Με την προθεσμία για τα ανασφάλιστα οχήματα να λήγει σε μερικές ώρες, ο χρόνος μετράει αντίστροφα και για την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων η οποία ετοιμάζεται να ξεκινήσει τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων.
Το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων, εντοπίζεται τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τις ασφαλιστικές εταιρείες, κυρίως στην επαρχία καθώς εκεί υπήρχε η πεποίθηση ‘’του χωριού’’.
Τα πράγματα όμως τώρα αλλάζουν.
Έρχεται «καμπάνα» στους οδηγούς των ανασφάλιστων
Πιο συγκεκριμένα, από το Σάββατο 24 Μαρτίου, αναμένεται να ‘’πέσει καμπάνα’’ στους οδηγούς των ανασφάλιστων οχημάτων με βαριά πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 250 ευρώ.
Το ύψος του προστίμου θα υπολογίζεται βάσει είδους οχήματος αλλά και βάσει του κυβισμού του.
Πιο συγκεκριμένα:
100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά εκατοστά
150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κυβικά εκατοστά
200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κυβικά εκατοστά και
250 ευρώ για αυτοκίνητα άνω των 1.000 κυβικά εκατοστά
Να σημειωθεί, πως αφού πραγματοποιηθεί η διασταύρωση των στοιχείων από την ΑΑΔΕ και ταυτοποιηθεί ο οδηγός, θα ειδοποιείται είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε με μήνυμα στη θυρίδα του TAXISnet.
Αφού ειδοποιηθούν οι οδηγοί, θα έχουν στη διάθεση τους επτά ημέρες προκειμένου να ασφαλίσουν το όχημα τους και να αποφύγουν τυχόν πρόστιμα.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα πλαίσια ενημέρωσης των πολιτών, καθώς τα νούμερα των ανασφάλιστων οχημάτων είναι πραγματικά πολλά,δημοσίευσε μάλιστα και έναν οδηγό για να αντιμετωπιστούν έγκαιρα τυχόν προβλήματα με τα ανασφάλιστα οχήματα.
Η ηλεκτρονική διασταύρωση των ανασφάλιστων έχει αποτέλεσμα λέει η ΑΑΔΕ
Όπως σημειώνεται στον Πληροφοριακό Οδηγό, που εξέδωσε το Υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αλλά και τη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής, η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων ώστε να εντοπιστούν τα ανασφάλιστα οχήματα, έχει αποδειχθεί σωτήρια καθώς αποδίδει.
Αξιοσημείωτο είναι δε, πως από την πρώτη φορά που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα η ηλεκτρονική διασταύρωση, τον Ιούνιο του 2017, η αύξηση των ασφαλίσεων των οχημάτων ήταν θεαματική.
Αναλυτικότερα, οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000, φτάνοντας το νούμερο ρεκόρ των 6,26 εκ. ασφαλισμένων οχημάτων στην Ελλάδα κάτι που πρακτικά σημαίνει μείωση του δημόσιου κινδύνου στους δρόμους.
Η ηλεκτρονική διασταύρωση κατέδειξε και σειρά αστοχιών
Η ηλεκτρονική διασταύρωση ωστόσο, έφερε στο φως και σειρά από αστοχίες οι οποίες κατά κύριο λόγο οφείλονται σε διοικητικές αδυναμίες αλλά και στην ελλιπής ενημέρωση των πολιτών.
Τα λάθη αυτά, όπως αναφέρεται στον πληροφοριακό οδηγό, είχαν ως συνέπεια την αλλαγή του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου, για να μπορούν έγκαιρα οι πολίτες να «συμμορφώσουν» την εικόνα του αυτοκινήτου τους, αλλά είχε και σαν αποτέλεσμα την καλύτερη συνεννόηση και συνεργασία των Υπηρεσιών , κάτι που στο εγγύς μέλλον θα καταστήσει δυνατή, τη μείωση της γραφειοκρατίας και τις ουρές, για οτιδήποτε αφορά στο όχημά τους.
Πότε ΔΕΝ χρειάζεται να ασφαλιστεί ένα όχημα
Λανθασμένη –αλλά κοινή- είναι η πεποίθηση πως αν κάποιο όχημα παραμένει σε ακινησία, δεν χρειάζεται να ασφαλιστεί.
Σε κάθε περίπτωση όπως συμβουλεύουν αρμόδιοι, τα μόνα οχήματα που δεν χρειάζεται να ασφαλιστούν, είναι αυτά για τα οποία οι ιδιοκτήτες έχουν τηρήσει την προβλεπόμενη διαδικασία ακινησίας και έχουν καταθέσει πινακίδες.
Κάθε άλλη ακινητοποίηση, όπως πάρκινγκ αυτοκινήτων, μάντρα αυτοκινήτων, ιδιωτικός χώρος φύλαξης κοκ, δεν απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από την υποχρέωση ασφάλισης του οχήματός του.
Τι πρέπει να γνωρίζει οπωσδήποτε κάποιος που έχει ανασφάλιστο όχημα
Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό, όπως ανέφερε ασφαλιστικός σύμβουλος στo Sportime.gr, σε όσους έχουν ανασφάλιστα οχήματα που δεν έχουν ακόμα τακτοποιήσει, είναι πως σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος με υπαιτιότητα του, το αστικό κομμάτι του ατυχήματος δεν είναι το μόνο πρόβλημα.
Ένα από τα ζητήματα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων, είναι αυτό της αποζημίωσης του παθούντος με υπαιτιότητα οδηγού με ανασφάλιστο όχημα.
Στην περίπτωση αυτή ορίζεται από το νόμο, πως ότι οι ζημιές που προκλήθηκαν θα καλυφθούν από το Επικουρικό Κεφάλαιο ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων, ωστόσο δεν είναι μόνο το ζήτημα της αποζημίωσης αλλά και ζήτημα των κυρώσεων(διοικητικών και ποινικών) που βαραίνουν τον υπαίτιο του τροχαίου.
Πιο συγκριμένα νομικά προβλέπονται οι εξής κυρώσεις :
- Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού για 6 μήνες
- Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες και σε περίπτωση εμπλοκής του σε ατύχημα για δύο (2) χρόνια
- Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, €500 για τα επιβατικά και €250 για τα δίκυκλα
- Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και
- Χρηματική ποινή μέχρι €3.000
Εν κατακλείδι, οι πολίτες θα πρέπει να βιαστούν να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, για να αποφύγουν τόσο τις κυρώσεις όσο και τις…καμπάνες!