ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο πατήρ Τιμόθεος Ντούμπα από την ηρωική ιεραποστολή του Κονγκό, θέτει ερωτήματα: «Γιατί τέτοια αδυσώπητη πίεση στον παγκόσμιο πληθυσμό, για τον εμβολιασμό»;

Ο πατήρ Τιμόθεος Ντούμπα από την ηρωική ιεραποστολή του Κονγκό, θέτει προβληματισμούς και καυτά ερωτήματα σχετικά με τα εμβόλια και την πανδημία.

Ο πατήρ Τιμόθεος Ντούμπα από την ηρωική ιεραποστολή του Κονγκό, θέτει προβληματισμούς και καυτά ερωτήματα σχετικά με τα εμβόλια και την πανδημία, με μια ανάρτηση που προβληματίζει.
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 12 λεπτά

Πατήρ Τιμόθεος Ντούμπα: Μια ανάρτηση – καταπέλτης σχετικά με την πανδημία, από ένα γνήσιο και μαχητικό τέκνο της Ορθοδοξίας της Αφρικής, ταράζει τα νερά και ελέγχει «χειρουργικά» και με μεγάλη σοφία όλο αυτό το κλίμα φρενίτιδας που έχει δημιουργηθεί στην Ευρώπη, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Ο Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Ντούμπα, ιερατικός προϊστάμενος του ιερού ναού Αγίου Νικολάου στην πόλη του Ανατολικού Κονγκό, Μπούνια, είναι απόφοιτος της Αθωνιάδος Εκκλησιαστικής Ακαδημίας του Αγίου Όρους, της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Τμήμα Δογματικής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ομιλεί Τσιλούμπα (μία από τις εθνικές γλώσσες του Κονγκό), άριστα Ελληνικά και Γαλλικά, όπως επίσης και μερικές άλλες τοπικές διαλέκτους της χώρας.

Το ιεραποστολικό του έργο, τιτάνιο. Στις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες μιας φτωχής Αφρικανικής χώρας που συχνά ταλανίζεται από εσωτερικές διαμάχες, ο πατήρ Τιμόθεος αγωνίζεται ηρωικά και δίνει τρανό παράδειγμα με τη θερμή πίστη του και την αφοσίωση στο θείο έργο που επιτελεί. Κατηχεί, βαπτίζει Ορθόδοξους, βοηθάει άπορες οικογένειες και παιδιά, χαρίζει ελπίδα, παρηγοριά και ανόθευτη αγάπη στους νεοφώτιστους χριστιανούς.

Ο πατήρ Τιμόθεος στην ανάρτηση του θέτει καίρια ερωτήματα σχετικά με την πανδημία και τα εμβόλια, που αναζητούν απάντηση. Παραδέχεται την τεράστια αξία των εμβολίων, άλλα σε πλαίσια προαιρετικότητας, με σοβαρή ενημέρωση και πειθώ από τους ειδικούς. Και όχι με έμμεσους ή άμεσους εκβιασμούς.

Όπως χαρακτηριστικά γράφει γι’ αυτό: « Καμία πίεση δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί, αφού ο καθένας θα πήγαινε μόνος του να εμβολιαστεί, αν είχαν συγκεντρωθεί όλες οι πιστοποιήσεις και οι βεβαιώσεις για την ασφάλεια της υγείας του.»

Ακόμα, εκφράζει τις απορίες και τους προβληματισμούς των λαών της Αφρικής, που ουσιαστικά είναι ίδιοι με τους προβληματισμούς των υγιώς σκεπτόμενων πολιτών και στην Ευρώπη:

Που είναι τα φάρμακα για τον κορονοϊό και γιατί δεν δίνεται προτεραιότητα σε αυτά, εφόσον υπάρχουν; Γιατί καθυστερούν τόσο οι διαδικασίες μελετών και εγκρίσεων; Γιατί υπάρχει τέτοια εμμονή με τους εμβολιασμούς, η οποία συνδυάζεται με απολυταρχικά μέτρα σε όλον τον κόσμο; Σε ποια άλλη πανδημία της ιστορίας είχαμε τόσο ασφυκτική πίεση από τις κυβερνήσεις; Ποιος μπορεί να πειστεί πως όλα αυτά γίνονται μονάχα για λόγους δημόσιας υγείας;

Και για τα μέτρα των κυβερνήσεων που διχάζουν τους λαούς στο όνομα των εμβολιασμών τονίζει:

