Γι’ αυτό το δίκτυο έδινε εγγυήσεις ασφάλειας ο Καραμανλής: Ποντίκια τρώνε τον χαλασμένο πίνακα ελέγχου στο σταθμαρχείο Θεσσαλονίκης!
Στο σταθμαρχείο Θεσσαλονίκης τα ποντίκια μασάνε τα καλώδια, τα φωτόσημα δεν λειτουργούν, οι σταθμάρχες ρυθμίζουν την κυκλοφορία στα «τυφλά»Σταθμαρχείο Θεσσαλονίκη: Την ώρα που ο απελθών υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής έχει το πολιτικό θράσος να ξαναβάζει υποψηφιότητα για τις επόμενες εκλογές (και η κυβέρνηση έχει την αναισχυντία να τον δέχεται στα ψηφοδέλτια της), η εικόνα διάλυσης που κυριαρχεί στις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου μαρτυρούν την τριτοκοσμική κατάσταση στην οποία είχε εγκαταλειφθεί για 4 χρόνια με απόλυτη ευθύνη του κ. Καραμανλή.
Ενώ ο Κώστας Καραμανλής πριν 20 μέρες διαβεβαίωνε από την Βουλή πως «διασφαλίζει την… ασφάλεια» των πολιτών στα τρένα, ένα από τα πιο νευραλγικά σταθμαρχεία της χώρας, αυτό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε μια ελεεινή κατάσταση που θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε μόνο σε κάποια χώρα της Υποσαχάριας Αφρικής.
Όπως αποκαλύφθηκε από σχετικό ρεπορτάζ, στο σταθμαρχείο της Θεσσαλονίκης όπου συναντιούνται τρεις γραμμές, Αθήνας, Ειδομένης και Αλεξανδρούπολης, ο πίνακας με τα φωτόσημα δεν λειτουργεί και δίνει λανθασμένες ενδείξεις, διότι είναι για χρόνια ασυντήρητος και μέσα στην ηλεκτρονική εγκατάσταση του υπάρχουν ποντίκια που τρώνε τα καλώδια! Μάλιστα οι υπάλληλοι αναγκάζονται να βάζουν ποντικοπαγίδες και ποντικοφάρμακο προκειμένου να προστατέψουν την υγεία τους, άλλα και να σώσουν το ημιλειτουργικό σύστημα ελέγχου από μια πλήρη καταστροφή του!
Σε αυτό το ερείπιο που το υπουργείο Μεταφορών ονομάζει… «σταθμό», η τουαλέτα έχει χαλάσει και οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να διασχίζουν τις γραμμές για να πάνε μέχρι απέναντι, σε μια χημική τουαλέτα. «Προτιμώ να κάνω την ανάγκη μου έξω στην αυλή, για να έχω μαζί μου τον ασύρματο, μήπως συμβεί κάτι» είπε ένας εργαζόμενος στο makthes.gr.
«Μας πιέζουν να παραβαίνουμε τους κανονισμούς ασφαλείας»
Οι σταθμάρχες που εργάζονται σε αυτό το απίστευτο αχούρι αναγκάζονται να κάνουν τον έλεγχο της κυκλοφορίας με το να μαντεύουν ποια ένδειξη ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ποια είναι λανθασμένη ως αποτέλεσμα βλάβης. Όπως έδειξε ο σταθμάρχης, υπάρχουν κόκκινα λαμπάκια που αναβοσβήνουν μονίμως, όπως τα φωτόσημα και τα ελιγμοσήματα της γραμμής, που πρακτικά δεν σημαίνουν τίποτα, αφού τα σημεία ελέγχου είναι εκτός λειτουργίας. Μάλιστα πάνω στον πίνακα είναι κολλημένα αυτοκόλλητα σημειώματα για να υπάρξει μια στοιχειώδη παρακολούθηση στο τι δουλεύει και τι δεν δουλεύει!
