ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαγωνισμός PISA: Παιδεία 2 ταχυτήτων στην Ελλάδα – Η εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου από την κυβέρνηση δημιουργεί χάσμα με τα ιδιωτικά

Η καταστροφή της δημόσιας Παιδείας αφήνει πίσω τους μαθητές των δημόσιων σχολείων, όπως καταγράφεται από τον διαγωνισμό PISA
Διαγωνισμός PISA: Παιδεία 2 ταχυτήτων στην Ελλάδα – Η εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου από την κυβέρνηση δημιουργεί χάσμα με τα ιδιωτικά

Διαγωνισμός PISA: Σε μια εποχή όπου η υφυπουργός Δόμνα Μιχαηλίδου δεν ντρέπεται να λέει ότι δεν πειράζει να βάζουν λουκέτα τα δημόσια σχολεία γιατί το περπάτημα κάνει… καλό στους μαθητές, επίσημα στοιχεία του ΟΟΣΑ έρχονται να δείξουν ότι στην Ελλάδα διαμορφώνεται Παιδεία δύο ταχυτήτων, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Υγεία.

Ένα μεγάλο χάσμα έχει δημιουργηθεί μεταξύ των επιδόσεων των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων, όπως αποτυπώνεται αυτό από τον τελευταίο διαγωνισμό PISA που οργάνωσε ο ΟΟΣΑ το 2022.

Με όλες τις παθογένειες του δημόσιου σχολείου όχι μόνο να διαιωνίζονται, αλλά και να εντείνονται λόγω της επιτηδευμένης υποβάθμισής του από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, οι μαθητές των δημόσιων σχολείων πέφτουν θύματα της χαμηλής ποιότητας εκπαίδευσης και των τραγικών υποδομών.

Σε ένα άθλιο σύστημα Παιδείας όπου η μόρφωση είναι «μηχανική» και απρόσωπη, και τα παιδιά χάνουν τα κίνητρα για να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους, οι μαθητές των δημόσιων σχολείων μοιραίως αντιμετωπίζουν με αδιαφορία τον διαγωνισμό PISA.

Στον αντίποδα, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων απολαμβάνουν όλα τα ακριβοπληρωμένα οφέλη μιας άρτιας εκπαίδευσης με επαρκές προσωπικό και σύγχρονες υποδομές, και έτσι δίνονται όλα τα κίνητρα και τα εργαλεία για να διαπρέπουν στον διαγωνισμό.

Οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων είναι πολύ καλύτερες από εκείνες των μαθητών δημόσιων σχολείων, αλλά και πιο ανεβασμένες σε σχέση με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Δηλαδή οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από τον μέσο όρο των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Χαράλαμπο Κυραϊλίδη, οι διαχρονικά υψηλότερες επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στο πρόγραμμα PISA δεν είναι συμπτωματικές. «Τα ιδιωτικά σχολεία, εξαιτίας του πολύπλευρου εκπαιδευτικού προγράμματος, της καινοτομίας, του πειραματισμού, της παιδαγωγικής αυτονομίας, μπορούν να αμβλύνουν μεγάλο μέρος από τις παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος», αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Η απαξίωση του δημόσιου σχολείου που προωθείται από την κυβέρνηση, βλέπουμε ότι καταφέρνει να μεταφέρει «πελατεία» στα ιδιωτικά σχολεία, μέσω ενός άνισου ανταγωνισμού. Ο διαγωνισμός PISA χρησιμοποιείται ως διαφημιστικό εργαλείο για τους ιδιώτες, προκειμένου να παγιώνεται η εντύπωση ότι στα δημόσια σχολεία οι μαθητές είναι καταδικασμένοι να βγαίνουν… «τούβλα».