«Τώρα τι να πει κανείς για τα αυστηρώς κατευθυνόμενα και επιλεκτικά μέτρα κάποιων κυβερνήσεων; Αυτοί οι περιορισμοί, αυτές οι απολύσεις, αυτές οι περικοπές  μισθών των εργαζομένων και άλλες  τέτοιες αδικίες αν μη τι άλλο γονατίζουν την οικονομία της χώρας. Ξεσηκώνουν τον λαό που έχει υπερβολικά κουραστεί με τις κυβερνήσεις να βρίσκονται εναντίον όλων των πολιτών συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που έχουν εμβολιαστεί, που ενώ τους είχαν πει για δύο δόσεις αρχικά, και τώρα τους πάνε για τρίτη και τέταρτη δόση».

Kαι σε άλλο σημείο γράφει:

«Εκπλησσόμαστε πάντως πώς πρωτοπορούμε εν σχέσει με τις άλλες ξένες κυβερνήσεις σε αυτά τα αυτοκαταστροφικά μέτρα που παίρνουμε, που χωρίζουν τις οικογένειες, ψυχραίνουν τις σχέσεις των ανδρογύνων, βάζουν τους πιστούς σε κατηγορίες και σε κάστες εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων, αποδυναμώνουν τον λαό και τα ίδια τα πολιτικά κόμματα και εν τέλει χορεύει ο διάβολος».

Θα μπορούσε να νομίζει κανείς πως ο πατέρας Τιμόθεος δεν είναι κάτοικος Κονγκό, άλλα… Ελλάδας. Τόσο καλά και τόσο γλαφυρά περιγράφει την τραγική πραγματικότητα που βιώνουμε στη χώρα μας. Αυτοκαταστροφικά μέτρα που αποδυναμώνουν τον λαό και εν τέλει κερδισμένος βγαίνει ο μεγαλύτερος σπορέας της διχόνοιας, ο διάβολος.

Η δε ελονοσία που θερίζει στην Αφρική, παραμένει δευτερεύον θέμα για τις φαρμακοβιομηχανίες που έχουν φουλάρει τις «μηχανές» επικεντρώνοντας τη δράση τους στα σκευάσματα κατά του κορονοϊού.

Στην Αφρική, ένα παιδί πεθαίνει από ελονοσία κάθε δύο λεπτά. Ο εκτιμώμενος αριθμός θανάτων ετησίως, είναι περί τις 400.000. Κανένας αυτόκλητος «πλανητάρχης», κανένας πολιτικός ηγέτης των ανεπτυγμένων κρατών, δεν έδειξε παρόμοιο ενδιαφέρον γι’ αυτή τη τρομακτική νόσο. Γιατί; Μήπως επειδή επηρεάζει μόνο πολίτες της υποσαχάριας Αφρικής, της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής; Τι μπορεί να σημαίνει η απειλή του κορονοϊού (με 0.23% θνητότητα) στους λαούς της Αφρικής, όταν έχουν να αντιμετωπίσουν μια νόσο με 20% θνητότητα, όπως είναι η ελονοσία;

Μέσα όμως από τα καθοριστικά και τόσο δίκαια ερωτήματα του πατρός Τιμοθέου, στα λόγια του ξεπροβάλλει από παντού ο Θεός. Με τη θερμή πίστη του και ως άριστος γνώστης της Ορθόδοξης διδασκαλίας, φωτίζει και τη Θεϊκή διάσταση των όσων βιώνουν οι λαοί μας. Μας επαναφέρει στον στόχο. Στην πηγή. Στην ελπίδα:

«Την ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με» μην αφήνουμε. Να την λέμε συνέχεια. Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι θα επέμβει σύντομα ο Χριστός για να σώσει την Εκκλησία Του», υπογραμμίζει.

Και παρακάτω προσθέτει: «Την ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με», όπου το «με» περιλαμβάνει όλο τον κόσμο που υποφέρει, να μην αφήνουμε. Να την λέμε αδιάλειπτα στους δύσκολους αυτούς καιρούς. Δεν θα μας αφήσει ο Χριστός και η Παναγία».

Τι να πει κανείς για τη φλογερή πίστη αυτού του ηρωικού πατέρα και τι να πούμε εμείς οι χριστιανοί που ζούμε στις ευρωπαϊκές χώρες και είμαστε μέσα στις ανέσεις και τις πολυτέλειες και παρόλα αυτά βουλιάζουμε μέσα στο άγχος και την αβεβαιότητα για το αύριο; Άφωνος μένεις και κουνάς το κεφάλι προβληματισμένος.

