Μοιάζει σαν να ζούμε σήμερα σε ένα τραγικό «Deja Vu», που θυμίζει τους μήνες που προηγήθηκαν πριν από το αδιανόητο μακελειό των Τεμπών. Τότε που οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προειδοποιούσαν συνεχώς για την ακαταλληλότητα του δικτύου με καταγγελίες, εξώδικα και υπηρεσιακές αναφορές.
Και από την άλλη πλευρά, κυβέρνηση, Hellenic Train και ΟΣΕ κουκούλωναν τα χάλια του σιδηροδρόμου, διαψεύδοντας τις καταγγελίες και διαφημίζοντας ψεύτικη «ασφάλεια» με ευφάνταστα διαφημιστικά σποτ της Hellenic Train, και τον Κώστα Αχ. Καραμανλή να κουνάει το δάχτυλο στη Βουλή.
Και μετά ήρθε η μεγάλη τραγωδία γιατί κανένας δεν ήταν πρόθυμος να ακούσει τις προειδοποιήσεις. Αμέσως μετά ακολούθησε το γνωστό μπάζωμα και η επιχείρηση συγκάλυψης που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Και χωρίς να αλλάξει το παραμικρό από αυτή την εγκληματική νοοτροπία, πολιτικοί ιθύνοντες και εμπλεκόμενες εταιρείες πήραν και πάλι τον ίδιο «αέρα» στο να κουκουλώνουν τα απαράλλαχτα χάλια του σιδηροδρόμου. Και ταυτόχρονα να σαμποτάρουν τους εργαζόμενους που τα καταγγέλλουν. Αυτός ο «αέρας» είναι της ατιμωρησίας.
Με μια εταιρική πολιτική που δεν δείχνει ούτε ίχνος τσίπας για το έγκλημα των Τεμπών, η Hellenic Train επιχείρησε να θέσει δικαστικό μπλόκο στην απεργία που είχαν ανακοινώσει τα σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το ζητούμενο της απεργίας των συνδικαλιστών ήταν να διαμαρτυρηθούν για τα σοβαρά κενά ασφαλείας επιβατών και εργαζομένων που παραμένουν ως σήμερα, ζητώντας να «μην ξαναζήσουμε αντίστοιχη ΚΟΛΑΣΗ με αυτήν της ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ των Τεμπών».
Σε πείσμα της Hellenic Train που προσπαθεί να φιμώσει την αλήθεια για τα τρένα μόνο και μόνο για να διασώσει το πελατολόγιό της, το δικαστήριο κήρυξε νόμιμη την 24ωρη απεργία των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έγινε σήμερα Πέμπτη, 26/9.
Το κεντρικό σύνθημα των κινητοποιήσεων ήταν: «Οι νεκροί μας, τα κέρδη τους. Η οργή μας να τσακίσει την πολιτική που μετρά τη ζωή μας ως κόστος». Οι δε καταγγελίες των εργαζομένων που ζουν από «μέσα» τα προβλήματα του σιδηροδρόμου, προκαλούν ανατριχίλα. Και δείχνουν ότι ενάμιση χρόνο μετά τα Τέμπη δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα από την εγκληματική πολιτική λειτουργίας που προκάλεσε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα.
«Θα περίμενε κανείς μετά το έγκλημα των Τεμπών όλοι οι αρμόδιοι, τόσο η Hellenic train όσο και ο ΟΣΕ και το υπουργείο, να είχαν πάρει το μήνυμα και να είχαν δρομολογήσει στο διάστημα που ακολούθησε όλα εκείνα που είχαν αποκαλυφθεί ως έλλειψη και αναγκαιότητα και να ολοκληρωθούν τα έργα και να λειτουργούν τα συστήματα ασφάλειας. Επιπλέον, να ενισχυθεί το έμψυχο δυναμικό. Μετά από 1,5 χρόνο διαπιστώνουμε ότι όχι μόνο δεν έχει συμβεί αυτό, αλλά η συνολική εικόνα, επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο», ανέφερε νωρίτερα σήμερα το πρωί, ο Ηλίας Τρευλός, Μέλος ΔΣ Σωματείου Εργαζομένων Hellenic Train και συνέχισε:
«Ζητάμε να ολοκληρωθούν τα έργα και να λειτουργήσει το δίκτυο το οποίο είναι κατεστραμμένο και ανενεργό. Ζητάμε να ανανεωθεί το τροχαίο υλικό το οποίο δεν είναι καλά συντηρημένο και ό,τι υπάρχει χρησιμοποιείται διαρκώς και φθείρεται με αποτέλεσμα να συμβαίνουν αυτές οι καθυστερήσεις, διακοπές και αμηχανίες στον δρόμο. Το προσωπικό συνεχώς μειώνεται. Οι οφειλές της πολιτείας, του ΟΣΕ είναι συγκεκριμένα, δεν τηρούνται όμως. Η υπογειοποίηση που έπρεπε να τελειώσει το 2023, έχει φτάσει στο 33%».
«Το δίκτυο στην Θεσσαλία είναι ανενεργό. Δεν γίνεται μετά το έγκλημα των Τεμπών να θεωρείται κανονικότητα το να περνούν τα τρένα με κόκκινο. Δεν υπάρχει σηματοδότηση, συστήματα ασφαλείας κτλ.», κατέληξε ο κ. Τρευλός.