Διανύουμε εβδομάδα Eurovision και δεν γινόταν να μην αναφερθούμε στον 27ο κατά σειρά διαγωνισμό τραγουδιού και λάμβανε χώρα στο Harrogate της Αγγλίας (24 Απριλίου 1982).
Η Ελλάδα θα διαγωνιζόταν στην Eurovision του 1982 με τον Θέμη Αδαμαντίδη και το τραγούδι μετά από καταγγελίες κρίθηκε από την EBU ως μη πρωτότυπο. Μιας και βασιζόταν στιχουργικά και μουσικά σε άλλα κομμάτια. Έτσι, θεωρήθηκε «διασκευή».
Για την ακρίβεια, «πατούσε» πάνω (μεταφορικά μιλώντας) στο «γεφύρι της Άρτας», με τον στίχο «Σαρανταπέντε πέντε μάστοροι κι εξήντα μαθητάδες» να γίνεται «Σαρανταπέντε κοπελιές κι εξήντα γοργονίτσες» και μουσικά στο «Ποιος πληρώνει το βαρκάρη» του Γιάννη Μαρκόπουλου.
Από την ελληνική πλευρά είχε ανακοινωθεί τότε ότι το κομμάτι αποσύρθηκε λόγω «χαμηλού επιπέδου» του διαγωνισμού, επικαλούμενη την απόσυρση της Γαλλίας με την ίδια αιτιολογία.
Η απόφαση για μη συμμετοχή, ελήφθη δύο εβδομάδες πριν το «φιάσκο», από τη Μελίνα Μερκούρη. Η απόσυρση αποδόθηκε στην προηγούμενη διοίκηση με το σκεπτικό ότι εκείνη δεν είχε ενημερώσει τη νέα ότι έπρεπε να είχαμε αποσυρθεί το αργότερο μέχρι τον Νοέμβριο της προηγούμενης χρονιάς.
Ο διαγωνισμός του 1982 μεταδόθηκε με καθυστέρηση επτά ημερών από την ΕΡΤ, σε μαγνητοσκόπηση.
Τελικά, η Ελλάδα πλήρωσε πρόστιμο στη διοργανώτρια αρχή EBU, για την όλη ιστορία (600. 000 δραχμές τότε) παρότι δεν συμμετείχε, ενώ η εκτέλεση που «κόπηκε», κυκλοφόρησε στο άλμπουμ του Θέμη Αδαμαντίδη «Πονάμε όσοι αγαπάμε» από την EMI. Αξίζει να σημειωθεί πως το τραγούδι βρισκόταν ψηλά στις “προβλέψεις”, φτάνοντας στη δεύτερη θέση ανάμεσα στα φαβορί για τη νίκη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Eurovision: Όταν η Μαρίζα Κωχ συγκλόνισε και απειλήθηκε (Vid)
Survivor Στατιστικά: Πετσόκομα από τον Σάκη Κατσούλη!