Η Νίκη Κεραμέως συνεχίζει να εφαρμόζει το δόγμα της «σιδηράς πειθαρχίας» για να μη μπει τίποτα εμπόδιο στο νεοφιλελεύθερο οδοστρωτήρα που ισοπεδώνει την Ελληνική Παιδεία. Έτσι, η υπουργός Παιδείας κατέθεσε αγωγή που εκδικάζεται σήμερα με τη μορφή κατεπείγοντος, όπου ζητά να κηρυχθεί παράνομη η νέα απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών κατά του μέτρου της αξιολόγησης.
Αγωγές… κατά ριπάς
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το Πρωτοδικείο Αθηνών είχε αποφασίσει πως η απεργία που είχαν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ και ΟΙΕΛΕ ήταν παράνομη. Έπειτα οι συνδικαλιστικές οργανώσεις για να παρακάμψουν τον απολυταρχισμό Κεραμέως, που δεν σηκώνει ούτε… διαμαρτυρία στο σπαθί της, ζήτησαν από την ΑΔΕΔΥ να κηρύξει νέα, δεύτερη απεργία- αποχή. Έτσι ώστε να μπορέσουν να εκφραστούν οι φωνές αντίθεσης όλων των εκπαιδευτικών, που με μανία επιχειρεί να φιμώσει η «σιδηρά κυρία» της κυβέρνησης.
Έτσι η υπουργός ακολούθησε την ίδια συνταγή. Αγωγή «αστραπή» κατά της ΑΔΕΔΥ για να μη πραγματοποιηθεί η απεργία των εκπαιδευτικών.
Φτιάχνουν κομματικούς – ιδεολογικούς στρατούς
Για να τελειώνουμε με το παραμύθι της τάχα αξιοκρατίας και εξέλιξης της εκπαίδευσης που αναμασά η Νίκη Κεραμέως για το νομοσχέδιο της αξιολόγησης: Η κυβέρνηση προχωρά ολοταχώς ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να δημιουργήσει φίλα προσκείμενους κομματικούς «στρατούς» μέσα στα σχολεία. Όλες αυτές οι ανακατατάξεις γίνονται γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο.
Να αποκτήσει δηλαδή η κυβέρνηση τον πλήρη έλεγχο των εκπαιδευτικών, ο οποίος θα επεκτείνεται ακόμα και στις πολιτικές ή θρησκευτικές πεποιθήσεις. Δηλαδή μιλάμε για ένα θεσμικό σύστημα «φακελώματος» που θα καταστήσει πολύ ευκολότερο το να επεμβαίνει το κράτος στο τι, πως και από ποιους θα διδάσκονται οι μαθητές όσα θα εισηγούνται οι κατευθυντήριες γραμμές της… «νέας εποχής» για την Παιδεία.
Ενώ προσχηματικά η Νίκη Κεραμέως ισχυρίζεται πως δεν τίθεται θέμα απολύσεων (ακόμα), οι αξιολογητές του υπουργείου θα μπορούν με κάθε άνεση να «θάψουν» ή να αναδείξουν κατά το δοκούν έναν εκπαιδευτικό, αναλόγως αν εξυπηρετεί ή όχι αυτά που θέλει να περάσει το εκάστοτε υπουργείο προς τη μαθητιώσα νεολαία. Είτε αυτά είναι προπαγάνδα πανσεξουαλισμού, είτε διδασκαλία για το… «κοινωνικό» (και όχι βιολογικό) φύλο, είτε ιδεολογία εθνομηδενισμού, είτε αντιχριστιανικές θέσεις ή οτιδήποτε άλλο.
Πότε θα αξιολογηθούν οι «άριστοι»;
Η κυβέρνηση με τους διάφορους πολιτικούς του σωλήνα που δεν έχουν δουλέψει και δεν έχουν… «αξιολογηθεί» ποτέ, απαιτούν τώρα να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς που ως επί το πλείστον εργάζονται σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Αυτοί που… αυτοαξιολογούνται ως «Άριστοι», επιχειρούν να θέσουν υπό την ομηρία τους την ήδη διαλυμένη από τις τελευταίες κυβερνήσεις δημόσια Παιδεία.
Η κα Κεραμέως που κουβαλά όλη την «αριστεία» του Harvard, πότε θα αξιολογηθεί για το περσινό φιάσκο της τηλεκπαίδευσης που άφησε στην τύχη τους εκπαιδευτικούς και μαθητές; Για την διαδικτυακή πλατφόρμα της συμφοράς που παρουσίαζε ένα σωρό προβλήματα και πετούσε offline τους μαθητές κάθε λίγο και λιγάκι;
Για το ότι είχε θεωρήσει ως… δεδομένο πως όλες οι οικογένειες διαθέτουν internet και πως κάθε παιδί διαθέτει και από ένα laptop; Για το ότι αποφάσισε μετά τη γενική κατακραυγή να δώσει ένα voucher – «παντεσπάνι» στον λαό, και αυτό με τραγική καθυστέρηση, ενώ είχε τελειώσει η περίοδος τηλεκπαίδευσης; Για τις άχρηστες XXL μάσκες για τα παιδιά που είχαν στοιχίσει 6,2 εκατομμύρια; Για τα αυστηρώς ακατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα που προωθεί σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου;
Για όλα αυτά και άλλα πολλά, έχει αξιολογηθεί ποτέ η υπουργός Παιδείας; Στις αγωγές κατά των κινητοποιήσεων και στα νομοσχέδια – αστραπή, παίρνει όντως άριστα. Άλλα στο να διασφαλίσει την ομαλή και ανεξάρτητη λειτουργία της δημόσιας Παιδείας, παίρνει άσσο. Έχει πάρει εργολαβία να μετατρέψει τα σχολεία σε νεοταξικά στρατόπεδα.
Ο λόγος πέφτει στους γονείς και τους μαθητές
Οι μόνοι που δικαιούνται να αξιολογήσουν το έργο των εκπαιδευτικών είναι οι ίδιοι οι μαθητές και οι γονείς τους. Όχι κάποιοι εντεταλμένοι χαρτογιακάδες που θα χορεύουν στον σκοπό που θα τους παίζει η εκάστοτε κυβέρνηση. Η βάση για να θεμελιωθεί ένα σύγχρονου τύπου σχολείο, είναι μια πιο λειτουργική και ουσιαστική συνεργασία των συλλόγων γονέων με τους εκπαιδευτικούς.
Με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, με ειλικρινή διάλογο και ανταλλαγή απόψεων να χαράσσεται η στρατηγική κάθε σχολικής χρονιάς, χωρίς παρεμβάσεις από βαλτές επιτροπές με κομματικές αποχρώσεις.
Αν σώνει και καλά θέλουν στην κυβέρνηση να περνούν οι εκπαιδευτικοί από αξιολόγηση, ας δοθεί αυτή η αρμοδιότητα στους γονείς, οι οποίοι είναι και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι για την εκπαίδευση των παιδιών τους.
Άλλα που να τολμήσει να δώσει τέτοιο βήμα στους γονείς η κυβέρνηση; Πότε και που έδωσε προτεραιότητα στη φωνή του ανεξάρτητου πολίτη για να τη δώσει τώρα..;