«ΙΗΣΟΥΣ ή ΔΙΑΣ; ΩΣ ΕΔΩ, κ. Βελόπουλε! Εκάς οι βέβηλοι…»
Ο ιερέας Αναστάσιος Γκοτσόπουλος σχολιάζει το βιβλίο του Κυριάκου Βελόπουλου, με τίτλο «Ιησούς ή Δίας» που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεωνΣτο προσκήνιο βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, ο οποίος μίλησε πρόσφατα για εργαλειοποίηση της πίστης ενώ αρκετή συζήτηση έχει ξεσηκώσει το βιβλίο του με τίτλο «Ιησούς ή Δίας».
Τον παραπάνω τίτλο αλλά και τα όσα αναφέρει εντός της έκδοσης του ο Κυριάκος Βελόπουλος, σχολίασε μέσω της βιβλιοκριτικής εργασίας του, ο ιερέας Αναστάσιος Γκοτσόπουλος.
Αναλυτικά τα όσα αναφέρει σε αυτήν:
«Οι Πατέρες της Εκκλησίας προσδιορίζοντας τη σοβαρότητα και το πολυεύθυνο της ποιμαντικής διακονίας των χριστιανών κληρικών, επισκόπων και ιερέων, παραπέμπουν στα λόγια του Θεού προς τον Προφήτη Ιεζεκιήλ: «Υἱὲ ἀνθρώπου, σκοπὸν δέδωκά σε τῷ οἴκῳ ᾿Ισραήλ» και στις συνεπαγόμενες ευθύνες και συνέπειες αν εξ αιτίας της ραθυμίας και της αμέλειας του κληρικού κάποιος πιστός πλανηθεί από την αλήθεια: «τὸ αἷμα αὐτοῦ ἐκ τῆς χειρός σου ἐκζητήσω» (Ιεζ. 3, 17-18)!
Αυτό σημαίνει ότι ως Ορθόδοξοι ιερείς ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να ενημερώνουμε το λαό του Θεού για τους κάθε είδους «λύκους που έρχονται με ένδυμα προβάτου» είτε είναι αιρετικοί είτε πλανεμένοι είτε χριστέμποροι! Ως Ορθόδοξοι κληρικοί οφείλουμε να διακηρύττουμε την Αλήθεια του Ευαγγελίου προς όλους τους ανθρώπους.
Είμαστε υποχρεωμένοι να μιλάμε στο λαό του Θεού με ευαγγελική ειλικρίνεια και όχι με βάση τις σκοπιμότητες (οικονομικές, κοινωνικές, κομματικές κοκ). Νόμος, κανόνας και εντολέας μας δεν είναι το Κράτος, τα όργανά του και οι αποφάσεις τους αλλά αποκλειστικά και μόνο η εκκλησιαστική μας παράδοση, όπως αυτή εκφράζεται μέσω του Ευαγγελίου, των θεουμένων Αγίων και των ορθοτομούντων τον λόγο της αληθείας επισκόπων μας.
Ασφαλώς η Αλήθεια δεν μπορεί να γινεί αποδεκτή από όλους. Ήταν, είναι και θα είναι «σημείον αντιλεγόμενον», γιατί είναι ο ίδιος ο Χριστός!». Εμείς όμως οι κληρικοί, ως εντολοδόχοι της ΧριστοΑλήθειας δεν μπορούμε παρά να επαναλαμβάνουμε το σαφή λόγο του Θεού στον προφήτη Ιεζεκιήλ απαντώντας στις άμεσες ή έμμεσες πιέσεις και απειλές που δεχόμαστε από τους εχθρούς Της: «καὶ σύ, υἱὲ ἀνθρώπου, μὴ φοβηθῇς αὐτοὺς μηδὲ ἐκστῇς ἀπὸ προσώπου αὐτῶν· διότι παροιστρήσουσι καὶ ἐπισυστήσονται ἐπὶ σὲ κύκλῳ, καὶ ἐν μέσῳ σκορπίων σὺ κατοικεῖς· τοὺς λόγους αὐτῶν μὴ φοβηθῇς καὶ ἀπὸ προσώπου αὐτῶν μὴ ἐκστῇς, διότι οἶκος παραπικραίνων ἐστί» (Ιεζεκ. 2, 6)! Ο νοών νοείτω!
