ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: Δεν είναι πλέον απαραίτητο να γίνονται επενδύσεις σε νέα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου

Οι επενδυτικές δαπάνες του εξορυκτικού τομέα για την εξερεύνηση νέων κοιτασμάτων πετρελαίου και αερίου «αυξήθηκαν κατά 30% και πλέον» από το 2021!

Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: Οι επενδυτικές δαπάνες του εξορυκτικού τομέα για την εξερεύνηση κοιτασμάτων πετρελαίου «αυξήθηκαν κατά 30%»
Συντάκτης: Βαγγέλης Λάσκαρης Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: Την ώρα που η κλιματική αλλαγή γίνεται μάθημα στα ελληνικά σχολεία, η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα φαίνεται να μένει… στα χαρτιά.

Έκθεση μη κυβερνητικών οργανώσεων διαπιστώνει, ότι το 96% των επί Γης εταιρειών εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου συνεχίζουν ακάθεκτες και απτόητες την εκμετάλλευση και ανάπτυξη νέων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων.

Συγκεκριμένα, η Γερμανική Urgewald ανέλυσε μαζί με άλλες 50 ΜΚΟ-εταίρους της (Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις) τα σχέδια επενδύσεων 1.623 εταιρειών της ευρύτερης βιομηχανίας πετρελαίου και αερίου οι οποίες «αντιπροσωπεύουν περίπου το 95% της παγκόσμιας παραγωγής υδρογονανθράκων» (παραγωγοί, κατασκευαστές υποδομών, διαχειριστές ηλεκτροπαραγωγικών σταθμών που λειτουργούν χάρη στην καύση αερίου κ.α.).

Σύμφωνα με την έκθεση – που τιτλοφορείται «Global Oil and Gas Exit List (GOGEL)» – οι επενδυτικές δαπάνες του εξορυκτικού τομέα για την εξερεύνηση νέων κοιτασμάτων πετρελαίου και αερίου “αυξήθηκαν κατά 30% και πλέον” από το 2021. Οι εταιρείες που μελετήθηκαν, δαπάνησαν συνολικά 170,4 δισ. Δολάρια ΗΠΑ στα έργα αυτά την τελευταία τριετία.

Οι κυριότερες εταιρείες που επικρίνονται στην έκθεση είναι οι Κινεζικές China National Petroleum Corp. (CNPC), CNOOC και Sinopec, η Σαουδαραβική ARAMCO, η Μεξικανική PEMEX, η Αμερικανική Pioneer Natural Resources, καθώς και η Αγγλο-Ολλανδική Shell.

Σύμφωνα με την έκθεση, 1.023 εταιρείες προβλέπουν έργα υποδομών μεταφοράς υδρογονανθράκων, ιδίως η κατασκευή νέων τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), πετρελαιαγωγών ή αγωγών διαμεταφοράς αερίου ενισχύοντας την κλιματική κρίση.

Exit mobile version