ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άδωνις Γεωργιάδης: Πανηγυρίζει που έπεσε μισή μονάδα ο πληθωρισμός, ενώ οι πολίτες ζουν εφιάλτη με τα ψώνια του σούπερμαρκετ

Σε διαφορετικό «πλανήτη» από τους καταναλωτές, ο Άδωνις Γεωργιάδης πανηγυρίζει μόνος του για μια ασήμαντη πτώση του πληθωρισμού

Σε διαφορετικό «πλανήτη» από τους καταναλωτές, ο Άδωνις Γεωργιάδης πανηγυρίζει μόνος του για την πτώση του πληθωρισμού.
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Την ώρα που τα ψώνια του σούπερ μάρκετ έχουν καταντήσει να είναι εμπειρία τρόμου για το μέσο νοικοκυριό, ο – μονίμως εκτός τόπου και χρόνου – Άδωνις Γεωργιάδης έσπευσε να δώσει συγχαρητήρια στον εαυτό του για την πτώση του πληθωρισμού στο 9% που μάλιστα την συνέδεσε με τον πρώτο μήνα εφαρμογής του… καλαθιού του νοικοκυριού.

Ούτε λίγο – ούτε πολύ ο κ. Γεωργιάδης μας λέει πως οι… προσφορές των σούπερ μάρκετ, άρχισαν να γονατίζουν το «τέρας» του πληθωρισμού και κάπου εκεί η λογική δραπετεύει από το παράθυρο.

«Ακόμη πιο κάτω, στο 9%, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Νοέμβριο, πρώτο μήνα εφαρμογής τού καλαθιού του νοικοκυριού, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Είμαστε σταθερά μία μονάδα κάτω από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης (10%), έχουμε τον 6ο χαμηλότερο πληθωρισμό μεταξύ των ”19” και ο πληθωρισμός βρίσκεται πλέον κάτω και από τα επίπεδα του Απριλίου 2022. Έχουμε ακόμη σκληρή δουλειά μπροστά μας αλλά είμαστε -το επιβεβαιώνουν τα στοιχεία- στον σωστό δρόμο», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Αν αναλογιστεί κανείς τους λόγους του κ. Γεωργιάδη, θα συνειδητοποιήσει πως φτάσαμε στο σημείο οι κυβερνώντες να πανηγυρίζουν που ο πληθωρισμός δεν βρίσκεται σε διψήφιο νούμερο! Εντωμεταξύ αυτή η μείωση του πληθωρισμού κατά μισή μονάδα σε σχέση με τον Οκτώβριο (που βρισκόταν στο 9,5%), δεν έχει τον παραμικρό αντίκτυπο στις τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες που συνεχίζουν να ακολουθούν την ανιούσα. Επομένως ο καταναλωτής δεν έχει κανέναν λόγο να πανηγυρίζει διότι εξακολουθεί να «αιμορραγεί» το πορτοφόλι του, μην μπορώντας να βγάλει τον μήνα.

Σε τελευταία έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), προκύπτει πως 4 στους 5 καταναλωτές κάνουν πέρα την ποιότητα των τροφίμων που επιλέγουν προκειμένου να συμπληρώσουν το καλάθι, 8 στους 10 πολίτες «κόβουν» την διασκέδαση και την ψυχαγωγία τους και 2 στους 3 ματαιώνουν εργασίες συντήρησης για το σπίτι τους ή το αυτοκίνητο τους. Αυτή είναι μια εικόνα ραγδαίας πτώσης του βιοτικού επιπέδου, η οποία δεν έχει καμία επαφή με τους… πανηγυρισμούς του Άδωνι Γεωργιάδη.

Ένας άνθρωπος που βρίσκεται σε πολύ πιο άμεση επαφή με την κατάσταση της αγοράς και την αγωνία των καταναλωτών, ο πρόεδρος του Ινστιτούτο Καταναλωτών ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης, εμφανίστηκε σε τηλεοπτική εκπομπή και έδωσε την απάντηση του για τις φιέστες Γεωργιάδη σχετικά με το καλάθι του νοικοκυριού, λέγοντας: «Ένα μηδενικό έκανε το καλάθι του νοικοκυριού. Ένα μηδενικό. Είναι μια απάτη. Είναι ένα επικοινωνιακό τέχνασμα του Άδωνι Γεωργιάδη».

Ο Γιώργος Λεχουρίτης διερωτήθηκε μάλιστα «πως είναι δυνατό να έχουμε αυξήσεις που φτάνουν το 24% σε κρέας και γαλακτοκομικά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ  – και ο πληθωρισμός από 12,1% στο 9,1%».

Ο υπουργός Ανάπτυξης δίνει εύσημα στον εαυτό του για την μικρή υποχώρηση του πληθωρισμού και την ίδια στιγμή η αισχροκέρδεια που λαμβάνει χώρα στα σούπερ μάρκετ και στην αλυσίδα τροφίμων συνεχίζει να «μεγαλουργεί» εις βάρος της τσέπης των καταναλωτών. Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία τα σούπερ μάρκετ καταγράφουν αύξηση τζίρου 5% στο 10μηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2022, δηλαδή καταγράφουν περισσότερα έσοδα από πέρυσι που σε συνθήκες πανδημίας ο κόσμος ψώνιζε μαζικά από τα σούπερ μάρκετ.

Το μόνο βέβαιο που προκύπτει από όλα αυτά, είναι πως η κυβέρνηση συνεχίζει να ωραιοποιεί μια ψεύτικη εικόνα «ανάκαμψης» από την ακρίβεια, ενώ οι πολίτες βιώνουν στο πετσί τους πως η αγοραστική τους δύναμη ολοένα και συρρικνώνεται.

Exit mobile version