ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ιστορία της Ελληνικής πόλης Σόφιας

«Η ιστορία της Ελληνικής πόλης Σόφιας», ένα κείμενο γραμμένο από την 17χρονη Ευαγγελία Λάππα για την άλλοτε Ελληνική πόλη της Σόφιας και σύγχρονη πρωτεύουσα της Βουλγαρίας.
Η ιστορία της Ελληνικής πόλης Σόφιας

Η ιστορία της Ελληνικής πόλης Σόφιας: Η Θράκη είναι αναπόσπαστο τμήμα του Ελληνισμού δια μέσου των αιώνων. Η αρχαία Θράκη εκτεινόταν από το Αιγαίο ως το Δούναβη και από τον Εύξεινο Πόντο έως τα όρια της Μακεδονίας. Ως πρώτοι κάτοικοί της φέρονται διάφορα Ελληνικά (Πελασγικά) φύλα όπως Ήδωνες, Δίοι, Οδρύσαι, Κίκονες, Γέτες κ.α. τα οποία αποτέλεσαν έναν από τους αρχαιότερους λαούς της Ευρώπης. Τον 7ο αιώνα π.Χ. οι Έλληνες αποίκισαν το Αιγαίο, τον Ελλήσποντο και τον Εύξεινο Πόντο. Στα παράλια της Θρακικής γης ιδρύθηκαν και άκμασαν σημαντικές ιωνικές αποικίες: Μαρώνεια, Άβδηρα, Βυζάντιο, Αγχίαλος, Απολλωνία, Μεσημβρία, Οδησσός. Με τον όρο Θράκη κατά την αρχαιότητα καθοριζόταν μια πολύ μεγάλη περιοχή που κατά τον Ηρόδοτο άρχιζε από τα παράλια του Εύξεινου Πόντου και έφθανε μέχρι τις κορυφογραμμές της Πίνδου, από τον Βορρά ξεκινούσε από τον Δούναβη και προς τον Νότο έφθανε στο Αιγαίο πέλαγος και τον Όλυμπο. Τα πιθανότερα σύνορά της είναι αυτά που προσδιορίζει ο Θουκυδίδης. Στο βορρά ο Δούναβης, στην Ανατολή ο Εύξεινος Πόντος, στη Δύση ο ποταμός Στρυμόνας και στο Νότο το Αιγαίο πέλαγος.

