ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακρίβεια: Kαθυστερημένα και ανεπαρκή τα μέτρα Σκρέκα – Δεν θα ελεγχθεί η αισχροκέρδεια από το χωράφι στο ράφι, λέει ο Απόστολος Ραυτόπουλος

Ακρίβεια: O πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας αποδόμησε τα νέα μέτρα της κυβέρνησης και ανέδειξε τα προβλήματα

Ακρίβεια: O πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας αποδόμησε τα νέα μέτρα της κυβέρνησης και ανέδειξε τα προβλήματα.
Συντάκτης: Πέτρος Δημόπουλος Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Φύλλο και φτερό έκανε τις νέες εξαγγελίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την ακρίβεια, ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος, μιλώντας στο OPEN.

Μετά από 2 ολόκληρα χρόνια ανεξέλεγκτης ακρίβειας, κατά τη διάρκεια των οποίων η κυβέρνηση ενέπαιζε τους πολίτες με ημίμετρα που δήθεν θα την καταπολεμούσαν, ο πρωθυπουργός θυμήθηκε ξαφνικά να πει ότι «η Ελλάδα δεν είναι μπανανία».

Επομένως είναι σαν να παραδέχθηκε ότι για 2 χρόνια οι προμηθευτές, οι μεσάζοντες και τα «χρυσορυχεία» των σούπερ μάρκετ, αισχροκερδούσαν ανεξέλεγκτα, ειδάλλως δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να «απειλήσει» ο Κυριάκος Μητσοτάκης τις πολυεθνικές και τα υπόλοιπα «κοράκια» της αγοράς.

Φυσικά αυτές οι απειλές αποδεικνύονται «κούφιες», αφού τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο Κώστας Σκρέκας δεν είναι τίποτε άλλο παρά ελαφριά «παυσίπονα», που μάλιστα θα εφαρμοστούν στην αγορά, όχι άμεσα, αλλά σε… 2 μήνες από σήμερα.

Ενδεικτικό της ξέφρενης πορείας της ακρίβειας, είναι ότι ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2022 αυξήθηκε κατά 3,5%, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον Δεκέμβριο του 2023. Μάλιστα, η ακρίβεια επιτάχυνε σημαντικά σε σχέση με το 3% του Νοεμβρίου. Ο μέσος δείκτης δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 2023 – Δεκεμβρίου 2023 παρουσίασε αύξηση 3,5%.

Τα στοιχεία τιμών αποδομούν πλήρως τα αφηγήματα του Κώστα Σκρέκα, ο οποίος εμφανίζει τον εαυτό του ως υπερασπιστή των καταναλωτών στη μάχη εναντίον της ακρίβειας, τη στιγμή που υπερηφανεύεται ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είναι… μόλις 25% στη διετία.

«Χρεώνουν τα προϊόντα 4 φορές πάνω – Δεν θα το περιορίσουν αυτό»

Ο Απόστολος Ραυτόπουλος αναλύοντας τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας, εξήγησε ότι αποτελούν επικοινωνιακές κινήσεις εντυπωσιασμού, παρά ουσίας, που δεν πρόκειται να βάλουν φρένο στην αισχροκέρδεια.

Ο κ. Ραυτόπουλος είπε ότι πρόκειται για την «τέταρτη δέσμη μέτρων μέσα σε 14 μήνες», μετά το «καλάθι του νοικοκυριού», το market pass και τα περιβόητα ταμπελάκια του -5%, του Σκρέκα. Και πρόσθεσε ότι η νέα δέσμη μέτρων «θα ξεκινήσει το Μάρτιο, όπως και το -5% ανακοινώθηκε 21 Σεπτεμβρίου και ξεκίνησε Δεκέμβριο». «Από χτες που ανακοινώθηκαν αυτά τα μέτρα μέχρι το Μάρτιο που θα εφαρμοστούν, πόσες ανατιμήσεις θα υπάρξουν;», αναρωτήθηκε.

Ένα πολύ καλό ερώτημα, καθώς βλέπουμε ότι οι ανατιμήσεις έχουν πάρει τέτοιους φρενήρεις ρυθμούς, που όχι απλά εκτοξεύονται από μήνα σε μήνα, αλλά και από εβδομάδα σε εβδομάδα.

«Τι σημαίνει ‘καθαρή τιμή από το χωράφι στο ράφι’;» συνέχισε ο κ. Ραυτόπουλος. «Φεύγει το προϊόν από το χωράφι σε Α τιμή και φτάνει στον καταναλωτή σε Ε τιμή, 4 φορές επάνω. Αυτό πώς θα το περιορίσει; Με ποιο από τα μέτρα; Δεν μπορεί … από τον παραγωγό φεύγει με μια Α τιμή, π.χ. 5 ευρώ … στον χονδρέμπορο ή μεταποιητή πάει 10 ευρώ … στον λιανέμπορο πάει 15 ευρώ … στον καταναλωτή πάει 20 ευρώ. Δεν θα το περιορίσει αυτό».

Στη συνέχεια περιέγραψε ενδεικτικά την «αλυσίδα» της αισχροκέρδειας των μεσαζόντων, που ξεκινά από τα αγροτικά προϊόντα που πωλούνται από τους παραγωγούς στα δημοπρατήρια και εν συνεχεία περνούν από μεταποιητές και χονδρέμπορους που εκτοξεύουν την τιμή μέχρι να φτάσει στο ράφι των σούπερ μάρκετ, τα οποία δίνουν και τη «χαριστική βολή» των ανατιμήσεων. «Σήμερα, από τα δημοπρατήρια της Ιεράπετρας, 0,45 ευρώ το κιλό έφυγε το αγγούρι Κνωσσού, στο σούπερ μάρκετ θα το αγοράσετε 1,6 ευρώ», όπως εξήγησε, δηλαδή 255% ακριβότερα.

Για τις εξαγγελίες Σκρέκα περί μειώσεων σε 1.500 κωδικούς, ο κ. Ραυτόπουλος σημείωσε ότι στα σούπερ μάρκετ διατίθενται 75.000-100.000 κωδικοί, και άρα τα προϊόντα με σταθερά μειωμένες τιμές είναι μια σταγόνα στον ωκεανό της ακρίβειας.

Αντί η κυβέρνηση να κατεβάσει τον ΦΠΑ έστω στα αγαθά πρώτης ανάγκης, επιμένει ακόμη και τώρα να εφαρμόζει μέτρα «βιτρίνας» που αντιμετωπίζουν επιδερμικά το πρόβλημα της ακρίβειας. Το μεγαλύτερο μέρος της «υπεραπόδοσης» των φορολογικών εσόδων προέρχεται από τους έμμεσους φόρους, και αυτός είναι ο βασικός λόγος που η κυβέρνηση είναι ανυποχώρητη στο αίτημα να σταματήσει η φοροληστεία του ΦΠΑ στα αγαθά πρώτης ανάγκης. Με λίγα λόγια, οι καταναλωτές δεν γλυτώνουν από πουθενά. Ούτε από το πάρτι αισχροκέρδειας των πολυεθνικών, ούτε από τη φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης…

 

Exit mobile version