Ασφαλώς η πραγματικότητα απέχει πολύ. Το επίπεδο των γνώσεων στα δημόσια σχολεία είναι πεσμένο, διότι εκεί εν πολλοίς παρέχεται μια «ξύλινη» εκπαίδευση, και εκεί χτυπά η «καρδιά» των κοινωνικών ανισοτήτων. Ο μαθητής δημόσιου σχολείου δεν απολαμβάνει την ίδια εκπαιδευτική μέριμνα με τον μαθητή ιδιωτικού σχολείου, και πάρα πολλές οικογένειες δεν διαθέτουν οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια για να καλύψουν τα εκπαιδευτικά κενά.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία, υπάρχουν πολλοί που με φιλότιμο, αυτοθυσία και αγάπη για το λειτούργημά τους, κάνουν υπερβάσεις για να βγάλουν άξια παιδιά στην κοινωνία. Το κακό είναι όμως ότι δεν έχουν την κυβέρνηση το πλευρό τους, αλλά απέναντί τους. Αντί λοιπόν να χρησιμοποιούνται επικοινωνιακές «φόρμες» για λοιδορηθεί το δημόσιο σχολείο, θα έπρεπε να ασχολούμαστε με το γιατί η Πολιτεία εμποδίζει την ανάπτυξή του. Οι παθογένειες των δημόσιων σχολείων είναι πολύ πιο σύνθετες και πολύπλευρες, απ’ ότι μπορεί να αναδείξει ένας διαγωνισμός PISA που λειτουργεί ως «κράχτης» για τα ιδιωτικά σχολεία…

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελευθέριος Ανδρώνης: «Γυναίκα σε Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής

«Γυναίκα σε Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής

Τραγικό άγαλμα στη Θεσσαλονίκη, που συμβολίζει τη... γυναίκα - Πως γίνεται να ορφάνεψε από έμπνευση η Ελλάδα, με τέτοιο πολιτισμό;

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Δεν κλείνει με τίποτα ο οχετός του Ψαριανού: «Έμπορο των Τεμπών» αποκάλεσε την Καρυστιανού – Πότε θα τον μαζέψουν οι κυβερνητικοί;

Δεν κλείνει με τίποτα ο οχετός του Ψαριανού: «Έμπορο των Τεμπών» αποκάλεσε την Καρυστιανού – Πότε θα τον μαζέψουν οι κυβερνητικοί;

Γλοιώδης όπως πάντα, ο Γρηγόρης Ψαριανός συνεχίζει απτόητος να γράφει αθλιότητες υπηρετώντας τα αφεντικά του

Κοινωνία
Κοινωνία: Νικόλαος Παπαδόπουλος: Απασφάλισε με τον Γιώργο Λιάγκα και τον κάλεσε να πάρει θέση για την εικόνα της Παναγίας με κέρατα και Ζαραλίκο

Νικόλαος Παπαδόπουλος: Απασφάλισε με τον Γιώργο Λιάγκα και τον κάλεσε να πάρει θέση για την εικόνα της Παναγίας με κέρατα και Ζαραλίκο

«Έλεος πια, σας παρακαλώ σεβαστείτε μας, Έλληνες ορθόδοξοι Χριστιανοί είμαστε», είπε φανερά συγκινημένος.

Κοινωνία
Κοινωνία: Ανασχηματισμός: Πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω ρούχα στον Μανωλιό»

Ανασχηματισμός: Πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω ρούχα στον Μανωλιό»

Μήνυμα χωρίς παραλήπτη το συλλαλητήριο της 28ης Φλεβάρη - Ένας ανασχηματισμός αποτυχίας που ανακυκλώνει όλα τα πρόσωπα που καταγγέλλει ο λαός

Κοινωνία
Κοινωνία: Στις 15 Μαρτίου δεν ψωνίζουμε: Κάλεσμα της ΕΕΚΕ για μποϊκοτάζ στην ακρίβεια

Στις 15 Μαρτίου δεν ψωνίζουμε: Κάλεσμα της ΕΕΚΕ για μποϊκοτάζ στην ακρίβεια

Η Ελλάδα βρίσκεται στον 4ο χρόνο υπερβολικής ακρίβειας και τίποτα δεν δείχνει ικανό να σταματήσει την αισχροκέρδεια.