Μια απ’ αυτές τις πόλεις της Ελληνικότατης Θράκης είναι και η πόλη Σόφια, στη χερσόνησο του Αίμου. Ιδρύθηκε από την Ελληνική φυλή των Σερδών ως οικισμός, που ονομάστηκε αργότερα Σερδική. Λίγο πριν το 500 π. Χ. η περιοχή αποτέλεσε τμήμα ένωσης Ελληνικών θρακικών φυλών με το όνομα Βασίλειο των Οδρυσών. Περί το 29 π.Χ. η Σερδική καταλήφθηκε από τους Ρωμαίους και σταδιακά έγινε η σημαντικότερη Ρωμαϊκή πόλη στην περιοχή. Έγινε municipium, ή κέντρο διοικητικής περιοχής, επί της βασιλείας του Αυτοκράτορα Τραϊανού (98 – 117) και μετονομάστηκε σε Ουλπία Σερδική. Φαίνεται ότι η πρώτη γραπτή αναφορά σε αυτή έγινε από τον Πτολεμαίο (περίπου 100 μ.Χ.). Επεκτάθηκε καθώς ανεγέρθηκαν πυργίσκοι, προστατευτικά τείχη, δημόσια λουτρά, διοικητικά και πολιτιστικά κτίρια, αστική βασιλική, αμφιθέατρο, ιππόδρομος, βουλή, μεγάλη αγορά, μεγάλο θέατρο, κλπ. Έγινε η κυριότερη ενδιάμεση πόλη στον ρωμαϊκό δρόμο Βία Μιλιτάρις, που συνέδεε τη Ρώμη με το Βυζάντιο. Το 2ο αιώνα μ.Χ. ήταν διοικητικό κέντρο της ρωμαϊκής Μοισίας. Συνέχισε να επεκτήνεται επί ενάμιση αιώνα και έγινε σημαντικό πολιτικό και οικονομικό κέντρο. Ο Μέγας Κωνσταντίνος είχε πει γι αυτή «Sardica mea Roma est» (η Σαρδική είναι η Ρώμη μου) και είχε σκεφθεί να την κάνει πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας της Ρωμανίας αντί της Κωνσταντινούπολης, την οποία τελικά επέλεξε. Στα χρόνια της Ρωμανίας, ήταν σπουδαίο στρατιωτικό και οικονομικό κέντρο, προπύργιο στην κοιλάδα του Στρυμόνα και κόμβος στη μεγάλη οδική αρτηρία από τη Ναϊσσό προς την Κωνσταντινούπολη. Το 343 μ.Χ. συνήλθε στην πόλη η Σύνοδος της Σαρδικής σε μια εκκλησία, στη θέση όπου αργότερα χτίστηκε η σημερινή Εκκλησία της Αγίας Σοφίας του 6 ου αιώνα. Η πόλη καταστράφηκε κατά την επιδρομή των Ούννων το 447 και παρέμεινε κατεστραμμένη για έναν αιώνα. Ξαναχτίστηκε από τον αυτοκράτορα της Ρωμανίας Ιουστινιανό Α΄ και για ένα διάστημα ονομαζόταν, από τις σλαβονικές φυλές, Τριάδιτζα ή Σρέντετς. Επί της βασιλείας του Ιουστινιανού άκμασε, περιβαλλόμενη από μεγάλα οχυρωματικά τείχη, των οποίων τα κατάλοιπα είναι ακόμα ορατά σήμερα. Στα τέλη του 5 ου αιώνα εμφανίστηκαν στη Βαλκανική οι Βούλγαροι, οι οποίοι μέχρι το 4 ο αιώνα κατοικούσαν στο βόρειο Καύκασο αλλά με την προέλαση των Ούννων εγκαταστάθηκαν πιο δυτικά. Δεν έχουν καμιά σχέση με τους Σλάβους αλλά είναι Τουρανοί δηλαδή τουρκογενής φυλή, με το χαρακτηριστικό χαλκοκίτρινο χρώμα και τα σχιστά μάτια, όπως οι σημερινοί ντόπιοι κάτοικοι των κεντροασιατικών κρατών. Το 681 τμήμα των Βουλγάρων εγκαθίσταται στην επικράτεια της Ρωμανίας, όπου αργότερα συγχωνεύτηκαν με το πολυαριθμότερο σε σχέση μ’ αυτούς σλαβικό στοιχείο.

(Πηγή: Ερανιστής)

Τον 9 ο αιώνα οι Βουλγάροι με ηγεμόνα τον Κρουμ, πιο γνωστό ως Κρούμο (803 – 814) στράφηκαν εναντίον της Ρωμανίας. Το 809 αμέσως μετά και γύρω από το Πάσχα κατέλαβαν με δόλο τη Σερδική και κατέσφαξαν έξι χιλιάδες του στρατού της Ρωμανίας και πολλούς αμάχους. Η άλωσή της άφησε ακάλυπτες σημαντικές διόδους για τη Μακεδονία και τη Θράκη, ενώ δυσχέραινε την επικοινωνία και την οικονομία της Ρωμανίας. Μετά από μερικές ανεπιτυχείς πολιορκίες, η πόλη απελευθερώθηκε το 1018, αλλά λίγο αργότερα για μια ακόμη φορά πέρασε στα χέρια των Βουλγάρων.

Η ιστορία της Ελληνικής πόλης Σόφιας

Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου και του Αγίου Παντελεήμονα χρονολογείται από τον 13ο
αιώνα (Πηγή: brazilgreece.com)

Το 1382 η Σόφια καταλήφθηκε από τους Οθωμανούς κατά τη διάρκεια των βουλγαροοθωμανικών πολέμων, μετά από μακρά πολιορκία. Από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας, η πόλη έγινε γνωστή ως Σόφια, από την Εκκλησία της Αγίας Σοφίας. Η Σόφια πέρασε από την οθωμανική κυριαρχία σε ρωσικά χέρια στις 4 Ιανουαρίου 1878. Προτάθηκε ως πρωτεύουσα του αυτόνομου Πριγκιπάτου της Βουλγαρίας από τον Μαρίν Ντρίνοφ και έγινε δεκτή ως τέτοια στις 3 Απριλίου 1879, για το Βασίλειο της Βουλγαρίας το 1908.

