ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μέτρα κοροϊδίας ανακοίνωσε ο Κώστας Σκρέκας – Με «ταμπελάκια» και application καλούνται οι πολίτες να αντιμετωπίσουν τη σαρωτική ακρίβεια!

Τέσσερα μέτρα - ασπιρίνες ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης για την ακρίβεια, ενώ ο Μητσοτάκης υποσχόταν ότι θα συγκρουστεί με την αισχροκέρδεια

Τέσσερα μέτρα - ασπιρίνες ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης για την ακρίβεια, ενώ ο Μητσοτάκης υποσχόταν ότι θα συγκρουστεί με την αισχροκέρδεια.
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ακρίβεια: Τα… μεγάλα λόγια του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, ο οποίος ανάμεσα σε άλλες υποσχέσεις είπε ότι θα «πολεμήσουμε με μέγιστη δυνατή αυστηρότητα την αισχροκέρδεια είτε αφορά προμηθευτές είτε εμπόρους», παρέμειναν μόνο λόγια. Μόνο ως κακόγουστη κυβερνητική φάρσα μπορούν να εκληφθούν οι ανακοινώσεις του Κώστα Σκρέκα για τα νέα μέτρα που αφορούν την προστασία των καταναλωτών και τον έλεγχο της ακρίβειας.

Την ώρα που τα νοικοκυριά έχουν υποστεί πανωλεθρία από την επέλαση της ακρίβειας και οι πολίτες βλέπουν τα ράφια του σούπερ μάρκετ με τρόμο πλέον, ο υπουργός Ανάπτυξης αφού διαπίστωσε ότι «έχουμε ακριβές τιμές στα σούπερ μάρκετ», ανακοίνωσε σημάνσεις με… ταμπελάκια σε προϊόντα που θα έχουν μείωση τιμής και μια ειδική εφαρμογή για τις καταγγελίες των πολιτών που θα αφορούν φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Ουσιαστικά η κυβέρνηση συνεχίζει να αρκείται στο να κάνει τον «τροχονόμο» της ακρίβειας χωρίς να επεμβαίνει ουσιαστικά στα καρτέλ της αισχροκέρδειας. Αντί να ελεγχθεί η εφοδιαστική αλυσίδα με αυστηρούς περιορισμούς του υπερκέρδους από την παραγωγή έως το ράφι, η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι στους καταναλωτές και τους λέει «ενημερώστε μας για όποια περίπτωση αισχροκέρδειας ανακαλύψετε».

Δηλαδή η κάθε νοικοκυρά που «πνίγεται» στις υποχρεώσεις, ο κάθε ηλικιωμένος, ο κάθε βιοπαλαιστής που δουλεύει σε εξουθενωτικά ωράρια και πετάγεται στο σούπερ μάρκετ ίσα – ίσα για να γεμίσει ένα μικρό καλάθι με το πενιχρό ημερομίσθιό του, θα πρέπει να κάνει τη δουλειά του κράτους και να ασχολείται συνεχώς με ένα… application για να καταγγέλλει αυτούς που τον κλέβουν. Πρόκειται για την κλασσική – πλέον –  «ατομική ευθύνη» που προβάλλει η κυβέρνηση Μητσοτάκη μόνο και μόνο για να καλύψει την απροθυμία της στο να υψώσει τείχος προστασίας στους καταναλωτές.

Ουσιαστικά ο Κώστας Σκρέκας συνεχίζει το έργο του Άδωνι Γεωργιάδη από εκεί που το άφησε. Το υπουργείο Ανάπτυξης συνεχίζει να κάνει πολιτική με… ταμπελάκια, καταλόγους προσφορών (τα περιβόητα «καλάθια» δηλαδή) και επιδόματα – ψίχουλα που εξανεμίζονται από την ακρίβεια και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Η κυβέρνηση συνεχίζει να αφήνει ανεξέλεγκτο το ράλι των τιμών, να αφήνει πολλά ανοιχτά «παράθυρα» στην αισχροκέρδεια και να μην επεμβαίνει στον ΦΠΑ στα τρόφιμα, την ώρα που γίνεται κανονική αφαίμαξη των νοικοκυριών.

Συγκεκριμένα τα 4 μέτρα που ανακοίνωσε ο κ. Σκρέκας είναι:

Ειδική σήμανση (ετικέτα) στα σούπερ μάρκετ στα προϊόντα που θα γίνει μείωση από τους προμηθευτές τουλάχιστον 5% στην τιμή για διάστημα πέραν των έξι μηνών. Η μείωση θα πρέπει να είναι πέραν των προσφορών και των εκπτώσεων. Ως τιμή αναφοράς λαμβάνεται η τιμή ραφιού μέχρι χθες (19/9) . Αν κάποια εταιρεία δηλώσει λάθος στοιχεία, θα έχει πρόστιμο 20.000 ευρώ ανά κωδικό.

-Θα ελέγχονται οι προμηθευτές και η εφοδιαστική αλυσίδα. Σούπερ μάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ πρέπει να κοινοποιούν τις τιμές που παίρνουν από τους προμηθευτές. Έτσι θα γίνονται έλεγχοι για τυχόν παραβίαση του νόμου.

-Στα οπωροκηπευτικά τα σούπερ μάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. υποχρεούνται να κοινοποιούν τις τιμές των βασικών αγαθών. Οι τιμές θα δημοσιοποιούνται.

-Αναβαθμίζεται το σύστημα καταγγελιών. Ενεργοποιείται εφαρμογή για υποβολή καταγγελιών μέσω κινητών τηλεφώνων.

Exit mobile version