ΚΤΕΛ: Με το άνοιγμα της τουριστικής σεζόν και ενόσω η κυβέρνηση καλεί τους πολυαγαπημένους τουρίστες του πρωθυπουργού να «ζήσουν τον μύθο τους στην Ελλάδα», οι Έλληνες που ζουν μόνιμα σε αυτή τη χώρα καθημερινά συνειδητοποιούν πως ζουν κατά τύχη.
Η τριτοκοσμική κατάσταση στα Μέσα Μεταφοράς είναι γενικευμένη, δεν αφορά μόνο τον σιδηρόδρομο ο οποίος έγινε σιδερένιος τάφος για δεκάδες ζωές στα Τέμπη, άλλα σοβαρά κενά ασφαλείας εντοπίζονται παντού: στον ΗΣΑΠ, στο Τραμ, στο Μετρό, σε λεωφορεία και αεροδρόμια της χώρας.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έως τώρα ακολουθούσε ευλαβικά το νεοφιλελεύθερο «δόγμα» πως όπου μπαίνουν ιδιώτες, οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι… εξαιρετικές. Διαπιστώσαμε το πόσο «εξαιρετικές» είναι με τον πλέον τραγικό τρόπο στα Τέμπη, το διαπιστώνουμε τώρα και στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, που ουσιαστικά είναι Α.Ε., άλλα λειτουργούν με νοοτροπία… δημοσίου.
Όπως αναδείχθηκε σε σχετικό ρεπορτάζ του OPEN, σε δρομολόγια του ΚΤΕΛ παραβιάζονται βασικοί κανονισμοί ασφαλείας και προκειμένου να μπουν περισσότεροι επιβάτες με το μικρότερο δυνατό κόστος από τις εταιρείες, τα δρομολόγια γίνονται υπεράριθμα, οι θέσεις των καθήμενων γεμίζουν και αρκετοί είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν καθισμένοι στα σκαλιά ή ακόμα και όρθιοι, στεκούμενοι στον διάδρομο του πούλμαν.
Στις προδιαγραφές αυτών των οχημάτων δεν προβλέπονται όρθιοι επιβάτες και επομένως δεν υπάρχουν χειρολαβές (όπως έχουν τα αστικά λεωφορεία), και έτσι μπορεί να φανταστεί κανείς τι μακελειό μπορεί να συμβεί σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος ή σύγκρουσης ή ανατροπής του οχήματος.
Ειδικότερα, όπως φαίνεται από τα πλάνα σχετικού ρεπορτάζ του OPEN, οι επιβάτες της γραμμής Αγρίνιο – Πάτρα μεταφέρονται συνωστισμένοι σαν σαρδέλες, κυριολεκτικά κολλημένοι ο ένας πάνω στον άλλον. Το περασμένο Σάββατο, στο απογευματινό δρομολόγιο της γραμμής Αγρίνιο – Πάτρα του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας το λεωφορείο ήταν γεμάτο, ενώ πολλοί επιβάτες παρέμεναν όρθιοι στον διάδρομο.
Αντί το ΚΤΕΛ να βάλει περισσότερα δρομολόγια προκειμένου να εξασφαλίσει την ασφαλή μεταφορά των επιβατών, προτιμά να βάζει σε ένα πούλμαν όσο περισσότερους επιβάτες γίνεται, χωρίς να υπολογίζεται ο κίνδυνος. Και μιλάμε για ένα μεγάλο δρομολόγιο διάρκειας 2-2,5 ωρών που περνά από χωριά για να επιβιβάσει κόσμο.
«Αυτή η κατάσταση είναι κάθε εβδομάδα. Καταρχάς έχουν γίνει καταγγελίες και από φοιτητικούς συλλόγους, αφού πολλοί φοιτητές ταξιδεύουν καθήμενοι στα σκαλιά. Κάθε εβδομάδα τσακώνεται ο κόσμος με τους οδηγούς, που δεν φταίνε οι άνθρωποι. Για φανταστείτε να γίνει ένα απότομο φρενάρισμα στη γέφυρα, όπου περνούν και νταλίκες και να πέσουν οι άνθρωποι πάνω στον οδηγό. Θα εγκλωβιστεί και ο οδηγός. Η κατάσταση είναι τραγική. Και για να το συνδέσω και με ό,τι έγινε στα Τέμπη, τα ΚΤΕΛ παίρνουν κόσμο από το Αιτωλικό, από το Αντίρριο. Αριθμούνται αυτές οι θέσεις; Ξέρουν ποιοι είναι αυτοί που επιβιβάζονται;», είπε επιβάτης του συγκεκριμένου ΚΤΕΛ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε πως θα… συγκρουστεί με το «βαθύ κράτος», σαν να κυβερνούσε κάποιος άλλος αυτόν τον τόπο εδώ και 4 χρόνια, και σαν να περιορίζεται το πρόβλημα στις μετακινήσεις πολιτών, μόνο στον σιδηρόδρομο. Ενώ βλέπουμε πως η ασυδοσία και η απουσία ελέγχων σε μέσα μεταφοράς είναι γενικό φαινόμενο που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που ταξιδεύουν κάθε μέρα και – είτε το υποψιάζονται, είτε όχι – παίζουν τις ζωές τους κορώνα – γράμματα. Ούτε καν ο χαμός τουλάχιστον 57 νεκρών στα Τέμπη, δεν στάθηκε αρκετός για να λειτουργήσει αυτό το κράτος έτσι όπως πρέπει.
Θα γίνει τίποτα για να διορθωθούν όλες αυτές οι παθογένειες στις μεταφορές επιβατών ή θα στέκει και πάλι απαθής η κυβέρνηση μέχρι την επόμενη «θυσία» (δηλαδή προδιαγεγραμμένο έγκλημα), για να μας πουν για άλλη μια φορά «ποτέ ξανά»;