Η εκκλησία της Αγίας Σοφίας (Πηγή: el.wikipedia.org)

Στο Β’ Βαλκανικό Πόλεμο, οι Έλληνες μετά την απελευθέρωση της Ανατολικής Μακεδονίας, με τη πρωτοβουλία του βασιλέως Κωνσταντίνου του Στρατηλάτου, στράφηκαν αμέσως προς την απελευθέρωση της Σόφιας. Οι Βουλγάροι πανικοβλημένοι προτίμησαν ν’ επιτρέψουν στους Ρουμάνους οι οποίοι είχαν εισβάλει από το βορρά, να καταλάβουν τη Σόφια έτσι ώστε να μη περάσει στους νόμιμους κατόχους της, τους Έλληνες. Σ’ αυτή τη μάχη συμμετείχε και ο αληθινός Μαύρος Καβαλάρης, ο θρυλικός ήρωας των ηρώων, Ιωάννης Βελισσαρίου, ο οποίος πέθανε με τη φράση «Κι όπως είπαμε, παιδιά μου. Στη Σόφια, στη Πόλη!». Τελικά με την τελική κατάληψη του υψώματος 1378 που βρίσκεται σε ευθεία γραμμή 20 χλμ. από τη Σόφια, οι Βούλγαροι αναγκάστηκαν να υπογράψουν τη συνθήκη του Βουκουρεστίου. Από τότε η πόλη παραμένει υπό βουλγάρικη κατοχή. Τα τελευταία λόγια του αληθινού Μαύρου Καβαλάρη ας παραμείνουν στους επιζήσαντες στην σκλαβωμένη Θράκη και στις επόμενες γενιές ως ιερή παρακαταθήκη, ως εντολή η οποία μία μέρα ελπίζουμε να πραγματοποιηθεί.

Ποιήματα της Ευαγγελίας Λάππα για την Ελληνική πόλη της Σόφιας

Σόφια

4η Ιανουαρίου 1878 1 (Α’ μέρος)

Ημέρα ήταν του Γενάρη
Ελλάδος μάνας μας καμάρι
-ω, Σόφια!- πύργος και βλαστάρι
παλεύαν ξένοι ποιος σε πάρει…

***

Ελλήνων Θράκης 2 ήσθα 3 πόλη,
στα βάθη χρόνων η πανώρια,
σε θέλαν αχ! οι ξένοι όλοι,
μ᾽ εκείνους πάλευες στα βόρεια…

***

Εσένα Τούρκοι αν και πήραν,
Ελπίδας θύρα δεν την κλείσαν 4 ,
Ελλήνων πνεύμα μήδε ήραν,
Ελπίδες νίκης δεν τις κρύψαν…

***

Την πίστη 5 άξια την κρατούσες!
Την μάνα 6 πόσο την ζητούσες!

***

Ακόμη σκλάβα και ποθούσαν,
Βουλγάροι πάλι σε ζητούσαν…
Βαράγγοι 7 τούτους τους βοηθούσαν,
συμφέρον -μόνο- τους κοιτούσαν…

***

Ελλήνων Θράκης ήσθα πόλη,
στα βάθη χρόνων η πανώρια,
σε θέλαν αχ! οι ξένοι όλοι,
μ᾽ εκείνους πάλευες εις τα βόρεια…

***

Εσένα Τούρκοι αν και πήραν,
Ελπίδας θύρα δεν τη κλείσαν,
Ελλήνων πνεύμα μήδε ήραν,
Ελπίδες νίκης δεν τις κρύψαν…

***

Την πίστη άξια την κρατούσες!
Την μάνα πόσο την ζητούσες!

