ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Και πάλι θύμα ο καταναλωτής: Υποχρέωσαν τον κόσμο να αγοράσει αλυσίδες χιονιού και οργίασε η αισχροκέρδεια!

Έρχονται πρόστιμα για την αισχροκέρδεια στις αλυσίδες - Βροχή οι καταγγελίες πολιτών - Επιχειρήσεις τις χρέωναν μέχρι και στην διπλάσια τιμή!
Και πάλι θύμα ο καταναλωτής: Υποχρέωσαν τον κόσμο να αγοράσει αλυσίδες χιονιού και οργίασε η αισχροκέρδεια!

Αισχροκέρδεια: Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται πως η αγορά στην Ελλάδα λειτουργεί υπό τις συνθήκες «ξέφραγου αμπελιού», όπου ο κάθε κακόβουλος πωλητής μπορεί να αισχροκερδεί εις βάρος του καταναλωτή.

Πριν η κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» επισκεφθεί τη χώρα μας, η κυβέρνηση υποχρέωσε τους πολίτες να προμηθευτούν αλυσίδες χιονιού, όπως προβλέπει ο νέος νόμος που καθιστά υποχρεωτικές τις αλυσίδες, εάν έχει εκδοθεί έκτακτη ανακοίνωση για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.

Υπό τον φόβο του προστίμου των 80 ευρώ και βλέποντας πως η αστυνομία θα προχωρούσε σε εκτεταμένους ελέγχους, οι πολίτες αναγκάστηκαν να αγοράζουν σωρηδόν αλυσίδες, για να διαπιστώσουν στην πορεία πως τους ήταν άχρηστες, αφού με μόλις 10-20 πόντους χιόνι ο κρατικός μηχανισμός δεν μπόρεσε να κρατήσει μόνιμα λειτουργική ούτε την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, ούτε την Αττική Οδό που… ανοιγόκλεινε συνεχώς!

Το ακόμα πιο τραγελαφικό της υπόθεσης ήταν πως στην τηλεόραση παρουσιάστηκαν πλάνα περιπολικών της Αστυνομίας που ήταν στα χιόνια χωρίς αλυσίδες, για να πραγματοποιήσουν ελέγχους σε οδηγούς για το αν έχουν… αλυσίδες!

Ήδη από το Σαββατοκύριακο, αναδείχθηκαν ρεπορτάζ που αποκάλυπταν πως χιλιάδες πολίτες έσπευσαν σε καταστήματα πώλησης εργαλείων για τα οχήματα και σχημάτιζαν ουρές για να προμηθευτούν αλυσίδες. Και δυστυχώς κάποιοι πωλητές είδαν αυτήν την περίσταση ως χρυσή ευκαιρία για να επιδοθούν σε μαυραγορίτικες πρακτικές, πουλώντας πανάκριβα τις αλυσίδες, ακόμα και σε διπλάσια τιμή! Όπως ήταν λογικό, οι καταγγελίες καταναλωτών για φαινόμενα αισχροκέρδειας που συνάντησαν, πέφτουν βροχή.

Να υπενθυμίσουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρήσεις αισχροκερδούν ασύστολα, όποτε παρουσιάζεται μια έκτακτη ανάγκη για την προμήθεια ενός προϊόντος. Παρόμοια φαινόμενα αισχροκέρδειας (σε αρκετά μεγαλύτερη κλίμακα) είχαν σημειωθεί και στην περίοδο της πανδημίας, όταν υπήρχαν αυξημένες ανάγκες για αντισηπτικά χεριών και ιατρικές μάσκες.

Μονίμως τα θύματα παραμένουν οι απλοί πολίτες, οι καταναλωτές, που από την μία υποχρεώνονται από το κράτος να προβούν σε μια αγορά και από την άλλη το ίδιο το κράτος δεν τους προστατεύει ως θα έπρεπε και τους παραδίδει στις ορέξεις των «μαυραγοριτών».

