και στη συνέχεια να μπαζωθεί το σημείο με χαλίκια, ώστε να μπορούν να πατήσουν εκεί με ασφάλεια τα βαριά μηχανήματα, και να μην κινδυνεύει να «σκάσει» ο αγωγός φυσικού αερίου.
Αυτό το φαιδρό επιχείρημα, το επικαλέστηκε ανάμεσα σε άλλους κυβερνητικούς, ακόμα και ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης. Ο κ. Φλωρίδης είπε συγκεκριμένα ότι «έπεσαν χώματα και χαλίκια προκειμένου να γίνουν δρόμοι ώστε να προσεγγίσουν τα σωστικά συνεργεία το σημείο. Επίσης στον τόπο του δυστυχήματος υπάρχει αγωγός φυσικού αερίου, ο οποίος για λόγους ασφαλείας καλύφθηκε με χαλίκια».
Και κάνοντας ακόμα πιο «δραματικό» το επιχείρημά του, ο κ. Φλωρίδης πρόσθεσε ότι «αν δεν έμπαινε εκεί το χαλίκι, θα μπορούσαν τα βαριά μηχανήματα να σκάσουν τον αγωγό και να μη μείνει τίποτα όρθιο στην Ελλάδα».
Πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτός ο ισχυρισμός εξαρχής φαίνεται εντελώς αβάσιμος. Διότι όλες οι φωτογραφίες από τις εργασίες δείχνουν ότι το μπάζωμα ξεκίνησε αφότου είχαν καθαριστεί όλα τα συντρίμμια, άρα τα μηχανήματα είχαν ήδη πατήσει στον χώρο. Αλλά ακόμα και αν δεχτεί κανείς τον εξωφρενικό ισχυρισμό ότι πρώτα έγινε το μπάζωμα και μετά απομακρύνθηκαν τα συντρίμμια, οι εξηγήσεις του κ. Φλωρίδη πέφτουν και πάλι στο κενό.
Και αυτό διότι δεν υπάρχει καν φυσικός αγωγός που να περνάει από εκείνο το σημείο! Αυτό αποκάλυψε σε συνέντευξή που παραχώρησε στο militaire.gr, ο επίτιμος Α/ΓΕΝ ναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης. Ως Λαρισαίος και γνώστης της τοπικής κοινωνίας, ο κ. Χρηστίδης είπε ότι η δήθεν ύπαρξη αγωγού στο σημείο αποτελεί ένα ξεδιάντροπο ψέμα, που ως μοναδικό σκοπό έχει να εξευμενίσει την κοινή γνώμη!
Είπε συγκεκριμένα:
«Εγώ είμαι Λαρισαίος, άρα την περιοχή των Τεμπών την ξέρω πολύ καλά. Ανατριχιάζω και θλίβομαι όταν υπουργοί λένε ότι κάτω από εκεί που μπάζωσαν στα Τέμπη υπάρχει αγωγός φυσικού αερίου. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα. Ο αγωγός δεν περνάει από εκεί. Οι Λαρισαίοι το γνωρίζουν, αλλά έπρεπε να πειστεί το 98% του λαού, γιατί αυτός ήταν ένας εύηχος λόγος. Είναι ασύλληπτο».
Πραγματικά είναι ασύλληπτο να ειπώνονται τόσο απροκάλυπτα ψεύδη, και μάλιστα από χείλη υπουργών. Και μάλιστα για ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως είναι η διερεύνηση των ευθυνών για την καταστροφή και την αλλοίωση στοιχείων στον τόπο της τραγωδίας. Ο ίδιος ο υπουργός Δικαιοσύνης, να αποδίδει ψεύτικη επικοινωνιακή «δικαιοσύνη» με ένα μύθευμα, μόνο και μόνο για να προστατέψει το κόμμα του.
Να σημειωθεί ότι ο κ. Χρηστίδης δεν είναι ο πρώτος που αποκαλύπτει ότι η ιστορία του αγωγού αποτελεί fake news. O βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρης Μαμουλάκης, είχε κατηγορήσει τον κ. Φλωρίδη για συνειδητά ψεύδη, απαντώντας ότι «από το δίκτυο της ΔΕΣΦΑ κανένα δίκτυο φυσικού αγωγού δεν περνάει κάτω από τον αγροτικό δρόμο, ο οποίος ήταν το σημείο που ορίσθηκε από το συντονιστικό για να φτάσουν στο σημείο μηδέν».
Ξαναγυρίζοντας στη συνέντευξη Χρηστίδη, ο Ναύαρχος έκανε έναν πολύ ενδιαφέρων συνειρμό, σχετικά με την πρόσφατη επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Καναδά:
«Έχουμε στείλει τα δείγματα για τα Τέμπη στον Καναδά και στο Λονδίνο. Αναφέρω το τάιμινγκ που πήγαμε, δεν κάνω σενάρια. Επί 20 χρόνια δεν παίρναμε Καναντέρ (σ.σ.: έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση πριν από λίγες ημέρες ότι θα αγοράσουμε εφτά έως το 2030). Αν συνειδητοποιήσει κανένας τι συνέβη στα Τέμπη, τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, τότε θα καταλάβει τα πάντα».
Να διευκρινίσουμε ότι σε εργαστήρια του Καναδά (και του Λονδίνου) έχει αποσταλθεί υλικό που θα δείξει την ύπαρξη ή μη κάποιων εύφλεκτων υλών στην εμπορική αμαξοστοιχία. Αυτό που ξεκάθαρα εικάζει ο Ναύαρχος, είναι μια πιθανή συγκάλυψη πάνω στη συγκάλυψη, με αντάλλαγμα το χρυσοπληρωμένο πρόγραμμα για τα νέα Καναντέρ.
Μπορεί να πρόκειται για μια απλή εικασία, όμως με αυτά που έχουν δει τα… μάτια του Έλληνα πολίτη να συμβαίνουν στην Ελλάδα, το σενάριο του Ναυάρχου δεν φαντάζει καθόλου ακραίο. Ο πολύπειρος καθηγητής του Χιούστον Μανώλης Παπαδάκης, έχει ήδη αποδείξει μέσω υψηλής ανάλυσης του βίντεο της σύγκρουσης των τραίνων, ότι δημιουργήθηκε μια έκρηξη που μόνο από παρουσία εύφλεκτων ουσιών θα μπορούσε να εξηγηθεί. Ζήτησε μάλιστα να επαναληφθεί η δειγματοληψία με τον ορθό τρόπο στο 4ο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας.