ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακτοπλοΐα: Ποια είναι τα σχέδια των εταιρειών για το 2021

Με το δεύτερο κύμα πανδημίας να έχει ενσκήψει οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών Ομίλων και επιχειρήσεων προσπαθούν να κάνουν σχέδια για την επόμενη χρονιά. Τα πάντα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη των ερευνών για το εμβόλιο και την πορεία μέχρι τότε της πανδημίας. Ανάλογα με τον συνομιλητή και πόσο αυτός έχει θιγεί στη διάρκεια του 2020,...
Ακτοπλοΐα: Ποια είναι τα σχέδια των εταιρειών για το 2021

Με το δεύτερο κύμα πανδημίας να έχει ενσκήψει οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών Ομίλων και επιχειρήσεων προσπαθούν να κάνουν σχέδια για την επόμενη χρονιά.

Τα πάντα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη των ερευνών για το εμβόλιο και την πορεία μέχρι τότε της πανδημίας.

Ανάλογα με τον συνομιλητή και πόσο αυτός έχει θιγεί στη διάρκεια του 2020, οι προβλέψεις διαφέρουν.

Το αισιόδοξο σενάριο

Μια ήπια πρόβλεψη-«το ποτήρι μισογεμάτο» είναι ότι το 2021 από πλευράς τουριστικής κίνησης και συνακόλουθα ζήτησης για ακτοπλοϊκά δρομολόγια θα είναι περίπου +40%-45% των χαμηλών επιδόσεων του 2020. Δηλαδή, πολύ μακρυά από τα ρεκόρ του 2019. Προβλέπεται με το πρώτο έτος «σχετικής» κανονικότητας να είναι σύμφωνα με τις προβλέψεις μόλις το 2022.

Αυτά τα στοιχεία οφείλονται κυρίως στο αναμενόμενο σταδιακό άνοιγμα των μακρινών αγορών -Βορεια Αμερική, Άπω Ανατολή, Αυστραλία-που ήταν γνωστές για τις υψηλές κατά κεφαλή καταναλωτικές δαπάνες στους τόπους διακοπών και για την συγκριτικά μεγαλύτερη σε σχέση με τους Ευρωπαίους τουρίστες διάρκεια διαμονής στους προορισμούς που επέλεγαν για τις διακοπές τους.

Πρόκειται για 12-18 μήνες οικονομικής δυσπραγίας και για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπου πρέπει να βασιστούν στην εσωτερική αγορά και κυρίως σε μεμονωμένους Ευρωπαίους ταξιδιώτες!

«Για το χρονικό διάστημα από τώρα και μέχρι τα τέλη του 2021, χρειάζονται τολμηρές και συνδυασμένες λύσεις, προκείμενου οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις να διατηρηθούν-στη λογική ότι είναι θαλάσσιοι δρόμοι επικοινωνιακοί της νησιωτικής Ελλάδας με τη συγκοινωνία να αποτελεί δημόσιο αγαθό αλλά και εθνική επιταγή στις δύσκολες γεωπολιτικές συνθήκες που επικρατούν και ίσως εκτός σημαντικού απρόοπτου συνεχίσουν να επικρατούν στην περιοχή μας και οι εταιρείες που θα αποφασίσουν να εκτελέσουν δρομολόγια να είναι σε θέση να λειτουργήσουν μέχρι η επιχειρηματική ορατότητα να αποκατασταθεί σε ικανοποιητικό βαθμό», επισημαίνει στο ΝΜ ο Πυθαγόρας Νάγος ανεξάρτητος Σύμβουλος Επιχειρήσεων, στον ευρύτερο Τομέα του Τουρισμού με ειδίκευση στην εκπόνηση και υλοποίηση καινοτόμων στρατηγικών στον Τομέα των Θαλάσσιων Μεταφορών – Κρουαζιέρα, Ακτοπλοία.