Κοινωνία
Κοινωνία: Τρικυμία εν κρανίω στη ΝΙΚΗ έφερε ο Νικόλαος Παπαδόπουλος και οι δημοσκοπήσεις – Πρόεδρος Εδεσσαϊκού έγινε ο υπεύθυνος επικοινωνίας – Σαστισμένοι από το ρεύμα υπέρ του βουλευτή β’ Θεσσαλονίκης

Τρικυμία εν κρανίω στη ΝΙΚΗ έφερε ο Νικόλαος Παπαδόπουλος και οι δημοσκοπήσεις – Πρόεδρος Εδεσσαϊκού έγινε ο υπεύθυνος επικοινωνίας – Σαστισμένοι από το ρεύμα υπέρ του βουλευτή β’ Θεσσαλονίκης

Αυτή τι στιγμή ο Νικόλαος Παπαδόπουλος αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ρεύμα στον κόσμο της ΝΙΚΗΣ και τα χιλιάδες μηνύματα συμπαράστασης αλλάζουν τις ισορροπίες.

Κοινωνία
Κοινωνία: Πρόεδρος της προανακριτικής Τριαντόπουλου το «κοράκι» των funds Παναγής Καππάτος – O κατάλληλος άνθρωπος για τον Μητσοτάκη

Πρόεδρος της προανακριτικής Τριαντόπουλου το «κοράκι» των funds Παναγής Καππάτος – O κατάλληλος άνθρωπος για τον Μητσοτάκη

Μετά τον ανεκδιήγητο Μαρκόπουλο της Εξεταστικής, τώρα ο Καππάτος που άρπαζε τα σπίτια του κοσμάκη θα ρίξει... φως στην υπόθεση των Τεμπών

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητσοτάκης μπροστά στα ονόματα των 57 νεκρών: Μάλλον μπέρδεψε το «υποκλίνομαι» με το «υποκρίνομαι»

Μητσοτάκης μπροστά στα ονόματα των 57 νεκρών: Μάλλον μπέρδεψε το «υποκλίνομαι» με το «υποκρίνομαι»

«Σόου» υποκρισίας μπροστά στις κάμερες έκανε ο πρωθυπουργός, ενώ εδώ και 2 χρόνια προσβάλλει τα θύματα των Τεμπών με κάθε δυνατό τρόπο.

Κοινωνία
Κοινωνία: Ορκωμοσία ΠτΔ – Κωνσταντίνος Τασούλας: Η κυβέρνηση φώναξε «άξιος» ενώ ο λαός έχει φωνάξει ήδη «ανάξιος»

Ορκωμοσία ΠτΔ – Κωνσταντίνος Τασούλας: Η κυβέρνηση φώναξε «άξιος» ενώ ο λαός έχει φωνάξει ήδη «ανάξιος»

Ξεπεσμός για την ποιότητα της δημοκρατίας, η ορκωμοσία ενός ΠτΔ που εκφράζει μόνο το κόμμα του και συνέβαλε στη συγκάλυψη των Τεμπών

Κοινωνία
Κοινωνία: Νικόλαος Παπαδόπουλος: «Να πάνε να δούνε πώς φυλάττουν τον τόπο του “εγκλήματος” όταν γίνεται έγκλημα σε ακαθαρσίες και πώς φυλάττουν τον τόπο του εγκλήματος όταν σκοτώνουν ελληνόπουλα»

Νικόλαος Παπαδόπουλος: «Να πάνε να δούνε πώς φυλάττουν τον τόπο του “εγκλήματος” όταν γίνεται έγκλημα σε ακαθαρσίες και πώς φυλάττουν τον τόπο του εγκλήματος όταν σκοτώνουν ελληνόπουλα»