Τελικά, πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι είμαστε υποχρεωμένοι ως Ορθόδοξοι παπάδες και Έλληνες πολίτες να υπηρετούμε την Αλήθεια, δηλαδή τον Χριστό, υπακούοντας στο λόγο Του και κηρύττοντάς Την στο λαό Του: «γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς».
Στο ανωτέρω λοιπόν πλαίσιο της ποιμαντικής μου διακονίας και ευθύνης για ενημέρωση των πιστών, μελέτησα επισταμένως το ογκώδες έργο του Κυρ. Βελόπουλου με τίτλο «Ιησούς και Δίας, Ορθοδοξία και Δωδεκαθεο, Εκάς οι Βέβηλοι», νέα εμπλουτισμένη έκδοση, εκδόσεις Κάδμος, Θεσσαλονίκη (αχρονολόγητο) σσ. 112+473. Άλλωστε ο Βελόπουλος παλαιότερα ως ιδιώτης, εκδότης και τηλεπωλητής, εμπορευόταν ακόμα και τις -ανύπαρκτες, βέβαια, για την Εκκλησία και την επιστήμη- «ιδιόχειρες επιστολές του Ιησού» ενώ πολύ πρόσφατα ως αρχηγός πολιτικού κόμματος εμφανίστηκε υπερασπιστής της παράδοσης και της Ορθόδοξης πίστης μας.
Βέβαια, τα όσα αναγράφει στην ανωτέρω έκδοση, όπως θα καταδειχθεί στη συνεχεία, είναι όχι απλώς ξένα προς την ευαγγελική και εκκλησιαστική αλήθεια αλλά αποτελούν ανιστόρητες, κακόδοξες και βλάσφημες επινοήσεις κατά του προσώπου του Κυρίου, της Θεοτόκου και των Αγίων μας.
Αν ο Βελόπουλος πιστεύει πραγματικά αυτά τα όποια γράφει και δεν ενεργεί απλώς ως εκδότης και έμπορος βιβλίων -αυτό μόνο ο ίδιος το γνωρίζει και κανένας άλλος- τότε επιβεβαιώνει αυτό που πριν από 40 χρόνια διακήρυττε προφητικά ο αείμνηστος π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος: «οι παλαιές αιρέσεις προσπαθούσαν να βγάλουν τον πιστό από την Εκκλησία.
Οι σύγχρονες αιρέσεις και γενικότερα η Νέα Εποχή θέλουν ο πιστός να παραμένει στην Εκκλησία αλλά με αλλοιωμένο το φρόνημα. Έτσι θα νομίζει πως βρίσκεται εντός της Εκκλησίας αλλά ουσιαστικά θα είναι πολύ μακριά της».
Αυτό ακριβώς συμβαίνει με τον Βελόπουλο: Γραφεί, δημοσιεύει και αναδημοσιεύει απίθανες ανοησίες, αστήρικτους ισχυρισμούς, αντιεπιστημονικές εικασίες και προπαντός ύβρεις και βλασφημίες κατά του προσώπου του Κυρίου και της Θεοτόκου και της Ορθόδοξης Εκκλησίας που έχουν καταδικαστεί από την εκκλησιαστική μας παράδοση και ταυτόχρονα ισχυρίζεται ότι πιστεύει και ευλαβείται το Χριστό και αποδέχεται την αλήθεια της Ορθοδοξίας! Ο απόλυτος πνευματικός παραλογισμός!
