ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΙΕΛΚΑ για «καλάθι νοικοκυριού»: 4 στους 5 καταναλωτές το έχουν για τον κάλαθο των αχρήστων – Το 84% ζητά μείωση του ΦΠΑ

Την ώρα που η κυβέρνηση συνεχίζει να εμπαίζει τους καταναλωτές με το «καλάθι», ο κόσμος ζητά άμεση μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα - Ψώνια με τεφτέρι κάνει ο απελπισμένος κόσμος
ΙΕΛΚΑ για «καλάθι νοικοκυριού»: 4 στους 5 καταναλωτές το έχουν για τον κάλαθο των αχρήστων – Το 84% ζητά μείωση του ΦΠΑ

Νέα στοιχεία – κόλαφος για τον Άδωνι Γεωργιάδη και το πολυδιαφημισμένο «καλάθι του νοικοκυριού», δείχνουν πως οι καταναλωτές έχουν απαξιώσει πλήρως το μέτρο – κοροϊδίας και ζητούν ουσιαστικές και οριζόντιες παρεμβάσεις στην αγορά, όπως έχουν πράξει άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της κυλιόμενης έρευνας που πραγματοποιεί το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), πάνω από τους 4 στους 5 καταναλωτές θεωρούν το «καλάθι» από ανεπαρκές έως άχρηστο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Επίσης πάνω από 4 στους 5 ζητούν μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, ενώ σχεδόν 3 στους 4 ζητούν επιστροφή στις απλές προσφορές.

Τα κυριότερα ποσοστά που προκύπτουν από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν στο τέλος Ιανουαρίου όσον αφορά την άποψη των καταναλωτών για το «καλάθι του νοικοκυριού», είναι τα παρακάτω:

85% συμφωνεί ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

84% προκρίνει την μείωση ΦΠΑ στα τρόφιμα

83% ή περίπου 5 στους 6 δεν άλλαξαν σούπερ μάρκετ για να βρουν προϊόντα από το «καλάθι»

75% ή 3 στους 4 δεν έκαναν από το «καλάθι» πάνω από 10% των αγορών τους, μόλις 6% πέρασε το 50%

70% ζητά περισσότερες προσφορές αντί του «καλαθιού»

60% θεωρεί ότι είναι ανεπαρκής ο αριθμός των προϊόντων

54% θεωρεί ότι απαιτεί πολύ χρόνο από τον καταναλωτή

36% το αντιμετώπισε με απόλυτη αδιαφορία

Την ώρα που η κυβέρνηση συνεχίζει να εμπαίζει τους καταναλωτές με το «καλάθι», ο κόσμος ζητά άμεση μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα.

Αναμφισβήτητα τα ποσοστά μιλούν από μόνα τους και μαρτυρούν πως το «καλάθι» εξελίχθηκε σε ένα απόλυτο φιάσκο, που ευνοεί κυρίως τους ομίλους των σούπερ μάρκετ και τα υπουργικά… ενσταντανέ του Άδωνι Γεωργιάδη μπροστά από τα ράφια.

Να σημειωθεί πως για παράδειγμα στην Ισπανία αποφασίστηκε η κατάργηση του ΦΠΑ σε βασικά είδη διατροφής, όπως το ψωμί και το γάλα, η μείωση του ΦΠΑ στο ελαιόλαδο και τα ζυμαρικά, άλλα και το πάγωμα των ενοικίων και των εξώσεων. Μέτρα – δηλαδή – που προσφέρουν πραγματική ανακούφιση από την ακρίβεια και τις πληθωριστικές πιέσεις, σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Όπως διαφαίνεται και στην έρευνα της ΙΕΛΚΑ, οι Έλληνες καταναλωτές αντιλαμβάνονται απόλυτα πως μόνο η μείωση του ΦΠΑ (σε συνδυασμό με ένα αυστηρό πλαίσιο ελέγχου της αισχροκέρδειας) θα μπορούσε να προσφέρει πραγματική λύση στην μάχη κατά της ακρίβειας. Το θέμα είναι πως στην κυβέρνηση δεν γίνεται ούτε λόγος για μείωση του ΦΠΑ, καθώς τα κυβερνητικά στελέχη χρησιμοποιούν συνεχώς το αφήγημα πως αν μειωθεί η φορολογία θα απειληθεί άμεσα η… δημοσιονομική σταθερότητα.

Ακόμα και τα τεφτέρια επέστρεψαν!

Ενδεικτικό του πόσο έχει εξελιχθεί σε καθημερινό εφιάλτη των νοικοκυριών η ακρίβεια, είναι πως ήδη έχει κάνει την εμφάνιση του το… τεφτέρι που ήταν σταθερό γνώρισμα στις αγοραπωλησίες της Ελλάδας των μεταπολεμικών χρόνων! Όπως μεταδίδει το thesstoday.gr, το τεφτέρι και η αγορά με… βερεσέ έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται όλο και πιο ευρέως σε συνοικιακά παντοπωλεία, μανάβικα, φούρνους και φαρμακεία, κάτι που σαφώς επιβαρύνει τον αγώνα των επιχειρήσεων να επιβιώσουν.

«Μπορείς να τα γράψεις και να σου δώσω τα λεφτά στο τέλος του μήνα, όταν πληρωθώ;», είναι ένα αίτημα που ακούν οι ιδιοκτήτες συνοικιακών καταστημάτων, καθότι πολλά νοικοκυριά «πνίγονται» και μόνο από τις πάγιες οφειλές και όσον αφορά τα τρόφιμα προμηθεύονται μόνο τα άκρως απαραίτητα ή αναγκάζονται να αγοράζουν προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας. Ειδικά οι χιλιάδες συνταξιούχοι που περιμένουν την πενιχρή σύνταξη τους στο τέλος κάθε μήνα, είναι μια από τις ομάδες πολιτών που στενάζουν για να τα βγάλουν πέρα.

Δυστυχώς αυτή είναι η θλιβερή κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, με απόλυτη ευθύνη στης κυβέρνησης. Η χώρα γυρίζει ολοταχώς 70 χρόνια πίσω, αφού πλέον αποτελεί την νέα «κανονικότητα» να δίνονται ψηφιακά «συσσίτια» (food pass, market pass κ.λπ) και να καταφεύγουν οι φτωχοποιημένοι πολίτες σε τεφτέρια…

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «ΙΕΛΚΑ για «καλάθι νοικοκυριού»: 4 στους 5 καταναλωτές το έχουν για τον κάλαθο των αχρήστων – Το 84% ζητά μείωση του ΦΠΑ», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Παντελής Λαμψιώτης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.