«Η Ελληνική Κυβέρνηση και οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών οφείλουν να σκεφτούν δημιουργικά και ”out of the box” τα παρακάτω:

1) Εξωστρέφεια: Θεωρούμε ότι οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες οφείλουν να σχεδιάσουν το μέλλον με εξωστρέφεια και να αναζητήσουν νέες δρομολογιακές γραμμές εκτός Ελλάδος και εκτός του διαδρόμου της Αδριατικής -Ανατολική Μεσόγειο, επιλεγμένες γραμμές της Δυτικής Μεσογείου.
Υπάρχουν γραμμές εκτός Ελλάδος στις οποίες ήδη ναυλώνονται με επιτυχία ελληνόκτητα πλοία, και πριν την κρίση που προκάλεσε η πανδημία. Μήπως έχει έρθει η χρονική στιγμή οι ελληνικές εταιρείες να εξετάσουν σοβαρά την δρομολόγηση μέρους του πλεονάζοντος τονάζ τους σε νέες γραμμές του εξωτερικοί , εκτός φυσικά της Αδριατικής.
Τα ελληνικά ακτοπλοϊκά πλοία μπορούν να καλύψουν με επιτυχία το μεταφορικό έργο τόσο μεγάλες αποστάσεις, έως 700 μίλια, όσο και μικρές αποστάσεις, έως 350 μίλια.

2) Επανασχεδιασμός του εσωτερικού δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με βάση την εμπειρία των ακτοπλοϊκών εταιρειών και χωρίς τις αγκυλώσεις ενός κατά γενική ομολογία απαρχαιωμένου δικτύου δρομολογιακών συνδέσεων.
Η Ελληνική πολυνησία ευνοεί για συγκεκριμένα νησιωτικά συμπλέγματα (Κυκλάδες, Βόρειο Αιγαίο, Δωδεκάνησα) ένα σύστημα ακτινωτών συνδέσεων (hubs and spikes system).

Στο παρελθόν έχουν υπάρξει άρτιες μελέτες που ουδέποτε υλοποιήθηκαν, λόγω πολιτικών και άλλων τοπικών/μικροκομματικών σκοπιμοτήτων.

Μήπως είναι η χρονική στιγμή της επανεξέτασης της ιδέας με την δημιουργία συγκεκριμένων λιμένων-hubs για την άρτια εξυπηρέτηση των μικρότερων νησιών».

Κύκλοι της ακτοπλοΐας καταθέτουν προτάσεις για την επόμενη ημέρα:

1.«Χειμερινή εμπορικά συμφωνημένη ακινησία»: Τη δυνατότητα να μοιραστεί η χειμερινή δρομολογιακή περίοδος ακριβοδίκαια μεταξύ των δραστηριοποιούμενων ακτοπλοϊκών εταιρειών, με παρούσα μια εταιρεία κάθε φορά ανά γραμμή για συγκεκριμένο πάντα χρονικό διάστημα (πχ για δυο μήνες), με κυκλική εναλλαγή των εταιρειών στις δρομολογιακές υποχρεώσεις (πχ ανά δίμηνο) για το χρονικό διάστημα μέχρι και τα τέλη Απριλίου 2021.

Με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθεί η οικονομική αιμορραγία όλων των εταιρειών, θα ενισχυθεί το cash flow τους στο χρόνο που θα είναι μόνες τους στις εκάστοτε γραμμές και το ήδη συρρικνωμένο μεταφορικό φορτίο θα κατευθύνεται σε μια εταιρεία στη λογική του «τόσο, όσο».

Οι κυριότεροι πελάτες, δλδ οι μεταφορικές εταιρείες θα γνωρίζουν επακριβώς το πλάνο δραστηριοποίησης και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για αυτό ακριβώς το χρονικό διάστημα ύπαρξης της «χειμερινής εμπορικά συμφωνημένης ακινησίας» θα πρέπει να προσπαθήσουν να έχουν ειλικρινή σχέση και διαφανείς εμπορικές πολίτικες μεταξύ τους που θα βασίζονται στην λογική του «open book”.