***
Αλί μας!
***

Οι ξένοι πήραν σέ -τ’ αγρίμια!-
τα πάντα κάνανε συντρίμμια…
Καθένας Έλλην κει εδιώχθη
κ’ εις ξένους 8 ο οίκος τους εδόθη 9 …

***
Αχ! Σόφια!

 

Μοιρολόι (Β’ μέρος)

Κλαίγει εσέ του Φιλίππου η πόλη 10
στάθηκε, φώναξε στο κοιμητήρι:
«Σόφιας ω! ήρωες 11 ξυπνήστε σεις όλοι,
Βούλγαροι πήρανε ταύτη οι μύριοι
κάνανε πρώτη του κράτους τους εκείνη
κάτι που είχε παλιότερα γίνει 12 …

***

Αχ! Απ’ τους τάφους σας, ήρωες, εβγάτε
και ν’ ανακτήστε τη Σόφια μας πάτε»…

***

Κλαίγει εσένα η Βάρνα, ω! κόρη
λάλησε εις τα του Καύκασου όρη:

***

«Καύκασου όρη εσείς αχ! σειστείτε
Έλληνες που, κει ω! ζείτε 13 , πενθήστε
Σόφια την πήραν Βαράγγοι -για δείτε-
πού ᾽δωσαν εις τους Βουλγάρους, θρηνήστε!»…

***

Κλαίγει εσέ Μεσημβρία 14 αχ! με πόνο
που και με λόγο ακούστηκε μόνο:

***

«Σόφια μου, συ που Ορθόδοξη είσαι
τόπος συνόδου 15 , της μάνας 16 ασπίδα,
Άγιων μαρτύρων η πόλη – πατρίδα
πως το εθελήσαν -ήλιε αχ! φρίξε!-
Βούλγαροι οι ετερόδοξοι κ’ ήρθαν
και με ποιο τούτοι δικαίωμα σε πήραν;

***

Λεύτεροι Έλληνες πὼς δεν σε κλαίνε,
ύμνους -στ’ αλήθεια- κι ούτε που λένε;
Μίλησε μήπως Ορθόδοξος ένας;
Δίκαιος που ’ναι;… Ακούει κανένας;

***

Κάμποι οι πέτρες αχ! μόνο πονούνε
μήτε 'χουν μάτια και σένα να δούνε;»…

***

Κλαίγει εσένα του Πύργου λιμάνι
ρήτορος λόγο και ένα σου κάνει:

***

«Σόφια μου, μάνας Ελλάδος η κόρη 17 ,
συ που στου Αίμου, δεσπόζεις, τα όρη,
πάτησαν βάρβαροι σένα ω άστρο,
χάθηκες, Θράκης μας πύργε και κάστρο!

***

Σ’ έκαναν πρώτη του κράτους τους πόλη,

όπως τους παίδες Ελλήνων οι Τούρκοι 18
που τους μαζεύαν, πριν χρόνια, μπουλούκι.
Δύστυχη Σόφια! Σε ξέχασαν όλοι!»…

***

Κλαίγει εσέ η θαλάσσια Αγχιάλη 19
στ’ Εύξεινου Πόντου, Ελλήνων λιμάνι,
λίμνη τα δάκρυα της κάναν μεγάλη
και ᾽να -ω Σόφια μου- ύμνο σου ψάλλει:

***

«Χάθηκες, Σόφια μου, κείνη τη μέρα
Βάραγγοι βάρβαροι, πήραν εσένα,
στίγματα έχοντας των ανθελλήνων,
σβήσανε κάθε ’να σήμα Ελλήνων!
-Άνανδροι!- Σ’ έδωσαν εις τους Βουλγάρους,
που ᾽χαν οι άδικοι τούτους συμμάχους!

