efood: Μετά την μεγάλη χθεσινή (22/9) μοτο-πορεία διαμαρτυρίας από τους διανομείς του efood, οι ντελιβεράδες ολόκληρης της χώρας ετοιμάζομαι για μια νέα απεργία την Παρασκευή (24/9) με σκοπό να κάνουν κατανοητή την αντίδραση τους σε όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες.
Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό-Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ), με επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε, καλεί σε εικοσιτετράωρη απεργία με αίτημα: «Να ανανεωθούν όλες οι συμβάσεις σε αορίστου, με απευθείας πρόσληψη από την «efood», με όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Να δοθεί τέλος στο σύστημα αξιολόγησης bonus (batch) και στα ασαφή και αυθαίρετα κριτήρια παραγωγικότητας».
Την ίδια στιγμή, τα εργατικά κέντρα της χώρας απέστειλαν μια επιστολή καταπέλτη πρωθυπουργό της χώρας Κυριάκο Μητσοτάκη, τονίζοντας πως όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στον κλάδο, είναι η σταγόνα που έκανε το ποτήρια να ξεχειλίσει.
Αναλυτικά τα όσα αναφέρει η επιστολή που δέχθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης:
«Το διαδίκτυο δεν έστειλε μόνο ένα ηχηρό μήνυμα στη γερμανική Delivery Hero (που ανήκει η efood), αλλά και σε εσάς ως Πρωθυπουργό της χώρας. Ένα μήνυμα που επισφραγίστηκε και στους δρόμους, με χιλιάδες riders να κατακλύζουν όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα κατά τη χθεσινή κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό, την οποία στήριξαν δεκάδες οργανώσεις και βεβαίως η τριτοβάθμια Γ.Σ.Ε.Ε.
Οι Riders, οι χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου, οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι της χώρας, ζητούν από εσάς να επιδείξετε μεγαλύτερη ευαισθησία γύρω από τις εργασιακές σχέσεις τόσο στο συγκεκριμένο κλάδο, αλλά και σε κάθε άλλο εργασιακό κλάδο. Μην αγνοήσετε και μην προσπεράσετε αυτό το μήνυμα διότι…το επόμενο «rating» που θα δεχθεί αρνητική βαθμολογία, ίσως να είναι το Κυβερνητικό “rating”» τονίζουν.
Στην επιστολή οι διανομείς ζητούν από τον πρωθυπουργό «να λάβει άμεσα μέτρα και πρωτοβουλίες ώστε:
- Να υπογραφεί άμεσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που να καλύπτει το σύνολο των διανομέων της χώρας (εστίαση, εμπόριο, τρόφιμα).
- Να σταματήσει η επιβολή της freelancing εργασίας και να μετατραπούν όλες οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου εξαρτημένης εργασίας,
- Να μην φορολογείται και να μην υπόκειται σε κρατήσεις η χιλιομετρική αποζημίωση για τη συντήρηση των οχημάτων,
- Να μην φορολογούνται και να μην υπόκεινται σε κρατήσεις τα ηλεκτρονικά φιλοδωρήματα ή εφόσον θεωρούνται νόμιμος μισθός να πληρώνονται επ’ αυτών προσαυξήσεις για υπερωριακή απασχόληση, εργασία τις Κυριακές, αργίες και νύχτες.
- Να σταματήσουν τα συστήματα αξιολογήσεων που υιοθετούν οι εταιρείες ως κριτήριο απόλυσης και απειλή στέρησης ημερομισθίων,
- Να συμπεριληφθούν οι διανομείς στα μέτρα πρόληψης διάδοσης του Sars-Cov-2 και να γίνεται η παράδοση στην είσοδο κάθε κτηρίου, με εξαίρεση περιπτώσεις ατόμων με κινητικά προβλήματα,
- Να προβλέπονται χώροι υγιεινής και στεγασμένοι χώροι αναμονής για τους Riders.
- Να ασφαλίζονται με ευθύνη των εργοδοτών το όχημα, ο εξοπλισμός και τα χρηματικά ποσά, από τον κίνδυνο ληστείας,
- Να οριοθετηθούν ορθολογικά οι χιλιομετρικές αποστάσεις παραλαβής και παράδοσης,
- Να σταματήσει η ηθική και ψυχολογική παρενόχληση προς τους εργαζόμενους και να υποβληθούν σε αυστηρό θεσμικό έλεγχο από το ΣΕΠΕ και το Υπουργείο Εργασίας όλες οι εσωτερικές παραμετροποιήσεις της εφαρμογής που οδηγούν σε μισθολογικές και ανταγωνιστικές διακρίσεις και που χρησιμοποιούνται ως λόγοι απόλυσης,
- Να διακόπτεται η διανομή με απόφαση κρατικής αρχής σε περιόδους ακραίων καιρικών φαινομένων (βροχές, χιόνια, παγετοί, καύσωνες)».