ΦΕΚ – Ανεμβολίαστοι υγειονομικοί: Δεν έχει τέλος η εμμονή της κυβέρνησης Μητσοτάκη με το να τιμωρεί τους εργαζόμενους στον τομέα της Υγείας που δεν πτοήθηκαν από τον κυβερνητικό εκβιασμό και απλά εφάρμοσαν το δικαίωμα τους για μη συγκατάθεση σε μια ιατρική πράξη. Ενώ ουσιαστικά έχει κηρυχθεί το τέλος της πανδημίας και τα μέτρα αποσύρονται από παντού, οι ανεμβολίαστοι υγειονομικοί θα συνεχίσουν να υποχρεώνονται σε διενέργεια δύο τεστ την εβδομάδα!
Το ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν δέχθηκαν το πειραματικό σκεύασμα από τα χρυσοφόρα deals του Μπουρλά με την ΕΕ και την ελληνική κυβέρνηση, αποδεικνύεται πως είναι αιτία διαρκούς «πολέμου» εναντίον τους, με επιβαλλόμενα μέτρα που δεν έχουν το παραμικρό έρεισμα επιστημονικής ή έστω κοινής λογικής.
Σύμφωνα με το νέο ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε από την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η μάσκα παύει να είναι υποχρεωτική ακόμα και στα ΜΜΜ, και παραμένει ως υποχρεωτική μόνο σε δομές υγείας. Αν και το υπουργείο Υγείας στις 14 Μαρτίου είχε ανακοινώσει πως η υποχρεωτικότητα χρήσης μάσκας στα ΜΜΜ θα παρέμενε, κατόπιν εισήγησης της επιτροπής εμπειρογνωμόνων στο νέο ΦΕΚ δεν περιλαμβάνεται αυτό το μέτρο.
Ειδικότερα για νοσοκομεία, κλινικές, ιατρεία, διαγνωστικά κέντρα και κέντρα αποκατάστασης προβλέπεται χρήση προστατευτικής μάσκας από το προσωπικό, τους ασθενείς και τους επισκέπτες.
Όμως, όσον αφορά το ανεμβολίαστο ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό προσωπικό που εργάζεται στις δομές αυτές αλλά και σε κλειστές δομές κοινωνικής φροντίδας για ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες και άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ), παραμένει υποχρεωτική η διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου 2 φορές την εβδομάδα μέσω rapid test, και αν κάποιος νοσήσει από κορονοϊό Covid – 19, υποχρεούται να κάνει 1 τεστ την εβδομάδα, ακόμα και ενώ διαθέτει πιστοποιητικό νόσησης! Φυσικά τα τεστ θα γίνονται με δαπάνη των υγειονομικών, αφού ο Θάνος Πλεύρης συνεχίζει να τους τιμωρεί διότι δεν συμμορφώθηκαν «προς τας υποδείξεις»!
Ακόμα και τώρα, που ο κορονοϊός στην ουσία αντιμετωπίζεται σαν κοινή γρίπη, και όλα τα αφηγήματα περί περιορισμού της μεταδόσεως μέσω του εμβολιασμού έχουν καταπέσει με πάταγο, η κυβέρνηση επιμένει να κάνει ένα ανήθικο «καψόνι» στους ανεμβολίαστους υγειονομικούς. Πρόκειται για καθαρά εκδικητικό μέτρο που δεν έχει καμία υγειονομική λογική, και εξυπηρετεί μόνο μια ακατανόητη τιμωρία για λόγους παραδειγματισμού.
Η παράταση του μέτρου για υποχρεωτικά τεστ, δείχνει για ακόμη μια φορά πως η κυβερνητική διαχείριση του ζητήματος είναι καθαρά πολιτική και δεν έχει καμία σχέση με τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μπορεί για 4 ολόκληρα χρόνια να αφήνει τις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου σε τριτοκοσμική κατάσταση να ρημάζουν, και να μπαίνουν ακατάλληλοι άνθρωποι σε θέσεις ευθύνης μέχρι να φτάσουμε στο έγκλημα των Τεμπών, άλλα εξαντλεί όλη την αυστηρότητα της και παράλληλα φροντίζει για τη… «δημόσια υγεία», με το να τιμωρεί και να κάνει ασταμάτητο bullying στους υγειονομικούς, επειδή χάλασαν τη «σούπα» του Πλεύρη.