Όταν το τρένο πατά στις γραμμές η ένδειξη κοκκινίζει στην οθόνη, αλλά «όταν γυρνάμε ένα ψαλίδι δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλές. Το λαμπάκι του ψαλιδιού μπορεί να δείξει ότι δεν έχει καθίσει (σ.σ. το τρένο στη γραμμή) γιατί μπορεί να υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη. Εγώ σταματάω τα τρένα αλλά πάντα ‘’πέφτουν τηλέφωνα’’ να με ρωτήσουν γιατί σταμάτησα. Εν τέλει πιέζεσαι ψυχολογικά να παραβείς τον κανονισμό ασφάλειας. Εγώ έχω αφήσει τα τρένα να καθυστερήσουν και 2 και 3 ώρες, ποτέ δεν με ένοιαξε η καθυστέρηση» ανέφερε ένας μηχανοδηγός στο makthes.gr υπό τον όρο ανωνυμίας.
«Εμείς κάνουμε τους χειρισμούς. Αν είχαμε σωστή λειτουργία του συστήματος θα άναβε το ελιγμόσημο, και θα μας εξασφάλιζε την διαδρομή. Τώρα την ελέγχουμε με το μάτι, βλέπουμε τη διαδρομή που χαράξαμε, πχ μέχρι τη Σινδο» λέει ένας άλλος σταθμάρχης, ο Ανδρέας Διοδώνης. Για το τμήμα πέρα από τα 200 μέτρα , δηλαδή μετά φωτόσημα, οι σταθμάρχες δεν μπορούν να έχουν εικόνα της κυκλοφορίας και χρειάζεται να μιλήσουν στον ασύρματο ή στο τηλέφωνο με τους διπλανούς σταθμούς.
«Παθαίνουμε κρίσεις πανικού από το άγχος»
«Στην αρχή πάθαινα κρίσεις πανικού. Με δική μας ευθύνη περνάν τα τρένα. Γυρνάμε τα κλειδιά και δίνουμε την εντολή στον μηχανοδηγό. Η ευθύνη είναι τεράστια» είπε ένας σταθμάρχης που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του.
«Σε κάθε βάρδια υπάρχει άγχος. Οι βάρδιες έχουν αλλάξει. Δεν υπάρχει προσωπικό και αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε και στα ρεπό μας» λέει από την πλευρά του ο κ. Διοδώνης.
Αυτή είναι η… ανάπτυξη στην Ελλάδα 2.0, μια χώρα ρημαδιό που καθημερινά θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών. Μιλάμε για ένα απίστευτο μπάχαλο στο σιδηροδρομικό δίκτυο, και κατά τα άλλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα εγκαινίαζε το δήθεν κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος (στην πραγματικότητα ένα άδειο κτήριο θα εγκαινίαζε), την ώρα που στο σταθμαρχείο της Θεσσαλονίκης την τηλεδιοίκηση την έχουν αναλάβει οι… αρουραίοι!
Και ενώ τόσα χρόνια γνώριζαν την άθλια κατάσταση στην οποία λειτουργεί το σιδηροδρομικό δίκτυο, η κυβέρνηση όχι μόνο την συγκάλυπτε συνειδητά, άλλα διαφήμιζε προς τα έξω και εικόνα… ανάπτυξης! Και ο Άδωνις Γεωργιάδης δεν είχε κανένα πρόβλημα να πει δημοσίως πως ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν θα μπορούσε να μιλήσει για τα κενά ασφαλείας, γιατί την επόμενη μέρα δεν θα έμπαινε κανένας στο τρένο (!) και άρα θα έχανε τα προβλεπόμενα έσοδα η Hellenic Train!
Η λέξη «αθλιότητα» είναι πολύ φτωχή για να περιγράψει τα όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Πρόκειται για μια εγκληματική εγκατάλειψη των υποδομών του σιδηροδρόμου, από ένα ανάλγητο κράτος που παίζει κορώνα – γράμματα τις ζωές των επιβατών και φορτώνει όλο το βάρος της ευθύνης στους σταθμάρχες και τους εργαζόμενους.