***

Σ’ έκαναν πρώτη του κράτους τους πόλη
Χάρηκαν τότε οι Βούλγαροι όλοι
-Έγκλημα, στίγμα τους μες στους αιώνες!-
ούτε που άνηκες στους απατεώνες»…

***

Πόνεσε, ω! η Σωζόπολη σένα
λέγει με μάτια που ειν᾽ δακρυσμένα:

***

«Δόλια μου Σόφια, της μάνας βλαστάρι,
Βούλγαρος σ’ ήρε, Ελλήνων καμάρι!
Όμως, σε ξέρω, δεν θα χεις λυγίσει
κι αν ελπίδες σου έχουνε σβήσει!…

***

Κλαίγει η μάνα Ελλάδα εσένα,
μα κι ελπίζει πως να ᾽ρθει μια μέρα,
Σόφια μου, που θα γυρίσεις, ω! πάλι
πίσω εις τη μητρική της αγκάλη!»…

(Τὸ μοιρολόι τοῦ Μοναστηρίου,
Εὐαγγελία Κ. Λάππα,
Εκδόσεις Πελασγός 2021)

Διαβάστε Επίσης:

Ρωμανός Δ’ Διογένης (4 Αυγούστου 1072)

Γεώργιος Καστριώτης «Σκεντέρμπεης» – Ο συνεχιστής της ένδοξης ιστορίας της Ρωμανίας και εμπνευστής των αγωνιστών του ’21

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κοινωνία: Πάσχα: Πόσο κοστίζουν σούβλες και ψησταριές αλλά και τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Πάσχα: Πόσο κοστίζουν σούβλες και ψησταριές αλλά και τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Τι πρέπει να προσέχετε προτού αγοράσετε κρέας το Πάσχα.

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Η Ανάσταση του Λαζάρου: Στα πόσα «Δεύρο έξω» θα αναστηθούμε από τη δική μας πνευματική νέκρωση;

Η Ανάσταση του Λαζάρου: Στα πόσα «Δεύρο έξω» θα αναστηθούμε από τη δική μας πνευματική νέκρωση;

Μπροστά στο καταπληκτικό θαύμα της ανάστασης του τετραήμερου Λαζάρου, ας αναρωτηθούμε αν εμείς εγειρόμαστε από τον «τάφο» των παθών μας

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Συγκλονιστικός Ασλανίδης: «Σε αυτές τις σακούλες πήραμε τα παιδιά μας – Μεγάλωσα το παιδί μου για να μου το κάψουν στα Τέμπη;»

Συγκλονιστικός Ασλανίδης: «Σε αυτές τις σακούλες πήραμε τα παιδιά μας – Μεγάλωσα το παιδί μου για να μου το κάψουν στα Τέμπη;»

«Μόνο οι γονείς της Παλαιστίνης μπορούν να μας καταλάβουν - 27 παιδιά καήκαν ζωντανά από αυτή την έκρηξη, ένα από αυτά ήταν ο γιος μου»

Κοινωνία
Κοινωνία: Συνέντευξη Τύπου – Μαρία Καρυστιανού: «Σπέρνουν αμφιβολίες και διχασμό για να εμπλέξουν όλους μας στο δικό τους έγκλημα»

Συνέντευξη Τύπου – Μαρία Καρυστιανού: «Σπέρνουν αμφιβολίες και διχασμό για να εμπλέξουν όλους μας στο δικό τους έγκλημα»

Η Μαρία Καρυστιανού κατέθεσε μήνυση στα μέλη της ΝΔ για την Προανακριτική - «Θέλουν να μας κάνουν θύτες και θύματα ένα κουβάρι»

Κοινωνία
Κοινωνία: «Συστημένο» μήνυμα στην Κεραμέως από πτυχιούχο φοιτητή: «Άνεργος με μεταπτυχιακό, σε ευχαριστώ Νίκη» (vid)

«Συστημένο» μήνυμα στην Κεραμέως από πτυχιούχο φοιτητή: «Άνεργος με μεταπτυχιακό, σε ευχαριστώ Νίκη» (vid)

Την τραγική πραγματικότητα των άνεργων πτυχιούχων, έθιξε με ένα μήνυμα στο μπλουζάκι του ένας φοιτητής κατά την ορκωμοσία του

Κοινωνία
Κοινωνία: Παραμένουν «μια ωραία ατμόσφαιρα» στη ΝΔ: Φαρμακερή ατάκα Λοβέρδου για Σκέρτσο και ΕΟΔΑΣΑΑΜ – «Εγώ ξέρω μόνο 4 Ευαγγέλια»