Για τα φαινόμενα αισχροκέρδειας κλήθηκαν να μιλήσουν το πρωί της Τρίτης στην ΕΡΤ ο γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, και ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών, Απόστολος Ραυτόπουλος.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος διαβεβαίωσε ότι «όποιοι έχουν πουλήσει αλυσίδες πολύ ακριβά σε σχέση με όσο τις αγόραζαν και τις πουλούσαν στο παρελθόν, δηλαδή έχουν ξεπεράσει το περιθώριο κέρδους τους […] προφανώς θα τιμωρηθούν». Υπογράμμισε δε πως «οι αρμόδιες υπηρεσίες μπορούν να το ελέγξουν αναζητώντας τα ηλεκτρονικά ίχνη αυτών των πωλήσεων».

Όταν ρωτήθηκε δε, για ποιο λόγο δεν τίθεται πλαφόν στις πωλήσεις, ανέφερε μεταξύ άλλων:

 «Η έννοια του “πλαφόν” στην τιμή είναι κάτι το οποίο είναι πολύ επικίνδυνο σε μία ελεύθερη οικονομία. Αν, για παράδειγμα, βάζαμε πλαφόν στις αλυσίδες, επειδή υπήρχε πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση, το πιο πιθανό ήταν ότι πολλές από αυτές τις αλυσίδες θα κατέληγαν στη μαύρη αγορά για να πωληθούν στις τιμές που θα ήθελε πραγματικά ο επιχειρηματίας. Θα προφασιζόταν ότι δεν έχει άλλες αλυσίδες με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξυπηρετήσει το κοινό».

O κ. Ραυτόπουλος από τη μεριά του επισήμανε πως αυτό το οποίο διαπιστώνουμε όλοι είναι ότι «ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται».

«Κάθε φορά που έχουμε κάποια έκτακτη ανάγκη, το προϊόν αυτό πωλείται πάντα με καπέλο» σημείωσε και έδωσε μερικά παραδείγματα αισχροκέρδειας στις αντιολισθητικές αλυσίδες που εντοπίστηκαν στις μέρες της κακοκαιρίας.

Στην Αθήνα, σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν καταγγελίες για αλυσίδες τις οποίες τις αγόραζαν 40 με 45 ευρώ και σήμερα καταναλωτές τις αγόρασαν 70 ευρώ. «Μας έχουν στείλει και αποδείξεις, τις οποίες και εμείς, με τη σειρά μας, θα στείλουμε στο Υπουργείο προκειμένου να τις ελέγξει ξανά» ξεκαθάρισε ο ίδιος.

Ακριβότερες οι αντιολισθητικές αλυσίδες στην Ελλάδα 

Να σημειωθεί ακόμα πως στην Ελλάδα καίτοι οι πολίτες παίρνουν από τους χαμηλότερους μισθούς στην ΕΕ, η τιμή πώλησης των αλυσίδων είναι από τις υψηλότερες πανευρωπαϊκά! Μάλιστα, η Ελλάδα είναι μέσα στο top 20 της ακρίβειας και στις αλυσίδες. Αλυσίδες χιονιού, ίδιας μάρκας και ίδιας διάστασης, στην Ελλάδα κοστίζουν 400 ευρώ, ενώ στην Ιταλία 289.51 ευρώ και στην Ολλανδία 368.99 ευρώ.

Οι ίδιες γαλλικές χιονοκουβέρτες έχουν στην Ελλάδα 150 ευρώ, στην Ελβετία 128.95 και στη Μεγάλη Βρετανία 92.35. Η μεγάλη διαφορά τιμής ανάμεσα στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες χώρες υπάρχει και στις -ιταλικής κατασκευής – χιονοαλυσίδες που στην Ελλάδα τις βρίσκουμε στα 226.60 και στην Βρετανία 195.88.

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Και πάλι θύμα ο καταναλωτής: Υποχρέωσαν τον κόσμο να αγοράσει αλυσίδες χιονιού και οργίασε η αισχροκέρδεια!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Παντελής Λαμψιώτης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.