ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φωτιά στον ΗΣΑΠ: Θα είχαμε τραγωδία αν δεν ενεργούσαν σωστά οι επιβάτες – «Πάμε και όπου βγει» με ακαθάριστες ράγες και ασφάλεια για κλάματα

ΗΣΑΠ: Το έγκλημα των Τεμπών συνεχίζεται με την ίδια εγκατάλειψη στα ΜΜΜ - Μόλις 3-4 άτομα καθαρίζουν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο!

ΗΣΑΠ: Το έγκλημα των Τεμπών συνεχίζεται με την ίδια εγκατάλειψη στα ΜΜΜ - Μόλις 3-4 άτομα καθαρίζουν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο!
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Δεν πέρασαν παρά 2 μέρες από το ρεσιτάλ αναισθησίας του υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου που δεν ήθελε να του μιλάνε για τα Τέμπη γιατί η… ζωή προχωράει, και ήρθε το περιστατικό σε τρένο του ΗΣΑΠ, με τους επιβάτες να βλέπουν τον χάρο με τα μάτια τους.

Έχουν περάσει 17 μήνες από το έγκλημα στα Τέμπη και η κυβέρνηση κάνει ακριβώς ό,τι έκανε και πριν από αυτό: δίνει ψεύτικους καθησυχασμούς στον κόσμο ότι τα τρένα είναι πλέον απολύτως ασφαλή. Και αν τα υπεραστικά δρομολόγια παραμένουν δυστυχώς με ελλείψεις στα θέματα ασφάλειας, είναι ακόμα πιο ανησυχητικό ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και στον ΗΣΑΠ, τον οποίο δεκάδες χιλιάδες πολίτες χρησιμοποιούν καθημερινά.

Το σοβαρό περιστατικό που έγινε στον ΗΣΑΠ το απόγευμα της Τετάρτης, θα μπορούσε να έχει απρόβλεπτες συνέπειες, αν οι επιβάτες δεν ενεργούσαν αυτοβούλως όπως έπρεπε! Και μάλιστα χωρίς καμία καθοδήγηση από τους υπεύθυνους, όπως περιγράφεται στις μαρτυρίες!

Πως έγινε το περιστατικό

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, ο συρμός ακινητοποιήθηκε μεταξύ των σταθμών Ειρήνης και Νερατζιώτισσας για να ανάψει το φωτόσημο και ξαφνικά οι επιβάτες ενός βαγονιού αντιλήφθηκαν ότι είχε ανάψει φωτιά κάτω από αυτό, και πυκνοί καπνοί έζωναν το τρένο και έμπαιναν από τα παράθυρα. Η φωτιά δεν ξέσπασε στον ίδιο τον συρμό, αλλά κατά ένα τρόπο που ακόμα ερευνάται, άναψε σε ένα μικρό «βουνό» από πευκοβελόνες.

Τα βίντεο που τράβηξαν οι επιβάτες, δείχνουν ότι οι ράγες ήταν φανερά ακαθάριστες, με ολόκληρα «χαλιά» από πευκοβελόνες να απλώνονται στα πλαϊνά τους. Δηλαδή στον ΗΣΑΠ συμβαίνει ακριβώς το ίδιο φαινόμενο εγκατάλειψης που καταγγέλλουν εδώ και χρόνια οι υπάλληλοι του ΟΣΕ για τις ακαθάριστες και ακλάδευτες σιδηροδρομικές γραμμές.

Ενώ ο μηχανοδηγός δεν είχε αντιληφθεί ακόμα τι γίνεται με τη φωτιά, και ενώ άρχισε να επικρατεί πανικός στα βαγόνια, κάποιοι επιβάτες τράβηξαν τον μοχλό έκτακτης ανάγκης και έτσι άνοιξαν οι πόρτες ασφαλείας. Εδώ να κάνουμε το σχόλιο ότι ήταν ευτυχές που δούλευε ακόμα ο μοχλός έκτακτης ανάγκης, γιατί θα μπορούσε να μη λειτουργεί ούτε αυτός!

Επειδή το τρένο δεν βρισκόταν εκείνη τη στιγμή πλάι σε αποβάθρα σταθμού, αλλά σε κάποιο ενδιάμεσο σημείο με βλάστηση, το πάτωμα του συρμού είχε μεγάλο ύψος από το έδαφος. Με συνέπεια να πρέπει να κάνουν ένα επικίνδυνο άλμα οι επιβάτες για να εκκενώσουν τα βαγόνια, με κίνδυνο της σωματικής τους ακεραιότητας, τη στιγμή μάλιστα που οι ράγες καίγονταν παραδίπλα τους!

Το ακόμα πιο εξοργιστικό είναι ότι δεν υπήρχε κανένας απολύτως για να τους βοηθήσει στην εκκένωση και να τους κατευθύνει τι πρέπει να κάνουν. Ο μηχανοδηγός όταν αντιλήφθηκε τη φωτιά και την εκκένωση των επιβατών, διέκοψε τη ρευματοδότηση της Γραμμής, αλλά κάποιες μαρτυρίες αναφέρουν ότι ήταν αδικαιολόγητα καθησυχαστικός. Ευτυχώς κάποιοι από τους επιβάτες βοήθησαν άλλους επιβάτες που δυσκολεύονταν να πηδήξουν από το τρένο και έτσι όλοι βγήκαν ασφαλείς και κινήθηκαν προς τον σταθμό Ειρήνη.

Την ίδια στιγμή από το απέναντι ρεύμα ακινητοποιήθηκε κι άλλο τρένο, λόγω της διακοπής της ρευματοδότησης, το οποίο και αυτό εκκενώθηκε από τους επιβάτες του.

Το όλο ανησυχητικό περιστατικό, δείχνει ότι με ευθύνη της κυβέρνησης συνεχίζουν να υπάρχουν σοβαρότατα κενά ασφαλείας, συντήρησης και στελέχωσης των σιδηροδρόμων. Ο πρόεδρος των εργαζομένων ΣΤΑΣΥ, Πάνος Κοντογιάννης, μιλώντας για το περιστατικό στο Action24, αποκάλυψε ότι η υπηρεσία καθαρισμού Πρασίνου του ΗΣΑΠ, απασχολεί μόλις 3-4 άτομα που καθαρίζουν «από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά, από τον Πειραιά μέχρι το Ασκληπιείο της Βούλας γιατί είναι και το τραμ». Όπως είπε, η συχνότητα που το συνεργείο θα περάσει για να καθαρίσει κάθε σημείο του σιδηρόδρομου, είναι μία – δυο φορές το χρόνο!

Η ίδια εγκληματική αμέλεια και αδιαφορία για την ασφάλεια των πολιτών, εξακολουθεί να κάνει αμφίβολο αν ο επιβάτης του κάθε ΜΜΜ, θα φτάσει ασφαλής στον προορισμό του. Το «πάμε κι όπου βγει», παραμένει απαράλλαχτο εγκληματικό δόγμα της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Exit mobile version