2. Ευελιξία στη σύνθεση των πληρωμάτων: Η Κυβέρνηση οφείλει να εξετάσει τη δυνατότητα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να έχουν το ελεύθερο να ανοίγουν / κλείνουν ναυτολογία ανάλογα με διαφαινόμενη μεταφορική κίνηση σε ορίζοντα 15μερου.

Οι τυχόν επιδοτήσεις που η κυβέρνηση θα αποφασίσει να κατευθύνονται κυρίως στην κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών / εργοδοτικοί κόστους των απασχολούμενων πληρωμάτων (με στόχο την αντιμετώπιση της ανεργίας) και εφόσον αυτά καλυφθούν να χρησιμοποιούνται για άλλα έξοδα λειτουργίας.

3. Πιστωτική πολίτικη προμηθευτών: στη λογική του ρολού τους ως αξιόπιστων κοινωνικών εταίρων, οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών οφείλουν να συζητήσουν με τους προμηθευτές τους για την εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων για τους χειμερινούς μήνες.

4. Δρομολόγια της θερινής σαιζόν 2021 να είναι on line τον Νοέμβριο 2020: Με τη λογική ότι οι ξένοι τουρίστες ενημερώνονται για τις εναλλακτικές λύσεις διακοπών εγκαίρως αλλά θα αποφασίζουν τον τελικό προορισμό τους για το 2021 στην λογική του last minute, τα δρομολόγια της θερινής περιόδου 2021 (Απρίλιος- τέλη Σεπτεμβρίου) θα πρέπει να είναι διαθέσιμα προς πώληση από το Νοέμβριο 2020.

5. Στενή και κυρίως τακτική συνεργασία των κατά τόπους stakeholders των διάφορων προορισμών, των ακτοπλοϊκών εταιρειών και των κυριότερων DMCs (Destination Management Companies), προκείμενου να υπάρχει πλήρης και συνολική εικόνα για τις δυναμικές συνθήκες ζήτησης που διαμορφώνονται στην τουριστική αγορά. Ανάλογα θα διαμορφώνονται όταν χρειάζεται τα δρομολόγια!

6. Συνδυασμός των Early Booking Campaigns: Εφόσον υπάρχουν Early Booking Campaigns από πλευράς ξενοδοχειακών καταλυμάτων στους διάφορους προορισμούς, θα ήταν κάλο αυτές να συμπληρώνονται από ανάλογες early booking εκπτώσεις εκ μέρους των ακτοπλοϊκών εταιρειών (win – win λύση), με στόχο μια σφαιρική εμπορική καμπάνια προς τα εξω (B2B, B2C).

7. Cash Flow injections: Οι πιστώτριες ελληνικές τράπεζες, εν μεσώ της γενικής οικονομικής κρίσης εξαιτίας της πανδημίας οφείλουν να εξετάσουν αιτήματα χορήγησης κεφαλαίων κίνησης εκ μέρους των ακτοπλοϊκών εταιρειών τουλάχιστον για την χειμερινή περίοδο, με όρους και προϋποθέσεις που θα επιτρέπουν την αποπληρωμή τους εντός 12 μηνών (πάντα σε συνεννόηση με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες).

8. Αυστηρή επανεξέταση της καταλληλότητας πλοίων για τις διάφορες δρομολογιακές γραμμές, με βάση το επιτυγχανόμενο ανά σενάριο δρομολόγησης EBITDA.

Πηγή: newmoney.gr

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Οι τελευταίες ειδήσεις

Όλες οι ειδήσεις σήμερα από το Sportime

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελευθέριος Ανδρώνης: Συνθήματα της ΣΜΥΝ: Όποιος τιμωρήσει αυτά τα παιδιά, ας μετακομίσει μια ώρα αρχύτερα στην Τουρκία να υπηρετεί τον «εφέντη» του

Συνθήματα της ΣΜΥΝ: Όποιος τιμωρήσει αυτά τα παιδιά, ας μετακομίσει μια ώρα αρχύτερα στην Τουρκία να υπηρετεί τον «εφέντη» του