Δεν φτάνει που αυτοί οι άνθρωποι υπέστησαν τα πάνδεινα από μια κυβέρνηση που για 16 ολόκληρους μήνες τους είχε πετάξει στον δρόμο, έχουν τώρα να πληρώνουν και 2 rapid την εβδομάδα ακολουθώντας ένα ανόητο μέτρο που δεν προσφέρει απολύτως τίποτα, παρά χρήματα στις βιομηχανίες των rapid test και ικανοποίηση στον πολιτικό σαδισμό του Θάνου Πλεύρη.
Αναλυτικά το νέο ΦΕΚ:
Ασθενείς
– Ασθενείς που προσέρχονται σε δημόσια ή ιδιωτική δομή υγείας για εξέταση δεν υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19.
– Ασθενείς που προσέρχονται σε δημόσια ή ιδιωτική δομή υγείας για επεμβατική εξέταση ή για εξέταση που ενδέχεται να προκαλέσει αερόλυμα υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο (PCR ή rapid test) σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 7. Ο τρόπος εφαρμογής του παρόντος εξειδικεύεται, αντιστοίχως, από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία.
– Ασθενείς που εισάγονται-νοσηλεύονται σε δημόσια ή ιδιωτική δομή υγείας υπόκεινται σε υποχρεωτικό εργαστηριακό έλεγχο ως ακολούθως:
1. Οι ασθενείς που εισάγονται με τακτικό εισιτήριο (προγραμματισμένη εισαγωγή) προσέρχονται με PCR που διενεργήθηκε έως σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν την προγραμματισμένη εισαγωγή τους.
2. Οι ασθενείς που εισάγονται εκτάκτως (έκτακτη εισαγωγή) υπόκεινται άμεσα σε rapid test και παράλληλα σε PCR την πρώτη ημέρα της εισαγωγής-νοσηλείας τους.
3. Και στις δύο ως άνω περιπτώσεις ο έλεγχος επαναλαμβάνεται με rapid test ανά επτά (7) ημέρες.
Συνοδοί ασθενών
– Οι πλήρως εμβολιασμένοι, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 και οι νοσήσαντες το τελευταίο εξάμηνο, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 7, συνοδοί ασθενών δεν υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο πριν την είσοδό τους σε δημόσια ή ιδιωτική δομή παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περιλαμβανομένων και των δημόσιων και ιδιωτικών ιατρείων.
– Οι μη εμβολιασμένοι ή μη νοσήσαντες συνοδοί ασθενών υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο (PCR ή rapid test) εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών πριν την είσοδό τους σε δημόσια ή ιδιωτική δομή παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περιλαμβανομένων και των δημόσιων και ιδιωτικών ιατρείων.
– Oι συνοδοί νοσηλευόμενων ασθενών, ανεξαρτήτως της κατάστασης εμβολιασμού ή νόσησης, σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 7, αντιστοίχως, υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο [PCR εντός εβδομήντα δύο (72) ωρών ή rapid test εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών] πριν την είσοδό τους σε κάθε άλλη δημόσια ή ιδιωτική δομή υγείας. Ο εργαστηριακός έλεγχος (PCR ή rapid test) επαναλαμβάνεται ανά τρεις (3) ημέρες.
Στις ανωτέρω περιπτώσεις, τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων επιβεβαιώνονται μέσω της ειδικής εφαρμογής Covid Free GR του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α’ 118). Από τις ανωτέρω υποχρεώσεις εξαιρούνται οι συνοδοί ασθενών που προσέρχονται σε Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών.
Ανεμβολίαστοι εργαζόμενοι σε δομές υγείας
Οι εργαζόμενοι σε δομές υγείας και κλειστές δομές κοινωνικής φροντίδας του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 7 αντιστοίχως και παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας τους υποχρεούνται σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου δύο (2) φορές την εβδομάδα, με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α’ 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55570/12.9.2021 (Β’4207) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.69461/5.11.2021 (Β’ 5163) και Δ1α/ΓΠ.οικ.23985/3.5.2022 (Β’ 2196) όμοιες αποφάσεις και την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.64232/15.10.2021 (Β’ 4766) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.69459/5.11.2021 (Β’ 5165) και Δ1α/ΓΠ.οικ.24415/3.5.2022 (Β’ 2193) όμοιες αποφάσεις, αντιστοίχως, οι οποίες διατηρούνται σε ισχύ μόνο για εργαζόμενους σε ιδιωτικές και δημόσιες δομές υγείας και κλειστές δομές κοινωνικής φροντίδας.