Μέχρι και μερικές εβδομάδες πριν συμβεί η τραγωδία στα Τέμπη, οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προειδοποιούσαν με κάθε μέσο ότι έρχεται μεγάλο δυστύχημα. Γνώριζαν τα αλλεπάλληλα ατυχήματα που είχαν συμβεί, ήξεραν τη διάλυση του σιδηροδρόμου από «μέσα». Όμως οι δραματικές προειδοποιήσεις τους, έβρισκαν τοίχο. Τον τοίχο της αποσιώπησης συγκεκριμένα, αφού τον ίδιο καιρό ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν σήκωνε… μύγα στο σπαθί του για την… ασφάλεια του σιδηροδρόμου.
Το ίδιο ακριβώς σκηνικό επαναλαμβάνεται τους τελευταίους μήνες και για την (μη) ασφάλεια των εναέριων μεταφορών. Και πάλι το θέμα αποσιωπάται και το υπουργείο Μεταφορών συντηρεί μια ψευδαίσθηση ασφάλειας ενώπιον του λαού. Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και αερολιμενικοί κάνουν λόγο για τραγικές ελλείψεις σύγχρονου εξοπλισμού και προσωπικού που καθιστούν τις αερομεταφορές μια καθημερινή «ρώσικη ρουλέτα» που με το πρώτο ανθρώπινο λάθος θα πυροδοτήσει μια νέα τραγωδία.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν ενημερώσει αρμοδίως για τα τεράστια κενά που εντοπίζονται σε κέντρα ελέγχου, αλλά εισπράττουν τη μόνιμη αδιαφορία της κυβέρνησης η οποία ευνοεί σκανδαλωδώς τα συμφέροντα της γερμανικής Fraport που επιδιώκει να κρατήσει στο μίνιμουμ τα λειτουργικά κόστη των αεροδρομίων που διαχειρίζεται. Η γερμανική εταιρεία μάλιστα προωθεί σύστημα με το οποίο οι πύργοι ελέγχου πολλών αεροδρομίων θα ελέγχονται με… τηλεργασία από ένα κοινό κέντρο στην Αθήνα. Η ιστορία του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος δείχνει να επαναλαμβάνεται, αφού και στη λειτουργία του σιδηροδρόμου η κατάσταση παρέμενε σκόπιμα τριτοκοσμική, προκειμένου να αποκομίζει μεγαλύτερα κέρδη η ιταλική Hellenic Train και ο ΟΣΕ.
Οι εργαζόμενοι στις αερομεταφορές κρούουν επί σειρά ετών «τον κώδωνα του κινδύνου τόσο για τα συστήματα αεροναυτιλίας και τις υποδομές που καταρρέουν όσο και για τη στελέχωση του προσωπικού», καταγγέλλοντας ότι «οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ παραμένουν αποκλεισμένοι από την άσκηση του συνταγματικού τους δικαιώματος της απεργίας». Δηλώνουν ότι εργάζονται «με γερασμένο και ξεπερασμένο τεχνολογικά εξοπλισμό, ο οποίος δεν έχει τον απαιτούμενο βαθμό διαθεσιμότητας».
Με τις εναέριες μεταφορές να βασίζονται σε πεπαλαιωμένες υποδομές και ελλιπές προσωπικό, το άνοιγμα της τουριστικής σεζόν όπου και αυξάνεται κατακόρυφα η εναέρια κίνηση, φαντάζει ως ένας επίφοβος εφιάλτης που μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας στην Ελλάδα δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στον ολοένα αυξανόμενο όγκο κυκλοφορίας και κάποια στιγμή νομοτελειακά θα καταρρεύσει.
Θα πρέπει να θρηνήσουμε πάλι δεκάδες ή εκατοντάδες νεκρούς σε κάποιο αεροπορικό δυστύχημα, για να βγουν ξανά κάποιοι με κροκοδείλια δάκρυα και να πουλήσουν μια «πολιτική ευθύνη» της πλάκας που δεν θα σημαίνει απολύτως τίποτα; Δεν άκουσαν στην κυβέρνηση Μητσοτάκη την Ευρωπαία εισαγγελέα που τους είπε κατάμουτρα ότι η διαφθορά σκοτώνει; Δεν ακούνε τον ελληνικό λαό που φωνάζει «τα κέρδη τους – οι ζωές μας»; Πόσο αίμα πρέπει να χυθεί σε αυτή τη χώρα για να σταματήσουν κάποιοι καρεκλοκένταυροι να παίζουν με την ασφάλεια των πολιτών; Ο πρωθυπουργός κατά τα άλλα είπε… «ποτέ ξανά» για τα Τέμπη και έχει αφήσει τα αεροδρόμια στον αυτόματο πιλότο, όπως καταγγέλλουν συνεχώς οι εργαζόμενοι.
Και αν κάποιοι αδίστακτοι πολιτικοί δεν είχαν πρόβλημα να βάζουν ελληνόπουλα σε ένα τραίνο καρμανιόλα, φαίνεται ότι δεν διστάζουν να παίζουν κορώνα – γράμματα ούτε τις ζωές ανυποψίαστων τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα να «ζήσουν τον μύθο τους» και προσγειώνονται σε προβληματικά αεροδρόμια, γεμάτα κενά ασφαλείας. Με συστήματα επικοινωνιών, από τα οποία το νεότερο είναι 23 ετών και με παρωχημένα συστήματα ραντάρ για τα οποία ούτε καν εξασφαλίζονται τα απαραίτητα ανταλλακτικά τους.
Ο λαός θα μαθαίνει ολόκληρη την αλήθεια για τους ανίκανους πολιτικούς που συντηρούν τη ρεμούλα στις μεταφορές. Δεν θα περιμένει πότε θα «προσγειωθεί» το επόμενο έγκλημα. Θα το καταδεικνύουμε πριν συμβεί, για να μη συμβεί. Και αν συμβεί θα γνωρίζουν ήδη όλοι ποιοι είναι οι υπεύθυνοι.