ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Ελλάδα κατέχει τον πιο «γηρασμένο» στόλο σε οχήματα στην Ευρώπη-Απίστευτος ο μέσος όρος

Κατά πέντε χρόνια μεγαλύτερος σε σχέση με την Ευρώπη είναι ο μέσος όρος σε χρόνια που διατηρούν οι οδηγοί το όχημά τους στην Ελλάδα.
Η Ελλάδα κατέχει τον πιο «γηρασμένο» στόλο σε οχήματα στην Ευρώπη-Απίστευτος ο μέσος όρος
Την ώρα που στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο οι ιδιοκτήτες διατηρούν τα οχήματά τους γύρω στα 12 χρόνια κατά μέσο όρο πριν τα αλλάξουν, στην Ελλάδα το κάνουν κατά πέντε χρόνια περισσότερα!

Έτσι η χώρα μας διατηρεί την αρνητική πρωτιά του πιο γηρασμένου στόλου αυτοκινήτων της Ευρώπης, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει τα 17,3 χρόνια!

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση των οχημάτων, επιβαρύνουν το περιβάλλον και μειώνουν την οδική ασφάλεια. Άνθρωποι του χώρου του αυτοκινήτου μίλησαν στο ΕΡΤNews για την ανάγκη θέσπισης κινήτρων ανανέωσης του στόλου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα οχήματα στην Ελλάδα εκτός από γηρασμένα είναι επιπλέον και τρακαρισμένα και σε γενικότερη κακή μηχανική κατάσταση, έχοντας «γράψει» φυσικά χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους. Με μέσο όρο ηλικίας τα 17,3 έτη έναντι των 12 που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ΙΧ των Ελλήνων καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στη λίστα με τις χώρες της Ευρώπης που στους δρόμους τους κυκλοφορούν τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και τα αντίστοιχα στοιχεία τεχνικών ελέγχων που τηρούνται στη βάση του Υπουργείου Μεταφορών, προκύπτει ότι από τα 9,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους κάθε χρόνο τουλάχιστον το 1/3, δηλαδή τα 2,9 εκατομμύριά οχήματα δεν έχουν περάσει από τον ετήσιο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο!

«Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών εκπέμπουν 20 φορές περισσότερα σωματίδια από τα αυτοκίνητα ηλικίας 0-5 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για διάφορα καρδιοαναπνευστικά προβλήματα.

Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών ευθύνονται x4 φορές, σε σχέση με τα αυτοκίνητα 0-5, για θανατηφόρα ή με βαριές σωματικές βλάβες τροχαία.

Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό πάρα πολύ άσχημο και για τη δημόσια υγεία και για την καθημερινότητα.

Αρκεί να σας πω ότι για τα μποτιλιαρίσματα στον Κηφισό, 4 στα 5 οφείλονται σε βλάβες παλαιών αυτοκινήτων, τα οποία δεν έχουν συντηρηθεί σωστά» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Τσάδαρης, πρόεδρος συνδέσμου δημοσιογράφων αυτοκίνητου και μοτοσυκλέτας.

Δείτε παρακάτω το σχετικό ρεπορτάζ για τον γηρασμένο στόλο οχημάτων στην Ελλάδα

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Η Ελλάδα κατέχει τον πιο «γηρασμένο» στόλο σε οχήματα στην Ευρώπη-Απίστευτος ο μέσος όρος», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Αλέξανδρος Κωτάκης

Είμαι ο Αλέξανδρος Κωτάκης και γεννήθηκα στην Αθήνα. Σπούδασα αθλητική δημοσιογραφία και πλέον η σχέση μου μαζί της ξεπερνά την 20ετία. Όλα αυτά τα χρόνια «κύλησαν» στο διαδίκτυο μέσα από συνεργασίες με αθλητικές ιστοσελίδες. To Sportnet.gr αποτέλεσε την αρχή για εμένα, ενώ ακολούθησαν το Sportline.gr, το easybetnet.com και βεβαίως το Goal News (Sentragoal.gr) στο οποίο παρέμεινα το συντριπτικά μεγαλύτερο διάστημα της ως τώρα πορείας μου (11.5 έτη). Τα τελευταία χρόνια βρίσκομαι στην «οικογένεια» του Sportime, με το οποίο συνεχίζω να καλύπτω το αθλητικό ρεπορτάζ, αλλά και την ειδησεογραφία της επικαιρότητας από όλους του χώρους. Επίσης αρθρογραφώ για την ομάδα του Άρη.