Ηράκλειο – Μαθητές: Εκεί που νομίζαμε πως τα είχαμε δει όλα στον πολύπαθο τομέα της παιδείας, όλο και κάτι νέο προκύπτει για να μας διαψεύσει και να μας αποδείξει το πού έχει φτάσει η κρατική εγκατάλειψη των σχολικών δομών.
Ένα αδιάφορο κράτος που υποχρηματοδοτεί σκόπιμα την λειτουργία της δημόσιας παιδείας, άλλα και μια ανύπαρκτη τοπική αυτοδιοίκηση, δημιουργούν τις συνθήκες ώστε τα σχολεία πότε να υπολειτουργούν λόγω έλλειψης προσωπικού και πότε λόγω έλλειψης υποδομών.
Την ώρα που η Νίκη Κεραμέως στην διάρκεια της υπουργικής θητείας της ασχολείται με θέματα της προσωπικής της νεοταξικής ατζέντας, όπως για παράδειγμα την κατάργηση της αργίας των Τριών Ιεραρχών, υπάρχουν σχολεία τα οποία δεν έχουν πού να στεγάσουν τους μαθητές τους και αναγκάζονται να τους κάνουν μάθημα μέσα σε… εκκλησία, λόγω έλλειψης αιθουσών!
Συγκεκριμένα όπως μεταδίδει το neakriti.gr, το εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή που υπάρχει στον προαύλιο χώρο του Καπετανάκειου γίνεται… αίθουσα διδασκαλίας για μαθητές της Γ’ Λυκείου οι οποίοι εκ περιτροπής κάνουν μάθημα εκεί, καθότι οι υποδομές του ανακαινισμένου σχολικού συγκροτήματος δεν επαρκούν και το αίτημα για διάθεση δύο λυόμενων αιθουσών προς το παρόν δεν έχει ικανοποιηθεί.
Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ και φιλόλογος στο 1ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου στο Καπετανάκειο, Αρετή Σπαχή, μίλησε για το θέμα στην ΕΡΤ και ανέφερε πως η δυναμική του σχολείου είναι μεγαλύτερη από τις αίθουσες που διαθέτει.
Παρόλο που η τοπική κοινωνία υπέμενε την πάροδο χρόνων για να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του συγκροτήματος, οι αίθουσες και πάλι δεν επαρκούν για την κάλυψη του αριθμού των μαθητών. Οι λυόμενες αίθουσες που ζητήθηκαν από τον Δήμο Ηρακλείου δεν έφθασαν ποτέ και έτσι οι μαθητές δύο τάξεων της Γ’ Λυκείου εκ περιτροπής “στεγάζονται” στο χώρο της μικρής εκκλησίας, που για τον λόγο αυτό καθαρίστηκε, βάφτηκε και θερμαίνεται.
Άραγε αυτή είναι η Ελλάδα της ανάπτυξης «που προχωρά μπροστά»; Μια χώρα της οποίας η δημόσια εκπαίδευση αρχίζει να λειτουργεί σε συνθήκες… κρυφού σχολειού; Οι εκκλησίες μπορεί να φιλοξένησαν μαθητές στην περίοδο της Τουρκοκρατίας για να διαφυλάξουν τα ελληνικά γράμματα από τον οθωμανικό ζυγό, άλλα υποτίθεται πως στην Ελλάδα του 21ου αιώνα θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται οι σχολικές αίθουσες για τους μαθητές και οι εκκλησίες για τις λατρευτικές ανάγκες των πιστών.
Όπως τόνισε η κ. Σπαχή «η εκκλησία είναι χώρος λατρευτικός και είναι ακατάλληλος για να στεγάσει μια σχολική τάξη». Πρόκειται, όπως εξήγησε, για λύση ανάγκης. «Δεν θέλουμε να διώξουμε κανένα μαθητή από το σχολείο» σημείωσε, τονίζοντας ξανά την ανάγκη εξεύρεσης λύσης.
Αυτά είναι τα πραγματικά προβλήματα της καταρρέουσας δημόσιας παιδείας που έχει μετατραπεί σε «μπαλάκι» μεταξύ κυβέρνησης και τοπικής αυτοδιοίκησης. Η εκπαίδευση στενάζει κάτω από την υποχρηματοδότηση. Υποδομές και εκπαιδευτικό προσωπικό βρίσκονται σταθερά στο κυνήγι των καθημερινών αναγκών των σχολείων, σε ένα κλίμα που τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο και αυτονόητο.