Κάτω τα χέρια από το μέλλον της Ελλάδας! - Έπαθαν αλλεργία με τον πατριωτικό ενθουσιασμό της ΣΜΥΝ, οι τουρκόφιλοι και οι υμνητές των pride

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Κυριάκος Μητσοτάκης – Μεταναστευτικό: «Θυμήθηκε» τη σκληρή γραμμή στις επιστροφές λαθρομεταναστών μετά από 6 χρόνια

Κυριάκος Μητσοτάκης – Μεταναστευτικό: «Θυμήθηκε» τη σκληρή γραμμή στις επιστροφές λαθρομεταναστών μετά από 6 χρόνια

Αφού επί των ημερών του «βούλιαξε» η χώρα από παράνομες εισόδους, τώρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίζει μια «μαγική εικόνα»

Κοινωνία
Κοινωνία: Περπατούσε στον Άγιο Παντελεήμονα και άγνωστος τη χτύπησε από πίσω με πέτρα στο κεφάλι

Περπατούσε στον Άγιο Παντελεήμονα και άγνωστος τη χτύπησε από πίσω με πέτρα στο κεφάλι

Ο δράστης διέφυγε ενώ η γυναίκα έμεινε αιμόφυρτη στο δρόμο και παρελήφθη από το ΕΚΑΒ, όπου και διακομίσθηκε σε νοσοκομείο.

Κοινωνία
Κοινωνία: Τέμπη: Με το «έτσι θέλω» η Αδειλίνη αφαίρεσε την υπόθεση από τη μάνα του Βασίλη Καλογήρου – Αδικαιολόγητη κίνηση με τεράστια ερωτηματικά!

Τέμπη: Με το «έτσι θέλω» η Αδειλίνη αφαίρεσε την υπόθεση από τη μάνα του Βασίλη Καλογήρου – Αδικαιολόγητη κίνηση με τεράστια ερωτηματικά!

Τέμπη: Μια μέρα μετά τη θεσμική συνάντηση της Σοφίας Αποστολάκη με δικηγόρους θυμάτων, η Γ.Αδειλίνη την έδιωξε από την υπόθεση!

Κοινωνία
Κοινωνία: Δύο παιδάκια με τη δασκάλα τους έκαναν παρέλαση στη Γαύδο

Δύο παιδάκια με τη δασκάλα τους έκαναν παρέλαση στη Γαύδο

Στη Γαύδο χτυπά δυνατά η καρδιά της Ελλάδας.

Κοινωνία
Κοινωνία: Συγκλονιστικό βίντεο: Η αδικοχαμένη 22χρονη Κλαούντια Λάτα «παρέλασε» με τη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων

Συγκλονιστικό βίντεο: Η αδικοχαμένη 22χρονη Κλαούντια Λάτα «παρέλασε» με τη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων

Φώναξε με δυνατή φωνή το τμήμα της ΣΣΑΣ για την αδικοχαμένη νέα στα Τέμπη.

Κοινωνία
Κοινωνία: Πελοπόννησος: Περηφάνια για τον Νικηταρά!

Πελοπόννησος: Περηφάνια για τον Νικηταρά!

Η Πελοπόννησος έβγαλε έναν από τους μεγαλύτερους ήρωες της Ελλάδας!

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: 25η Μαρτίου: Tο σπαθί της Επανάστασης ακονίστηκε στην πέτρα της πίστεως

25η Μαρτίου: Tο σπαθί της Επανάστασης ακονίστηκε στην πέτρα της πίστεως

Κάθε προσευχή, κάθε μάχη και κάθε λόγος των ηρώων του '21 μαρτυρούν ένα καταπληκτικό θαύμα που όμοιο του δεν είδε ποτέ η ιστορία

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Αγρίνιο: Έφαγε χταπόδι που είχε ψαρέψει και κατάπιε τρία αγκίστρια

