Πέντε παράγοντες ήταν αυτοί που έφεραν το άνοιγμα στα δημοτικά σχολεία, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η Νίκη Κεραμέως.
Συγκεκριμένα, η Υπουργός Παιδείας, στάθηκε σε αυτούς, που με την ομόφωνη εισήγηση των επιστημόνων έφεραν την απόφαση για επιστροφή στις αίθουσες για τους μαθητές.
Πρώτος παράγοντας: Καθοδική πορεία πανδημίας και θερμοκρασία
«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, αλλά και με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία», σημείωσε η Νίκη Κεραμέως.
Δεύτερος παράγοντας: Θετική αποκλιμάκωση των μέτρων
«Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά», πρόσθεσε στη συνέχεια.
Τρίτος παράγοντας: Η διασφάλιση της επιστροφής των μαθητών στον φυσικό τους χώρο
«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», είπε χαρακτηριστικά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ξεκινάει νωρίτερα η επόμενη σχολική χρονιά!
Τέταρτος παράγοντας: Ασφάλεια
Ακόμα, η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πιο πολύ από ότι στις γειτονιές και στις πλατείες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.
Πέμπτος παράγοντας: Μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων
Ο τελευταίος παράγοντας που ανέφερε η Υπουργός Παιδείας, είναι πως τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».