Tην ευχή του να έχουμε. Και εμείς από τη πλευρά μας ευχόμαστε με όλη μας την καρδιά να κρατά με το τόσο θεάρεστο έργο του, αναμμένη τη φλόγα της πίστης και να αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για τους Ορθόδοξους χριστιανούς σε όλον τον κόσμο.

Ολόκληρη η ανάρτηση του πατρός Τιμόθεου Ντούμπα:

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ. ΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ
Μπούνια, στις 23.08.2021
Αγαπητοί μου φίλοι και φίλες, καλημέρα και καλή εβδομάδα!
Το εμβόλιο αφορά το σώμα, δεν αφορά την ψυχή. Συνεπώς για να πούμε λίγα λόγια για το εμβόλιο, πρέπει να πούμε τι είναι το σώμα μας.
Κανείς δεν είναι κατά της υγείας του σώματός του, αφού δεν υπάρχει άνθρωπος που να μισεί το σώμα του. Πως μπορείς να μισήσεις αυτό που ο ίδιος ο Πάνσοφος και Παντογνώστης Δημιουργός Θεός σου έδωσε; Ο Θεός δεν έδωσε μόνον ψυχή στον άνθρωπο, έδωσε και σώμα, το οποίο υπερύψωσε κάνοντάς το, κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, «Ναό του Αγίου Πνεύματος». Ο Απόστολος Παύλος λέει: «Οὐδεὶς γάρ ποτε τὴν ἑαυτοῦ σάρκα ἐμίσησεν, ἀλλ’ ἐκτρέφει καὶ θάλπει αὐτήν, καθὼς καὶ ὁ Κύριος τὴν ἐκκλησίαν» (Εφ. 5: 29).
Όχι μόνον δεν μισεί ο άνθρωπος το σώμα του όταν ζει, αλλά και μετά τον θάνατο ο άνθρωπος φροντίζει το σώμα του συνανθρώπου του. Πράγματι, ο θεμελιώδης λόγος για τον οποίο θάβουμε τους νεκρούς μας και φροντίζουμε για να τους παρέχουμε μια άξια ταφή, είναι η αγάπη για τα σώματά μας.
Ο Άγιος Αυγουστίνος λέει: «Όσο για τη φροντίδα της ταφής του σώματος, όποια κι αν είναι, δεν βοηθάει στη σωτηρία, αλλά είναι καθήκον της ανθρωπιάς, βασισμένο σε αυτό το συναίσθημα ότι κανείς δεν μισεί τη σάρκα του. Πρέπει λοιπόν, όσο μπορούμε, να φροντίζουμε τη σάρκα των συνανθρώπων μας, όταν την έχουν εγκαταλείψει. Εκείνοι που δεν πιστεύουν στην ανάσταση της σάρκας δεν αποτυγχάνουν σε αυτό το καθήκον, πόσο μάλλον οι πιστοί πρέπει να το πράξουν για το σώμα που είναι νεκρό αληθινά, αλλά προορίζεται για την ανάσταση και για την αιώνια ζωή. (Απόσπασμα από το πρόσφατο βιβλίο που μεταφράσαμε από τα Γαλλικά στα Ελληνικά με τίτλο «Ο Άγιος Αυγουστίνος και οι Χριστιανικές Βασιλικές της Καρχηδόνας»)
Εάν η ταφή είναι η φροντίδα του σώματος, πόσο μάλλον πρέπει κανείς να φροντίζει το σώμα του όταν αρρωσταίνει, όταν βρίσκεται σε καιρό επιδημίας και πανδημίας;
Σύμφωνα με αυτό, κανείς δεν θα μπορούσε να αρνηθεί τη λήψη του εμβολίου κατά του ιού. Καμία πίεση επίσης δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί, αφού ο καθένας θα πήγαινε μόνος του να εμβολιαστεί, αν είχαν συγκεντρωθεί όλες οι πιστοποιήσεις και οι βεβαιώσεις για την ασφάλεια της υγείας του. Είναι έμφυτο αίσθημα. Μόνος του θα έτρεχε ο άνθρωπος να το αναζητήσει το εμβόλιο αυτό.
