Κυριάκος Μητσοτάκης – Ακρίβεια: Ανακάλυψε ότι υπάρχει αισχροκέρδεια μετά από 2 χρόνια λεηλασίας των νοικοκυριών, και πήρε μέτρα – «παυσίπονα»
Ακρίβεια: «Η Ελλάδα δεν είναι μπανανία», είπε ο Πρωθυπουργός που άφησε για 2 ολόκληρα χρόνια τις πολυεθνικές να χρεώνουν ότι θέλουν στα ράφιαΣε μια έμμεση παραδοχή ότι άφηνε τις πολυεθνικές να «αλωνίζουν» κερδοσκοπικά εις βάρος της τσέπης του κάθε πολίτη για 2μισι ολόκληρα χρόνια, προχώρησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Να καταλάβουν όλοι και ειδικά οι πολυεθνικές, ότι η Ελλάδα δεν είναι μπανανία, ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός», είπε ύφος «τζάμπα μαγκιάς» ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την έναρξη της κυβερνητικής σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου, σχολιάζοντας την εκρηκτική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο ζήτημα της ακρίβειας.
Επανερχόμενος με νέα μέτρα κατά της ακρίβειας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ξαφνικά… θυμήθηκε (ευρωεκλογές γαρ…) ότι είναι «παντελώς αδικαιολόγητο να είναι οι τιμές υψηλότερες στην Ελλάδα από ό,τι στο εξωτερικό».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακάλυψε εκ νέου την Αμερική. Μόνο… 2μισι χρόνια ανεξέλεγκτης ακρίβειας χρειάστηκαν για τον πρωθυπουργό, ώστε να συνειδητοποιήσει το αυτονόητο, αυτό για το οποίο στενάζουν και διαμαρτύρονται εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά εδώ και τόσο καιρό!
Η κυβέρνηση συμπεριφέρεται υποκριτικά σαν να αγνοούσε αυτό που τα τελευταία χρόνια φωνάζουν οι πολίτες, ότι δηλαδή η ακρίβεια έχει βαθύτερες αιτίες που αφορούν το περιθώριο αισχροκέρδειας στην λειτουργία της αγοράς, και ότι δεν επρόκειτο να αντιμετωπιστεί με… καλάθια του νοικοκυριού, ταμπελάκια και άλλα ημίμετρα κοροϊδίας που το μόνο που κατάφερναν ήταν να συγκαλύψουν τα «όργια» αισχροκέρδειας των προμηθευτών, των μεσαζόντων και των σούπερ μάρκετ.
Όντας πλήρως ενήμερος για τον γολγοθά που ανεβαίνουν τα νοικοκυριά τόσο καιρό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ουσία απλά δίνει σήμα να περιοριστεί το «πάρτι» αισχροκέρδειας που ο ίδιος έβαζε πλάτη για να συμβαίνει στην αγορά.
«Τα μέτρα που θα ανακοινώσει ο Υπουργός Ανάπτυξης έχουν στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις οι οποίες έχουν συσσωρευτεί επί πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά οι οποίες δυστυχώς έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από ότι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αυτό προφανώς είναι κάτι που δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό. Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταταλόγου», είπε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός.
Πολύ αργά για «δάκρυα» είναι και για το εξωφρενικό ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, για το οποίο «θυμήθηκε» να παρέμβει ο πρωθυπουργός, ενώ τα τελευταία χρόνια είχε αφήσει τους γονείς να το πληρώνουν «χρυσό»:
«Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, όπου πράγματι είναι παντελώς αδικαιολόγητο γιατί οι τιμές στην Ελλάδα είναι τόσο ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκεί όπως θα εξειδικεύσει αργότερα και ο αρμόδιος υπουργός θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο του μικτού κέρδους έτσι ώστε οι τιμές να προσαρμοστούν σε λογικά για την Ευρώπη επίπεδα», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
H πραγματική «πρόνοια» της κυβέρνησης για τους νέους γονείς ως τώρα, ήταν να τους παρατά απροστάτευτους στα γρανάζια της ανελέητης αγοράς και των ομίλων που πλουτίζουν εδώ και 2μισι χρόνια, με το βρεφικό γάλα να πωλείται έως και κατά 213% ακριβότερο σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτή είναι η… μέριμνα της κυβέρνησης για το δημογραφικό.
Αλλά ακόμα και η υποτιθέμενη παρέμβαση για το βρεφικό γάλα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, αποδείχθηκε «φούσκα», σύμφωνα με τα όσα είπε ο Κώστας Σκρέκας. Η κυβέρνηση αντί να προχωρήσει σε διατίμηση στην τιμή, αρκέστηκε στο να βάλει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους. Και μάλιστα, αυτές οι παρεμβάσεις δεν θα γίνουν τώρα, αλλά θα τεθούν σε καθολική ισχύ τον… Μάρτιο. Για άλλους 2 μήνες δηλαδή οι γονείς θα συνεχίσουν να χρυσοπληρώνουν το γάλα.
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Σκρέκας, «οι τιμές βασικών προϊόντων όπως το βρεφικό γάλα θα μειωθούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ από την έναρξη εφαρμογής αυτών των μέτρων. Τα μέτρα αυτά θα πρέπει να εφαρμοστούν εντός Μαρτίου το αργότερο. Δίνουμε ένα χρόνο περίπου 40-50 ημέρες για να προσαρμόσουν οι προμηθευτικές εταιρείες τις εμπορικές πολιτικές και τις νέες τιμές και αυτές να περάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ».
Ειδικότερα, ο Κώστας Σκρέκας μεταξύ άλλων ανακοίνωσε τα εξής μέτρα:
«Πρώτο μέτρο. Μειώνουμε παροχές προς τα σουπερμάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.
Συγκεκριμένα, περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.
Δεύτερο μέτρο. Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις για να αποτρέψουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις.
Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς, για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.
Τρίτο μέτρο. Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές, net pricing. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.
Τέταρτο μέτρο. Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%».