Περιορισμένες αλλαγές στη δομή των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου περιλαμβάνει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, οι βασικές αλλαγές που προκρίνονται είναι οι εξής δύο:
• Θα διευρυνθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων στα οποία οι μαθητές θα εξετάζονται για να εισαχθούν στα ΑΕΙ. Προκρίνεται η εξάωρη διδασκαλία τους την εβδομάδα.
• Οι απόφοιτοι γενικών λυκείων θα έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν μόνο με το απολυτήριό τους σε κάποιες σχολές, περιορισμένης ζήτησης.
Ωστόσο, κομβικό στοιχείο είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αποκτούν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου το απολυτήριό τους: με εξετάσεις σε τέσσερα πανελλαδικά μαθήματα όπως και σήμερα. Για το απολυτήριο θα μετρούν, σε πολύ μικρότερο ποσοστό, οι επιδόσεις των μαθητών στα ενδοσχολικά μαθήματα.
Οι αθλητές
Την ίδια στιγμή, το αρμόδιο επιτελείο του υπουργείου μελετά σχέδια για νέο σύστημα εισαγωγής των αθλητών στα ΑΕΙ. Και αυτό διότι η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας σε πρόσφατη απόφασή της έκρινε ότι η ρύθμιση που επιτρέπει την εισαγωγή διακριθέντων αθλητών σε σχολές ΑΕΙ καθ’ υπέρβαση του προβλεπόμενου αριθμού εισακτέων παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας. Ωστόσο, καθώς οι φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις αρχίζουν την προσεχή Παρασκευή 8 Ιουνίου, εκπνέει ο χρόνος μέσα στον οποίο μπορούν να γίνουν ανακοινώσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής των διακριθέντων αθλητών. Από την άλλη, δεν αποκλείεται, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας, για φέτος να μην υπάρξουν αλλαγές.
Το σχέδιο για την Πληροφορική
Βασικές γνώσεις για τα ψηφιακά δεδομένα, πληροφορίες και για την ασφάλεια του ψηφιακού κόσμου, αλλά και ικανότητες στην επικοινωνία και τη συνεργατικότητα είναι ορισμένες από τις ψηφιακές δεξιότητες τις οποίες οφείλουν να έχουν οι απόφοιτοι της ελληνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό ανέφερε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αναλύοντας στη Βουλή το σχέδιό του για την πληροφορική και τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της Ν.Δ., ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε, μεταξύ άλλων, ότι σχεδιάζεται οι μαθητές της Α΄ Λυκείου να μπορούν να αποκτήσουν πιστοποίηση γνώσεων σε δεξιότητες πληροφορικής μέσω του κρατικού πιστοποιητικού πληροφορικής. Παράλληλα, στην επαγγελματική εκπαίδευση, όχι μόνο για τον τομέα της πληροφορικής, αλλά και για όλους τους τομείς των ΕΠΑΛ και του μεταλυκειακού έτους μαθητείας, πραγματοποιείται αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών, ώστε οι απόφοιτοι να είναι καταρτισμένοι στις σύγχρονες εξελίξεις της πληροφορικής και να είναι σε θέση να αξιοποιούν τις ευκαιρίες σε επαγγέλματα που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την πληροφορική.