Έτσι η χώρα μας διατηρεί την αρνητική πρωτιά του πιο γηρασμένου στόλου αυτοκινήτων της Ευρώπης, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει τα 17,3 χρόνια!
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση των οχημάτων, επιβαρύνουν το περιβάλλον και μειώνουν την οδική ασφάλεια. Άνθρωποι του χώρου του αυτοκινήτου μίλησαν στο ΕΡΤNews για την ανάγκη θέσπισης κινήτρων ανανέωσης του στόλου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα οχήματα στην Ελλάδα εκτός από γηρασμένα είναι επιπλέον και τρακαρισμένα και σε γενικότερη κακή μηχανική κατάσταση, έχοντας «γράψει» φυσικά χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους. Με μέσο όρο ηλικίας τα 17,3 έτη έναντι των 12 που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ΙΧ των Ελλήνων καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στη λίστα με τις χώρες της Ευρώπης που στους δρόμους τους κυκλοφορούν τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και τα αντίστοιχα στοιχεία τεχνικών ελέγχων που τηρούνται στη βάση του Υπουργείου Μεταφορών, προκύπτει ότι από τα 9,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους κάθε χρόνο τουλάχιστον το 1/3, δηλαδή τα 2,9 εκατομμύριά οχήματα δεν έχουν περάσει από τον ετήσιο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο!
«Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών εκπέμπουν 20 φορές περισσότερα σωματίδια από τα αυτοκίνητα ηλικίας 0-5 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για διάφορα καρδιοαναπνευστικά προβλήματα.
Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών ευθύνονται x4 φορές, σε σχέση με τα αυτοκίνητα 0-5, για θανατηφόρα ή με βαριές σωματικές βλάβες τροχαία.
Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό πάρα πολύ άσχημο και για τη δημόσια υγεία και για την καθημερινότητα.
Αρκεί να σας πω ότι για τα μποτιλιαρίσματα στον Κηφισό, 4 στα 5 οφείλονται σε βλάβες παλαιών αυτοκινήτων, τα οποία δεν έχουν συντηρηθεί σωστά» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Τσάδαρης, πρόεδρος συνδέσμου δημοσιογράφων αυτοκίνητου και μοτοσυκλέτας.