«Να πάνε να δούνε πώς φυλάττουν τον τόπο του "εγκλήματος" όταν γίνεται έγκλημα σε ακαθαρσίες και πώς φυλάττουν τον τόπο του εγκλήματος όταν σκοτώνουν ελληνόπουλα».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Γλυφάδας Αντώνιος: Να απομακρυνθούν άμεσα οι βλάσφημες κακοτεχνίες του Χριστόφορου Κατσαδιώτη που προσβάλλουν την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη

Μητροπολίτης Γλυφάδας Αντώνιος: Να απομακρυνθούν άμεσα οι βλάσφημες κακοτεχνίες του Χριστόφορου Κατσαδιώτη που προσβάλλουν την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη

Ότι «ο κατασκευαστής ενήργησε δήθεν μέσα στα όρια της ελευθερίας της τέχνης δεν ευσταθεί».

Κοινωνία
Κοινωνία: Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Δείτε αναλυτικά τι αναφέρουν τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων για την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025.

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: Η ασυδοσία της «τέχνης» στο μεγαλείο της

Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: Η ασυδοσία της «τέχνης» στο μεγαλείο της

«Δεν έχει ανάγκη υπερασπίσεως ο Κύριος μας, η η Παναγία μας και οι Άγιοί μας, αλλά εμείς έχομε χρέος να εκφράσωμε την αντίθεσή μας».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: Ας σοβαρευτούν οι καλλιτέχνες και όλοι αυτοί που τους υποστηρίζουν γιατί οι καιροί δεν ενδείκνυνται

Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: Ας σοβαρευτούν οι καλλιτέχνες και όλοι αυτοί που τους υποστηρίζουν γιατί οι καιροί δεν ενδείκνυνται

«Εύλογα το λαϊκό θρησκευτικό αίσθημα ρωτά: Εάν θα μπορούσαν κάποιοι καλλιτέχνες να δημιουργήσουν αντίστοιχες παραμορφωτικές εκφράσεις προσώπων ή θεμάτων, τα οποία αφορούν το Κοράνι».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Καρπενησίου Γεώργιος: Γιατί πάντα επιλέγουν να μειώνουν μορφές αγίων, της Παναγίας και του Χριστού μας;

Μητροπολίτης Καρπενησίου Γεώργιος: Γιατί πάντα επιλέγουν να μειώνουν μορφές αγίων, της Παναγίας και του Χριστού μας;

«Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις και στο παρελθόν που κάποιοι εκθέτουν έργα τους προσβλητικά για την πίστη μας».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολιτης Πειραιώς Σεραφείμ: Προσβολή του άρθρου 3 του Συντάγματος από την Εθνική Πινακοθήκη

Μητροπολιτης Πειραιώς Σεραφείμ: Προσβολή του άρθρου 3 του Συντάγματος από την Εθνική Πινακοθήκη

«Ασφαλώς, ο Θεός δεν έχει ανάγκη νομικής προστασίας, αλλά έχει ο πιστός».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Οι εικόνες δείχνουν συγκεκριμένα πρόσωπα και όχι νοήματα ή έννοιες, συνεπώς δεν επιδέχονται ερμηνεία

Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Οι εικόνες δείχνουν συγκεκριμένα πρόσωπα και όχι νοήματα ή έννοιες, συνεπώς δεν επιδέχονται ερμηνεία

«Εν προκειμένω, ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης δεν ερμηνεύει απλώς ορισμένα σύμβολα, αλλά αποδομεί πρόσωπα».

Κοινωνία
Κοινωνία: Καλαβρύτων Ιερώνυμος: Γιατί πρέπει η Ορθοδοξία να μετατραπεί σε αντικείμενο αισθητικής διαστροφής;

Καλαβρύτων Ιερώνυμος: Γιατί πρέπει η Ορθοδοξία να μετατραπεί σε αντικείμενο αισθητικής διαστροφής;

«Εάν σήμερα επιτρέπεται και προβάλλεται το "αλλόκοτο" και το "παραμορφωμένο" ως ιδεώδες, ποιο θα είναι το επόμενο βήμα;»

Κοινωνία