Προϊόντα σούπερ μάρκετ: Την ώρα που η ασύδοτη αισχροκέρδεια οργιάζει στην ελληνική αγορά, ο Άδωνις Γεωργιάδης για ακόμη μια φορά εμφανίστηκε – όχι ως εκπρόσωπος του λαού που υποτίθεται εκλέχθηκε για να προασπίζει τα συμφέροντα του – άλλα ως υπερασπιστής των βιομηχανιών και των παραπλανητικών μεθόδων που χρησιμοποιούν στις συσκευασίες που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Ο υπουργός Ανάπτυξης βγήκε μέσω τηλεφωνικής σύνδεσης σε εκπομπή του OPEN και ανάμεσα σε άλλα θέματα κλήθηκε να σχολιάσει την παραπλανητική τακτική κάποιων βιομηχανιών να μειώνουν τις ποσότητες των προϊόντων τους, άλλα να χρησιμοποιούν την ίδια συσκευασία.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης δικαιολόγησε πλήρως τα κερδοσκοπικά τεχνάσματα των βιομηχανιών που ξεγελούν τους καταναλωτές, σχολιάζοντας πως είναι μια πρακτική που «δεν απαγορεύεται από κανέναν νόμο» και προσθέτοντας ότι «παραπλανητικό θα ήταν αν δεν αναγραφόταν στην συσκευασία μια περιεκτικότητα».
Σε αυτό το σημείο ο κ. Γεωργιάδης έδειξε πως δεν ξέρει (ή μάλλον προσποιείται πως δεν γνωρίζει) τη διαφορά μεταξύ «παραπλάνησης» και «παρανομίας». Το να μην αναγράφεται η ποσότητα του περιεχόμενου ενός προϊόντος είναι ασφαλώς παράνομο. Όμως το να μειώνεται η ποσότητα του προϊόντος και να τοποθετείται στην παλιά συσκευασία με την μισή να είναι άδεια, είναι παραπλανητικό έστω και αν αναγράφεται η (μειωμένη) ποσότητα. Και αυτό διότι ο καταναλωτής που δεν έχει τον χρόνο ή την διάθεση να ασχοληθεί με τα «ψιλά γράμματα», έχει την λανθασμένη εντύπωση πως αγοράζει την ίδια ποσότητα προϊόντος που αντιστοιχούσε ανέκαθεν στην δείνα συσκευασία.
Ακόμα και αν κάποιος καταναλωτής μπαίνει σε διαδικασία να διαβάσει την πραγματική περιεκτικότητα ενός προϊόντος, μπορεί να ενημερώνεται μεν για την ποσότητα που αγοράζει άλλα δεν μπορεί να γνωρίζει το πόσο «κενό» έχει μέσα η συσκευασία, δηλαδή τι ποσότητα έχει αφαιρέσει η εταιρεία από το προϊόν που εξωτερικά φαίνεται «νορμάλ» άλλα εσωτερικά είναι μισοάδειο.
Επιπλέον, ο κ. Γεωργιάδης όχι μόνο δικαιολόγησε απόλυτα αυτήν την ανήθικη πολιτική εξαπάτησης του καταναλωτή που εφαρμόζεται από κάποιες βιομηχανίες, άλλα την χαρακτήρισε ως… «μάρκετινγκ» που είναι απολύτως θεμιτό κατά τον ίδιο. Πρόσθεσε δε πως γι’ αυτήν την καταφανέστατη κοροϊδία που γίνεται εις βάρος των πολιτών δεν μπορεί να γίνει ούτε καν σύσταση προς τις εταιρείες «γιατί ακόμα δεν έχουμε γίνει ευτυχώς Σοβιετική Ένωση».
Με λίγα λόγια οποιαδήποτε πολιτική θα έβαζε «φρένο» στην ασυδοσία των… πολυαγαπημένων εταιρειών του κ. Γεωργιάδη, θα ήταν αποτέλεσμα κάποιας… Σοβιετίας. Και τώρα που έχουμε «δημοκρατία» δηλαδή, μπορούν οι βιομηχανίες να θησαυρίζουν ασύδοτα, με συσκευασίες «δόλωμα». Βέβαια το γεγονός ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει έφεση στο να μοιράζει «σοβιετικά» επιδόματα πείνας τύπου «pass», μάλλον δεν έχει περάσει από το μυαλό του υπουργού Ανάπτυξης που συχνά – πυκνά «ξορκίζει» την Σοβιετική Ένωση.
Σαν να μην ήταν αρκετά όλα αυτά, ο Άδωνις Γεωργιάδης στη συνέχεια έκανε όσο ξεκάθαρο μπορούσε το ότι είναι ταγμένος στο πλευρό των βιομηχάνων και πως σκοπεύει να τους αφήσει να κάνουν ό,τι θέλουν σε αυτό το ανεξέλεγκτο όργιο κερδοσκοπίας:
«Οι εταιρείες έχουν το δικαίωμα να αλλάζουν τις συσκευασίες όπως θέλουν, τις επωνυμίες όπως θέλουν, τις ετικέτες όπως θέλουν κι αυτό λέγεται μάρκετινγκ», είπε συγκεκριμένα ο κ. Γεωργιάδης κλείνοντας το «μάτι» στις εταιρείες για να συνεχίσουν άφοβα τα κερδοσκοπικά τεχνάσματα εις βάρος των καταναλωτών.
Το ανησυχητικό μέγεθος που έχει λάβει αυτή η παραπλανητική μέθοδος της μείωσης ποσοτήτων, φαίνεται από τα στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, που καταγράφει πως 238 προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ να έχουν μειώσει τις ποσότητες. Μια ανέντιμη τακτική που όπως όλα δείχνουν θα συνεχιστεί απρόσκοπτα όσο το επιθυμούν οι εταιρείες, αφού ο αρμόδιος υπουργός δηλώνει πως θα τους γίνει σύσταση μονάχα όταν γίνουμε… Σοβιετική Ένωση.
Δείτε το σχετικό απόσπασμα από το 5:18 του βίντεο: