Αυξήσεις φωτιά έως 35% σε πάνω από 800 προϊόντα τον Οκτώβριο – Η λίστα
Δεν έχει τέλος το «ράλι» της ακρίβειας, καθώς έρχονται νέες ανατιμήσεις σε 800 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης.Την ώρα που βρυχάται το «τέρας» του πληθωρισμού στους Έλληνες, που ολοένα και φτωχαίνουν, οι αλλαγές και οι αυξήσεις των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι καθημερινές.
Ο Οκτώβριος έκανε ποδαρικό με ανατιμήσεις που μεσοσταθμικά φτάνουν περίπου στο 10%. Σε ορισμένα προϊόντα, ωστόσο, όπως είναι τα τυροκομικά, οι αυξήσεις των τιμών ξεπερνούν ακόμη και το 30%.
Αναλυτικότερα, το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές στα εξής προϊόντα:
Αναψυκτικά και ροφήματα έως 35%
Τυροκομικά έως 30%
Κονσέρβες φρούτων έως 25%
Απορρυπαντικά ρούχων έως 21%
Βρεφικές πάνες έως 21%
Σάλτσες για ζυμαρικά έως 21%
Καθαριστικά έως 20%
Απορρυπαντικά πιάτων έως 20%
Αρτοσκευασμάτα έως 19%
Χαλβάς έως 14%
Σαμπουάν και αφρόλουτρα έως 13%
Αλκοολούχα ποτά έως 13%
Ελληνικός καφές έως 12%
Καφές έως 9%
Εσπρέσο έως 8%
Σοκολατοειδή έως 12%
Σνακ έως 12%
Τσίχλες – Καραμέλες έως 12%
Χαρτικά έως 11%
Κατεψυγμένα λαχανικά έως 10%
Κονσέρβες, ελαιόλαδο, κρασιά έως 10%
Αποσμητικά έως 10%
Ζαχαρούχο γάλα έως 9%
Μουστάρδες έως 9%
Αλλαντικά έως 8,5%
Φρέσκοι χυμοί έως 8%
Μέλι έως 8%
Σογιέλαιο έως 8%
Γαλακτοκομικά έως 7%
Κρέατα έως 7%
Κοτόπουλα έως 6,7%
Παιδικές τροφές έως 6,5%
Βρεφικό γάλα έως 6,5%
Φακές, φασόλια, ζάχαρη έως 6%
Ρύζι έως 5,5%
Αλάτι έως 5%
Ηλιέλαιο, αραβοσιτέλαιο, ψωμί του τοστ, μπισκότα και φρυγανιές έως 3%
Οι ανατιμήσεις αυτές αναμένεται να έχουν περάσει στα ράφια των καταστημάτων πώλησης τροφίμων μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου και ανάλογα με τα αποθέματα που υπάρχουν στις αποθήκες.
Τα κρυφά «καπέλα»
Εκτός όμως από τις φανερές ανατιμήσεις, υπάρχουν και οι «κρυφές», καθώς ορισμένες βιομηχανίες μπορεί να μην προχωρούν σε αυξήσεις τιμών, αλλά μειώνουν τις ποσότητες των προϊόντων τους.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Καταναλωτή, Γιώργο Λεχουρίτη, «ως ΙΝΚΑ έχουμε διαπιστώσει ότι έχουν μειωθεί οι ποσότητες σε πολλά προϊόντα, από τρόφιμα και απορρυπαντικά μέχρι χαρτικά και καλλυντικά.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να δαπανούν τα ίδια χρήματα για να αγοράσουν μικρότερες ποσότητες». Μάλιστα, παραθέτει παράδειγμα προϊόντων όπου συσκευασίες από 100ml έγιναν 80ml ή από 1 κιλό έγιναν 800 γραμμάρια.