ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αποκάλυψη ΣΟΚ: Παραλίγο νέα «Τέμπη» τα Χριστούγεννα με 2 επιβατικά τρένα – Λειτούργησε η τηλεδιοίκηση που δεν λειτουργούσε για τους 57!

Δύο τρένα βρέθηκαν σε πορεία σύγκρουσης στις Αχαρνές, με τον υπεύθυνο τηλεδιοίκησης να ουρλιάζει στον ασύρματο για να σταματήσει το ένα!

Δύο τρένα βρέθηκαν σε πορεία σύγκρουσης στις Αχαρνές, με τον υπεύθυνο τηλεδιοίκησης να ουρλιάζει στον ασύρματο για να σταματήσει το ένα!
Συντάκτης: Πέτρος Δημόπουλος Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ένα χρόνο μετά τη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της Ελλάδας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει να παίζει κορώνα – γράμματα τις ζωές των πολιτών. Ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει στον σιδηρόδρομο, που όπως αποδεικνύεται από γεγονότα όπως αυτό, συνεχίζει να είναι μια καρμανιόλα που ανά πάσα στιγμή μπορεί να οδηγήσει σε νέα «Τέμπη».

Τα «Νέα» αποκαλύπτουν ένα νέο σοκαριστικό περιστατικό στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπου η τραγωδία κυριολεκτικά απετράπη την τελευταία στιγμή. Σύμφωνα με την εφημερίδα, το συμβάν έγινε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών.

Δύο επιβατικά τρένα (ένα υπεραστικό και ένα προαστιακό) παραλίγο να συγκρουστούν, λόγω παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη από το ένα τρένο. Συγκεκριμένα η αμαξοστοιχία 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Πειραιάς παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και πήγαινε κατευθείαν για σύγκρουση με το Intercity (Ασημένιο Βέλος) που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα!

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η σύγκρουση αποφεύχθηκε «παρά τρίχα», επειδή ο υπεύθυνος της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ αντιλήφθηκε αμέσως την παραβίαση του ενός τρένου και άρχισε κυριολεκτικά να ουρλιάζει στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να φρενάρει και να σταματήσει!

Στο ρεπορτάζ αναφέρεται ακόμα ότι στην καμπίνα μηχανοδήγησης βρισκόταν παρατύπως και ένας μαθητευόμενος μηχανοδηγός, διότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν είναι αρμόδιος για να εκπαιδεύει. Όσο για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, ο μηχανοδηγός δικαιολογήθηκε με τον ισχυρισμό ότι οι γραμμές ήταν ολισθηρές και οι τροχοί δεν φρέναραν σωστά.

Ο ΟΣΕ προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχείρησε να το υποβαθμίσει και να ρίξει τις ευθύνες στον ΟΣΕ. Τα αρμόδια στελέχη της Hellenic Train ισχυρίστηκαν ότι δεν έφταιγε ο μηχανοδηγός που παραβίασε το κόκκινο, αλλά η… ολισθηρότητα των γραμμών.

Ο ΟΣΕ γνωστοποίησε αρμοδίως το περιστατικό στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, και ξεκίνησε ενέργειες για τη σύνταξη σχετικού πορίσματος. Για τον σκοπό αυτό ζήτησε από τη Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να διαπιστωθεί αν όντως υπήρξε ολίσθηση στις ράγες ή ο μηχανοδηγός έκανε ένα εγκληματικό λάθος παραβιάζοντας τη φωτοσήμανση. Κι όμως, ενώ έχουν περάσει 2 ολόκληροι μήνες από το συμβάν, η Hellenic Train δεν έχει παραδώσει ακόμα τα στοιχεία του ταχογράφου!

Τι μας θυμίζουν όλα αυτά; Τα «προεόρτια» του δυστυχήματος των Τεμπών. Τέτοιες παραλίγο τραγωδίες γίνονταν για 2-3 χρόνια πριν θερίσει ζωές το intercity 62. Οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι φώναζαν απελπισμένοι και έστελναν επιστολές και εξώδικα για την επικινδυνότητα του δικτύου. Και από τη μεριά τους οι αρμόδιες εταιρείες υποβάθμιζαν τις καταγγελίες και τις αποσιωπούσαν.

Τα ίδια ακριβώς βλέπουμε και σήμερα. Ότι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα εξακολουθεί να λειτουργεί με το «πάμε και όπου βγει». Δηλαδή με τις ίδιες συνθήκες που προκάλεσαν το αδιανόητο μακελειό στα Τέμπη.

Αυτή τη φορά έτυχε ο υπεύθυνος κυκλοφορίας να έχει τα μάτια του «δεκατέσσερα» και να επέμβει αμέσως, πριν συμβεί το κακό. Αν όμως στη θέση του ήταν κάποιος σαν τον μοιραίο σταθμάρχη της Λάρισας, σήμερα θα θρηνούσαμε και δεύτερα «Τέμπη». Και αυτό διότι το ανθρώπινο λάθος είναι πάντοτε πιθανό, και εκεί παρεμβαίνουν τα αυτόματα συστήματα ασφαλείας για να το διορθώσουν. Συστήματα που δεν λειτουργούν ούτε σήμερα στον βαθμό που θα έπρεπε. Ευτυχώς στο σημείο που συνέβη το νέο περιστατικό, λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση. Αν όμως συμβεί κάτι ανάλογο σε «τυφλό» σημείο του σιδηροδρόμου, τι θα γίνει;

Κατά τα άλλα είχαμε δει τον περασμένο Απρίλιο τον Γιώργο Γεραπετρίτη να στήνει σόου με κομπάρσους στο Intercity, για να πείσει τον λαό ότι τα τρένα είναι ασφαλή πλέον. Πέθαναν 57 άνθρωποι και ακόμα για το κράτος, τα εισιτήρια έχουν περισσότερη αξία από την ασφάλεια των επιβατών…

Exit mobile version