Είναι, λοιπόν, απολύτως σαφές ότι ως κληρικός δεν έχω απλώς το δικαίωμα αλλά έχω υποχρέωση να ασχολούμαι με τα πνευματικά αυτά ζητήματα στο μέτρο των δυνατοτήτων μου και να ενημερώνω υπεύθυνα το Σώμα του Χριστού. Ιδιαιτέρως μάλιστα όταν ο συγγραφέας επικαλείται την Ορθόδοξη πίστη για να τύχει της εμπιστοσύνης των πιστών και να ανεβεί στα βουλευτικά έδρανα και πάλι.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Βελόπουλο και το βιβλίο του:
- Η Ορθόδοξη πίστη για την Αγ. Τριάδα ταυτίζεται με τις δοξασίες της Ορφικής λατρείας !
- α. Ο Ιησούς ήταν Έλληνας!
β. Ο Κύριός μας ήταν νόθο παιδί Έλληνα στρατιώτη!
γ. Ο πατέρας του Ιησού πότε δεν παντρεύτηκε τη Μαρία (την Παναγία)!
- Ο Σταυρός και η Ανάσταση του Κυρίου αντιστοιχούν στο θάνατο του θεού Διονύσου, του Άδωνι και του Υακίνθου!
- Ακόμα και ο Βούδας μοιάζει με το Χριστό, αλλά έχει και κάποιες διαφορές! Ο Χριστός πάντως… υπερτερεί του Βούδα, κατά τον κ. Βελόπουλο!
- Η Ανάσταση του Λαζάρου ήταν μύηση!
- Η Θ. Ευχαριστία παραπέμπει στα μυστήρια της αρχαιότητας (Καβείρια, Ελευσίνια, Δελφικά, Διονύσια, Δωδωναία)!
- Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ήταν Πυθαγόρειος! Το ίδιο και η Αποκάλυψη! Ταυτόχρονα όμως ήταν και σιωνιστής!
- Τα Μυστήριά της η Εκκλησία μας τα δανείστηκε από την αρχαιοελληνική λατρεία.
- Τα αρχαία μαντεία χορηγούσαν την αυθεντική θεία Χάρη!
- Η Παλαιά Διαθήκη, δεν έπρεπε να ενταχθεί στην Αγία Γραφή!
- Δεν έπρεπε οι Άγιοι να καταδικάσουν τους Γνωστικούς!
- Δεν επιτρέπεται να πιστεύουμε ότι η πίστη μας είναι «εξ αποκαλύψεως»! Αυτή η αντίληψη προκαλεί μισαλλοδοξία!
Ο Βελόπουλος στην επανέκδοση του βιβλίου προσπάθησε να δικαιολογηθεί αλλά δυστυχώς παρά την κριτική που του έγινε επέμεινε πεισματικά στους βλασφήμους και ανιστόρητους ισχυρισμούς του, δηλώνοντας ρητά στον τύπο: «“Το βιβλίο είναι παρά πολύ καλό, είναι ιστορικό και όχι θρησκευτικό”» (σ. Α-12) και «πεποίθησή μου είναι ότι το συγκεκριμένο βιβλίο είναι πάρα πολύ καλό» (σ. Α-13)!
Είμαι βέβαιος ότι η δημοσίευση της παρούσης θα εγείρει διαμαρτυρίες από κομματικά στελέχη και φανερούς ή αφανείς υποστηρικτές του Βελόπουλου με την μονότονη επωδό: «Η Εκκλησία δεν πρέπει να ανακατεύεται στην πολιτική! Τι δουλειά έχει ένας παπάς να μιλάει για τους πολιτικούς;»…
Απαντώ πάλιν και πολλάκις: Ο Ορθόδοξος Έλληνας παπάς οφείλει να υπηρετεί και να διακηρύττει την Αλήθεια, τον Κύριό μας Ιησού Χριστό!
Αυτή η Αλήθεια είθε να ελευθερώσει και τον λαό και την πατρίδα μας.
Μήπως αυτό φοβούνται κάποιοι;
Μήπως γι’ αυτό και τρέμουν τον λόγο της Εκκλησίας;»
Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Ιερεύς