ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγκληματικά τριτοκοσμικοί: Σήμερα θα θρηνούσαμε νέα Τέμπη στον Προαστιακό – Τα απέτρεψε ένας μηχανοδηγός, γιατί ακόμα δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση!

Στο παρά πέντε γλίτωσαν τη μετωπική σύγκρουση οι επιβάτες 2 τρένων - Μηχανοδηγός αντιλήφθηκε τον λάθος συντονισμό, από τον ασύρματο!

Στο παρά πέντε γλίτωσαν τη μετωπική σύγκρουση οι επιβάτες 2 τρένων - Μηχανοδηγός αντιλήφθηκε τον λάθος συντονισμό, από τον ασύρματο!
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Σήμερα θα μπορούσαμε να μιλάμε για μια νέα εθνική τραγωδία που θα συγκλόνιζε το πανελλήνιο, οι αρχές να ψάχνουν θύματα σε συντρίμμια και οικογένειες να θρηνούν απαρηγόρητες. Κάτι τέτοιο ευτυχώς αποφεύχθηκε, όχι γιατί το απέτρεψε ένα κράτος που παραμένει τριτοκοσμικό, αλλά γιατί ένας μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

Ένα σοβαρότατο λάθος που για λεπτομέρειες δεν απέβη μοιραίο, όπως απέβη το λάθος του σταθμάρχη Λάρισας για την τραγωδία των Τεμπών, όταν έστειλε τις 2 αμαξοστοιχίες στην ίδια γραμμή, σε αντίθετη κατεύθυνση. Κοινό στοιχείο της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη και της σημερινής παρολίγο σύγκρουσης, είναι ότι δεν λειτουργούσε και δεν λειτουργεί σύστημα τηλεδιοίκησης. Δεκαεφτά μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη, ακόμα δεν λειτουργούν τα συστήματα κυκλοφορίας που καλύπτουν το ανθρώπινο λάθος.

Τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών του προαστιακού που από λάθος συντονισμό βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση πάνω σε μονή γραμμή! Το συμβάν έγινε στις 9.13 το πρωί της Παρασκευής, στο σημείο μετά τα έργα υπογειοποίησης στα Σεπόλια, στην πλευρά του σταθμού των Αγίων Αναργύρων.

Η παραλίγο νέα τραγωδία αποδίδεται σε αδιανόητο λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ο οποίος θεώρησε ότι η μία αμαξοστοιχία, η 1210 που ερχόταν από Αθήνα προς Αεροδρόμιο είχε ήδη περάσει από το τμήμα της μονής γραμμής και έδωσε εντολή στην άλλη, την 1307 που ερχόταν από Κιάτο, να «περάσει ελεύθερα».

Ο τρόπος που τα τρένα σταμάτησαν την πορεία σύγκρουσης, είναι σοκαριστικός και δείχνει πόσο εύκολα θα μπορούσε να συμβεί το αδιανόητο. Ο μηχανοδηγός της μίας αμαξοστοιχίας (1210) άκουσε στον ασύρματο την εκφώνηση της διέλευσης από τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων, που έκανε ο οδηγός της άλλης αμαξοστοιχίας (1307). Έτσι αντιλήφθηκε αμέσως τι πρόκειται να συμβεί και ενημέρωσε για να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.

Να σημειώσουμε ότι δεν ήταν δεδομένο ότι ο μηχανοδηγός θα άκουγε την πορεία της άλλης αμαξοστοιχίας, αφού στον ασύρματο συμβαίνει συχνά να γίνονται παράσιτα ή να «κόβονται» λέξεις.

Από περιστατικά όπως αυτό, καταλαβαίνει κανείς την κοροϊδία του πρωθυπουργού όταν έλεγε την ατάκα: «ποτέ ξανά», σχολιάζοντας την τραγωδία των Τεμπών. Εκατοντάδες άνθρωποι που πίστεψαν εκ νέου το αφήγημα της κυβέρνησης ότι ο σιδηρόδρομος είναι πλέον ασφαλής, βρέθηκαν και πάλι να κινούνται εν αγνοία τους σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης. Ούτε ο θάνατος 57 ανθρώπων δεν στάθηκε αρκετός για να εξασφαλίσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη ασφαλείς μεταφορές. Ο σιδηρόδρομος παραμένει σκανδαλωδώς επικίνδυνος και οι όποιες αναβαθμίσεις γίνονται, προχωρούν με ρυθμούς χελώνας.

Εδώ επιβεβαιώνεται και η ουσία του αγώνα που κάνουν οι συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών. Η δικαίωση που διεκδικούν, έχει ως πρώτο στόχο να μην χαθούν άδικα άλλα παιδιά, όπως χάθηκαν τα δικά τους. Και αν το αρχικό έγκλημα παραμείνει συγκαλυμμένο και ατιμώρητο, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να ακολουθήσουν κι άλλα. Και δυστυχώς αυτές οι προϋποθέσεις υφίστανται ακόμα στον σιδηρόδρομο, και όχι μόνο εκεί.

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης εξέδωσε σχετικό δελτίο τύπου που αναφέρεται στην παρολίγο τραγωδία, αφήνοντας αιχμές για τη Hellenic Train, τον ΟΣΕ και τον  υπουργό Μεταφορών:

«Σήμερα το πρωί,  13/9 , οι αμαξοστοιχίες 1210 και 1307 παρολίγον  να συγκρουστούν μετωπικά, μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων καθώς κινούνταν σε μόνη γραμμή,  με αντίθετη κατεύθυνση,  κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς.

Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός  της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα 2 τρένα όταν ο μηχανοδηγός  της 1307 προχώρησε σε εκφώνηση της διέλευσης  του από το σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά ,και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό,  που αποφεύχθηκε  χάρη  στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε  να συμβεί. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι ο μηχανοδηγός  της 1210 , που αντιλήφθηκε το λάθος και απέτρεψε  τη σύγκρουση είναι ο Πρόεδρος του Σωματείου μας, ο οποίος πριν λίγους μήνες  δέχθηκε προσωπική επίθεση , από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με σχετική ανακοίνωση που ανέφερε χαρακτηριστικά,  με αφορμή τότε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη:

“το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών”.

Αναμένουμε την ανακοίνωση των ΟΣΕ, Hellenic train και ιδιαίτερα την δήλωση του αρμόδιου Υπουργού, υπενθυμίζοντας ότι στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το Etcs και τα φωτοσήματα».

Exit mobile version