Αγρίνιο: Έφαγε χταπόδι που είχε ψαρέψει και κατάπιε τρία αγκίστρια

Ψαράς στο Αγρίνιο έφαγε χταπόδι και μαζί 3 αγκίστρια

Κοινωνία
Κοινωνία: ΣΟΚ – Ακριβαίνει το ψωμί

ΣΟΚ – Ακριβαίνει το ψωμί

Το ψωμί θα γίνει ακόμα πιο ακριβό

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Η Ευρώπη σε απόλυτη παράνοια – Λειτουργεί σαν βομβιστής αυτοκτονίας που θα πυροδοτήσει τον 3ο Παγκόσμιο

Η Ευρώπη σε απόλυτη παράνοια – Λειτουργεί σαν βομβιστής αυτοκτονίας που θα πυροδοτήσει τον 3ο Παγκόσμιο

Η λογική έχει εγκαταλείψει εντελώς την Ευρώπη και οι ηγεσίες της μας οδηγούν σε ολοκαύτωμα, μέσω μιας αυτοεκπληρούμενης «προφητείας»

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Τέμπη: Συγκλονιστικός Κοκοτσάκης, αποκάλυψε τα τελευταία λόγια των θυμάτων – «Μην κουνιέσαι σε παρακαλώ…» – «Μάρθη σε αγαπώ…»

Τέμπη: Συγκλονιστικός Κοκοτσάκης, αποκάλυψε τα τελευταία λόγια των θυμάτων – «Μην κουνιέσαι σε παρακαλώ…» – «Μάρθη σε αγαπώ…»

Σε μια συγκινητική εκδήλωση, ο Βασίλης Κοκοτσάκης αποκάλυψε τις τελευταίες στιγμές των παιδιών του Παύλου Ασλανίδη και της Μαρίας Καρυστιανού

Κοινωνία
Κοινωνία: Φορολογικές δηλώσεις: Ξεκίνησε η υποβολή τους στο Taxisnet – Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Φορολογικές δηλώσεις: Ξεκίνησε η υποβολή τους στο Taxisnet – Όσα πρέπει να γνωρίζετε

ΑΑΔΕ: Ξεκίνησε η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων στο Taxisnet – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Κοινωνία
Κοινωνία: Πάσχα με εισαγόμενα αρνιά! – Δεν επαρκούν τα ντόπια λόγω ευλογίας και πανώλης – Η τιμή το κιλό

Πάσχα με εισαγόμενα αρνιά! – Δεν επαρκούν τα ντόπια λόγω ευλογίας και πανώλης – Η τιμή το κιλό

Ούτε στο 50% των αναγκών της ελληνικής αγοράς για το Πάσχα είναι πιθανό να μην φτάσει η διαθεσιμότητα σε αρνιά και γενικότερα αμνοερίφια σύμφωνα με τους Έλληνες κτηνοτρόφους. Συνεπώς η μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης αναμένεται να γίνει σε μεγάλο ποσοστό και με εισαγόμενα αρνιά. Τα εισαγόμενα θα πρέπει να σφαχτούν σε άλλες χώρες, είτε στην...

Κοινωνία
Media: Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025

Δείτε αναλυτικά τι αναφέρουν τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων για την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025.

Media
VIRAL: Πόσες Ελληνίδες 25 χρονών υπάρχουν στην Ελλάδα;

Πόσες Ελληνίδες 25 χρονών υπάρχουν στην Ελλάδα;

Ο συνολικός πληθυσμός της Ελλάδας ήταν 10.482.487 κάτοικοι.

VIRAL
Κοινωνία: Συντάξεις Απριλίου 2025: Έρχονται οι πληρωμές – Νωρίτερα αυτό το μήνα!

Συντάξεις Απριλίου 2025: Έρχονται οι πληρωμές – Νωρίτερα αυτό το μήνα!

Πότε θα δείτε χρήματα στους λογαριασμούς σας!

Κοινωνία
Κοινωνία: Αλλαγή ώρας: Έφτασε η ώρα – Μην το ξεχάσετε!

Αλλαγή ώρας: Έφτασε η ώρα – Μην το ξεχάσετε!

Πότε θα γίνει η αλλαγή ώρας φέτος;

Κοινωνία