Παραμένουν «μια ωραία ατμόσφαιρα» στη ΝΔ: Φαρμακερή ατάκα Λοβέρδου για Σκέρτσο και ΕΟΔΑΣΑΑΜ – «Εγώ ξέρω μόνο 4 Ευαγγέλια»

Συστημένες «σπόντες» για τον Άκη Σκέρτσο, ο οποίος αποκαλούσε «ευαγγέλιο» το - κουρελιασμένο πλέον - πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Κοινωνία
Κοινωνία: Άδωνις Γεωργιάδης: «Αποκλεισμένος» απ’ τα κανάλια αλλά παραμένει σε παράλληλο σύμπαν – «Το ΕΣΥ βρίσκεται στην καλύτερη φάση που υπήρξε ποτέ!»

Άδωνις Γεωργιάδης: «Αποκλεισμένος» απ’ τα κανάλια αλλά παραμένει σε παράλληλο σύμπαν – «Το ΕΣΥ βρίσκεται στην καλύτερη φάση που υπήρξε ποτέ!»

Ο Άδωνις Γεωργιάδης προσπαθεί να αποκρούσει την «απομόνωση» που του έχει επιβάλλει το Μαξίμου, αποθεώνοντας τον εαυτό του για επιτυχίες που βλέπει μόνο ο ίδιος

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Φονικό στην Εύβοια: Του πήραν το σπίτι σε πλειστηριασμό και σκότωσε το νέο ιδιοκτήτη – Εγκλήματα απόγνωσης με συγκεκριμένους ηθικούς αυτουργούς

Φονικό στην Εύβοια: Του πήραν το σπίτι σε πλειστηριασμό και σκότωσε το νέο ιδιοκτήτη – Εγκλήματα απόγνωσης με συγκεκριμένους ηθικούς αυτουργούς

Ένας 75χρονος δανειολήπτης πήρε μια ζωή στο λαιμό του και μετά αυτοκτόνησε - Συνέπειες ενός απάνθρωπου κράτους και μιας αδιάφορης κοινωνίας

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Δολοφονία Καραϊβάζ: 4 χρόνια από το έγκλημα που παραμένει ατιμώρητο – «Η δικαιοσύνη έχει καθυστερήσει. Βασικά στοιχεία καταστράφηκαν. Οι ύποπτοι αθωώθηκαν»

Δολοφονία Καραϊβάζ: 4 χρόνια από το έγκλημα που παραμένει ατιμώρητο – «Η δικαιοσύνη έχει καθυστερήσει. Βασικά στοιχεία καταστράφηκαν. Οι ύποπτοι αθωώθηκαν»

Έξι διεθνείς οργανώσεις για την ελευθερία των ΜΜΕ τιμούν τη μνήμη του Έλληνα δημοσιογράφου και καταγγέλλουν το πέπλο συγκάλυψης

Κοινωνία
Κοινωνία: Ελληνική Αστυνομία: Προσοχή αν σας πάρουν τηλέφωνο – Μην πατήσετε αυτά τα κουμπιά

Ελληνική Αστυνομία: Προσοχή αν σας πάρουν τηλέφωνο – Μην πατήσετε αυτά τα κουμπιά

Η προειδοποίηση της ΕΛΑΣ.

Κοινωνία
Κοινωνία: Τέμπη: Θεσμικό μπάχαλο και καρατόμηση όσων «χαλάνε» το κυβερνητικό αφήγημα – Παραιτήθηκε ο Χρήστος Παπαδημητρίου από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Τέμπη: Θεσμικό μπάχαλο και καρατόμηση όσων «χαλάνε» το κυβερνητικό αφήγημα – Παραιτήθηκε ο Χρήστος Παπαδημητρίου από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Φαίνεται ότι ενόχλησε πολύ κάποιους, η επιλογή του κ. Παπαδημητρίου να μην υιοθετήσει τελικά την ακραία θεωρία για τα έλαια σιλικόνης

Κοινωνία
Κοινωνία: Δικάζεται ο αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας επειδή τοποθέτησε την ελληνική σημαία στο Σούλι

Δικάζεται ο αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας επειδή τοποθέτησε την ελληνική σημαία στο Σούλι

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας υπέβαλε μήνυση εναντίον του.

