ΕΚΑΒ: Η γιαγιά Αθηνά από το Μεσολόγγι που έγινε το πρόσωπο των ημερών τις τελευταίες μέρες επειδή δώρισε ένα ασθενοφόρο στο διαλυμένο ΕΣΥ μπορεί να έχει υπερπλεόνασμα φιλότιμου και ευθύνης (πολύ παραπάνω απ’ όσο της αναλογεί), αλλά στην κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν… ιδρώνει το αυτί τους. Εκεί υπάρχει υπερπλεόνασμα αναισθησίας και τάσης ξεπουλήματος, σε ότι έχει απομείνει όρθιο από τη δημόσια υγεία.
Την ώρα που ακόμα και συνταξιούχοι δίνουν το υστέρημά τους για να κάνουν τη δουλειά που δεν κάνει το ανάλγητο κράτος, προκειμένου να ελπίζουν ότι θα υπάρχει ένα ασθενοφόρο να τους μεταφέρει στην ώρα ανάγκης, το Μαξίμου συνεχίζει ακάθεκτο την προσπάθεια σαλαμοποίησης και παραχώρησης των δημόσιων υπηρεσιών υγείας στους ιδιώτες, και μάλιστα της νευραλγικής υπηρεσίας του ΕΚΑΒ.
Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ετοιμάζεται να βάλει και επισήμως τους ιδιώτες στο ΕΚΑΒ με νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας που αναμένεται να παρουσιαστεί επισήμως στις αρχές Δεκεμβρίου. Αμέσως μετά το νομοσχέδιο αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ώστε μέχρι το τέλος του χρόνου να ψηφιστεί στη Βουλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες του HealthReport.gr το νομοσχέδιο Χρυσοχοΐδη αλλάζει άρδην τον φορέα με ένα από τα βασικότερα σημεία του να αποτελεί η ρύθμιση με την οποία μπαίνουν επίσημα στο «παιχνίδι» οι ιδιώτες.
Οι 6 ρυθμίσεις για το ΕΚΑΒ
Ειδικότερα σύμφωνα με το HealthReport οι βασικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι:
- Στο ΕΚΑΒ μπορούν πλέον επισήμως να μπούνε ιδιώτες αφού το άρθρο προβλέπει ότι ο φορέας θα μπορεί να κάνει σύμβαση με ιδιωτικές εταιρείες και να μισθώσει ασθενοφόρα εάν παραστεί ανάγκη. Σε περιπτώσεις δηλαδή εκτάκτων καταστάσεων και κρίσεων.
- Όλα τα ασθενοφόρα των Κέντρων Υγείας της χώρας μεταφέρονται στο ΕΚΑΒ. Ωστόσο θα πρέπει ταυτόχρονα να γίνουν και προσλήψεις εκπαιδευμένων πληρωμάτων για τη στελέχωσή τους, διαφορετικά τα οχήματα θα μείνουν σταθμευμένα στα πάρκινγκ του φορές
- Το νομοσχέδιο δίνει παράλληλα τη δυνατότητα για αεροδιακομιδές με ιδιωτικά πτητικά μέσα αν προκύπτει πρόβλημα σε νησιά ή απομακρυσμένες περιοχές.
- Από την άλλη σύμφωνα με τις ίδιες υψηλόβαθμες κυβερνητικές πηγές του HealthReport.gr , άρθρο του νομοσχεδίου θα προβλέπει ότι μπορεί το ΕΚΑΒ να χρησιμοποιεί στρατιώτες ως οδηγούς για την κάλυψη των αναγκών του σε προσωπικό εάν υπάρχουν ελλείψεις. Ρύθμιση που είχε εφαρμοστεί και το καλοκαίρι στα νησιά με τα ασθενοφόρα των Κέντρων Υγείας.
- Διάταξη αναμένεται να ρυθμίζει επίσης πολλά θέματα που διαχρονικά ζητούσαν οι εργαζόμενοι. Ενδεικτικά θα δίνεται η δυνατότητα μετά από κάποια ηλικία (μετά τα 60 έτη) να αποχωρούν από τα ασθενοφόρα όσοι το επιθυμούν και να πηγαίνουν σε κάποιο νοσοκομείο με μετάταξη.
- Στο νομοσχέδιο Χρυσοχοΐδη υπάρχουν και ρυθμίσεις διοικητικού χαρακτήρα. Ενδεικτικά σε άρθρο προβλέπεται η ισχυροποίηση του ΕΚΑΒ καθώς το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας παραμένει ενταγμένο στον φορέα αλλά αναβαθμίζεται και από απλό Τμήμα που είχε γίνει, μετατρέπεται σε Διεύθυνση με πολλά τμήματα υπό την επίβλεψή του.
Βλέπουμε λοιπόν πως αντί το υπουργείο Υγείας και ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης να φροντίσει για την ενίσχυση του στόλου του ΕΚΑΒ με νέα οχήματα και νέες προσλήψεις εκπαιδευμένου προσωπικού, προτιμά να μοιράσει ακόμα περισσότερο ζεστό κρατικό χρήμα σε ιδιωτικές εταιρείες και να επενδύει σε «μπαλώματα» με… στρατιωτικούς ως οδηγούς.
Η ιδιωτικοποίηση των διακομιδών ασθενών που εισήχθη σε μεγάλο βαθμό των καιρό της πανδημίας με το πρόσχημα του κατεπείγοντος, βλέπουμε ότι μόνο συγκυριακή δεν ήταν, αφού πλέον η κυβέρνηση Μητσοτάκη (χωρίς να υπάρχει πανδημία ή ιδιαίτερη πίεση στα νοσοκομεία) προχωρά στην τελική φάση για την επέλαση του ιδιωτικού τομέα (και) στα ασθενοφόρα.
Αντί για ενίσχυση του στόλου των ΕΚΑΒ και τις απαραίτητες προσλήψεις, η κυβέρνηση φροντίζει ώστε το ΕΣΥ παραμένει μονίμως ελλειμματικό, για να βρίσκεται υπό την συνεχή «ανάγκη» των ιδιωτών.
Το επικοινωνιακό αφήγημα της κυβέρνησης παραμένει πάντα το ίδιο, ότι όλα γίνονται για… καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Μέχρι που κάποια στιγμή, τα ΕΚΑΒ και τα μισθωμένα ασθενοφόρα θα ακολουθήσουν πιθανότατα την εισπρακτική λογική των απογευματινών χειρουργείων επί πληρωμή, και έτσι όποιος δεν θα θέλει να πεθάνει στον δρόμο, θα πρέπει να πληρώσει το ασθενοφόρο (που έτσι κι αλλιώς πληρώνει μέσω των φόρων).
Δηλαδή θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα ΕΚΑΒ 2 ταχυτήτων όπου όποιος πληρώνει παραλαμβάνεται άμεσα και όποιος δεν πληρώνει, περιμένει για μισή και μία ώρα…
Μπορεί αυτό να μην γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά σίγουρα το νομοσχέδιο ανοίγει διάπλατα αυτό το «παράθυρο» για το μέλλον, και η πολιτική ξεπουλήματος που ακολουθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη για την δημόσια Υγεία, δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια για αυταπάτες ότι οι διακομιδές των ασθενών θα παραμείνουν σίγουρα δωρεάν…