Eurostat: Πρώτη η Ελλάδα σε νεκρούς από σιδηροδρομικά δυστυχήματα στις χώρες της ΕΕ, για το 2023
Eurostat: Δέκα φορές περισσότεροι άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τρένα στην Ελλάδα, από τη χώρα που βρίσκεται δεύτερη στη λίστα!Ένα σκανδαλώδες παράδοξο αναδείχθηκε για τη χώρα μας με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat την περασμένη Παρασκευή: Ότι η Ελλάδα είναι πρώτη σε νεκρούς από σιδηροδρομικές συγκρούσεις το 2023 και παρόλα αυτά η ευρωπαϊκή ηγεσία τοποθέτησε σε κομβικές θέσεις του τομέα Μεταφορών, τον Απόστολο Τζιτζικώστα και την Ελίζα Βόζεμπεργκ, δηλαδή 2 στενούς ανθρώπους του Μητσοτάκη.
Ενός πρωθυπουργού που και με τα πιο επίσημα στοιχεία πλέον, μετέτρεψε το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας στο πιο επικίνδυνο και θανατηφόρο μέσο της Ευρώπης. Και παρόλα αυτά η ΕΕ εμπιστεύεται το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών σε «γαλάζιους» πολιτικούς, χωρίς καμία λογική αξιοκρατίας. Αλλά μόνο με λογική συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών.
Τα στοιχεία της Eurostat για τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα είναι σοκαριστικά. Αποτυπώνουν πλήρως την εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης, η οποία μετέτρεψε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε ένα δίκτυο διαφθοράς, εγκατάλειψης και θανάτου. Η Eurostat συμπεριλαμβάνοντας τους θανάτους στα Τέμπη, αποτυπώνει ότι στην Ελλάδα πέθαναν το 2023 στους σιδηροδρόμους 10 φορές περισσότεροι άνθρωποι σε σύγκριση με τις χώρες της Ε.Ε. Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση με το μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων ανά 1.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών, με διπλάσιο νούμερο από τη δεύτερη Σλοβακία.
Συγκεκριμένα οι περισσότεροι νεκροί σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα σημειώθηκαν στην Ελλάδα (22,3), την Σλοβακία (10,2) και την Πορτογαλία (5,9), ενώ οι λιγότεροι στην Φινλανδία (0,6), τη Σουηδία, την Ισπανία και τη Νορβηγία (1,0).
Το 2023, οι 49 νεκροί επιβάτες στην Ελλάδα των Τεμπών αντιπροσώπευαν το 7,1% του συνολικού αριθμού των νεκρών στην ΕΕ και το 81,7% των νεκρών επιβατών. Επιπλέον στη μακάβρια λίστα με τα θύματα των Τεμπών προστίθενται και οι 8 νεκροί σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, ένα νούμερο που και αυτό καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε θανάτους εργαζομένων για το 2023.
Τραγικά στοιχεία που δείχνουν ότι οι κυβερνητικές… φιέστες στο Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν κάτι παραπάνω από προκλητικές. Πετυχαίνοντας «ρεκόρ» θανάτων σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα, καμία κυβέρνηση δε νοείται να πανηγυρίζει για οτιδήποτε έχει να κάνει με λειτουργία τρένου. Και πόσο μάλλον όταν τα περιστατικά παρολίγο συγκρούσεων συνεχίζονται μέχρι τις μέρες μας, και για λεπτομέρειες δεν έχουμε νέα δυστυχήματα.
Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης που παραμένει ο ελληνικός σιδηρόδρομος ήταν το έγγραφο του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που προ 2 μηνών ανέφερε ότι φορείς της σιδηροδρομικής κοινότητας «δεν έχουν ακόμη υιοθετήσει την απαραίτητη για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος κουλτούρα ασφαλείας».