Κοινωνία
Κοινωνία: Καρυστιανού: «Ό,τι ξεφεύγει από το κυβερνητικό αφήγημα ανακαλείται!» – Περνά στην αντεπίθεση με συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή

Καρυστιανού: «Ό,τι ξεφεύγει από το κυβερνητικό αφήγημα ανακαλείται!» – Περνά στην αντεπίθεση με συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή

Η Μαρία Καρυστιανού στηλιτεύει τη Γ.Αδειλίνη - «Από πότε ένα πόρισμα Εθνικού Οργανισμού, που όρισε μάλιστα το ίδιο το Κράτος, αποτελεί "αθέμιτη επιρροή" ή "πίεση" ή "απειλή" σε δικαστικό λειτουργό;»

Κοινωνία
Κοινωνία: Τέμπη: Συλλογιστική παράνοιας από τον Παύλο Μαρινάκη – Λέει ότι αν δεν υπήρχαν παράνομα εύφλεκτα υλικά, άρα δεν έγινε και μπάζωμα!

Τέμπη: Συλλογιστική παράνοιας από τον Παύλο Μαρινάκη – Λέει ότι αν δεν υπήρχαν παράνομα εύφλεκτα υλικά, άρα δεν έγινε και μπάζωμα!

Θέλουν να επιβάλλουν τη διαστροφή της λογικής - Στο τέλος θα πουν ότι δεν υπήρξε πυρόσφαιρα και τα τρένα δεν συγκρούστηκαν ποτέ!

Κοινωνία
Κοινωνία: Τέμπη: Επίσημη απάντηση Siemens σε Μπακαΐμη – «Τα έλαια σιλικόνης καίγονται δύσκολα και παράγουν πολύ λιγότερη θερμότητα από τους υδρογονάνθρακες»

Τέμπη: Επίσημη απάντηση Siemens σε Μπακαΐμη – «Τα έλαια σιλικόνης καίγονται δύσκολα και παράγουν πολύ λιγότερη θερμότητα από τους υδρογονάνθρακες»

O πρώην Υπαρχηγός και Αντιστράτηγος της Πυροσβεστικής Ανδριανός Γκουρμπάτσης, αποδομεί την παραπληροφόρηση για τα έλαια σιλικόνης

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Η εβδομάδα της «βουβής»: Ώρα για αποχή από κάθε περιττή φασαρία του κόσμου

Η εβδομάδα της «βουβής»: Ώρα για αποχή από κάθε περιττή φασαρία του κόσμου

Η «βουβή» εβδομάδα είναι η προεργασία της συνετής σιωπής, που θα μας συνοδεύσει σαν ευλογημένο δισάκι στον ώμο για τη Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: ΝΔ: Το αντάρτικο των «11» καθιερώνεται και βάζει φωτιές στο Μαξίμου

ΝΔ: Το αντάρτικο των «11» καθιερώνεται και βάζει φωτιές στο Μαξίμου

Η επιχείρηση αντιπερισπασμού για τα Τέμπη δεν στέκεται αρκετή για να κρύψει την ισχυρή αμφισβήτηση στο πρόσωπο του πρωθυπουργού

Κοινωνία
Κοινωνία: Απλά δεν τους ενδιαφέρει αν θα περάσουν το Πάσχα χωρίς λεφτά οι Συνταξιούχοι – Γι αυτό η Κωνσταντοπούλου θα φτάσει 25%

Απλά δεν τους ενδιαφέρει αν θα περάσουν το Πάσχα χωρίς λεφτά οι Συνταξιούχοι – Γι αυτό η Κωνσταντοπούλου θα φτάσει 25%

Το μόνο πρόγραμμα που χρειάζεται η Ζωή Κωνσταντοπούλου είναι να μην είναι «αυτοί».

Κοινωνία