Οι Αφρικανοί θέτουν στον εαυτό τους αρκετές ερωτήσεις, μεταξύ άλλων: Γιατί να μην υπάρχει πρώτα φάρμακο να θεραπεύει το covid 19 και έπειτα να ακολουθήσει το εμβόλιο για να προλαβαίνει την διάδοση του ιού; Άλλωστε αυτό είναι η συνηθισμένη διαδικασία για τις νόσους. Υπάρχει ή δεν υπάρχει φάρμακο για τον covid 19 ; Γιατί το θέμα των χρονιζουσών πανδημιών στην Αφρική -όπως είναι η ελονοσία- που αποδεκατίζουν τη ζωή ανήλικων παιδιών και εγκύων γυναικών και ευάλωτων πληθυσμών και μη στην Αφρικανική Ήπειρο, δεν ανησυχεί και δεν απασχολεί ποτέ τους πλανητάρχες για την προώθηση ενός σχετικού εμβολίου; Γιατί μια τέτοια αδυσώπητη πίεση τώρα στον παγκόσμιο πληθυσμό με κίνητρο τον εμβολιασμό κατά του ιού αυτού; Γιατί τέτοια επιβολή; Τι ακριβώς συμβαίνει;
Δύσκολα τα πράγματα. Και όλη η κατάσταση αυτή έχει επιπτώσεις σε φτωχές χώρες του κόσμου με όλα αυτά που έχουν κατασκευαστεί γύρω από τον κορωνοϊό και τα εμβόλια.
Την ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με» μην αφήνουμε. Να την λέμε συνέχεια. Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι θα επέμβει σύντομα ο Χριστός για να σώσει την Εκκλησία Του. Δεν μπορεί να αφήσει να μας κάνουν οι άθεοι ό,τι θέλουν και ό,τι επινοούν. Αλλά την προσευχή μην αφήσουμε. Η προσευχή κάνει θαύματα!
Το καλό είναι να μπορεί πάντοτε να βρει συμμαχία ο λαός μας από τον κλήρο!!
Πολλοί ηγέτες του κόσμου μιλάνε για εμβολιασμό αλλά δεν εμβολιάζονται οι ίδιοι.
Φυσικά δεν πρέπει να φτάσουμε να χαρακτηρίζουμε τους ανεμβολίαστους ως αιρετικούς.
Εδώ σε μας ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κάλεσε τον πληθυσμό να εμβολιαστεί. Και κατέληξε ότι ο ίδιος και η οικογένειά του δεν θα κάνουν κανένα εμβόλιο κατά του Covid 19!!! Αυτό τα λέει όλα. Ίσως είναι σαν να τους λέει, αν ήσασταν κι εσείς οικογένειά μου…… Την ίδια στάση έχουν κρατήσει πολλοί αρχηγοί Αφρικανικών κρατών, που οπωσδήποτε πρέπει να γνωρίζουν περισσότερα γύρω από το θέμα αυτό! Το δύσκολο είναι όταν βλέπει ο άλλος να πεθαίνουν οι συνάνθρωποί του μετά τον εμβολιασμό π.χ. με το Astrazeneca (πρώτη δόση), ενώ προηγουμένως δεν είχαν τίποτα, ούτε covid 19. Με τέτοιες συνθήκες, ο κόσμος δεν πηγαίνει για εμβόλιο. Δεν γνωρίζουμε πια τι θα γίνει με τα εμβόλια εδώ σε μας…
Σε κάποια σχολεία, δεν ξέρουμε αν το κάνανε για δοκιμή, ενημέρωσαν ότι θα πάνε να σώσουν τα παιδιά, να τα εμβολιάσουν κατά του covid 19, και σε λίγη ώρα, όλοι οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από παιδιά που τρέχανε προς κάθε κατεύθυνση για να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Αδειάσαν τα σχολεία και έγιναν πολλά ατυχήματα στους δρόμους.
Είναι κρίμα όμως που μερικές χώρες εξαναγκάζουν και τους νέους να εμβολιαστούν ασκώντας τέτοια πίεση στη συνείδησή τους, ακόμη και επί πληρωμή. Ποιος άνθρωπος δεν θα ενδιαφερόταν από μόνος του για την υγεία του και δεν θα έτρεχε να εμβολιαστεί αν όλοι είχαν πειστεί ότι είναι υγιές ένα εμβόλιο και δεν κρύβει κάτι ύποπτο; Γιατί να μην εργαστούν όλοι να βρεθεί φάρμακο, αν δεν υπάρχει;;
Πολύ στενοχωρούμεθα με την κατάσταση αυτή και μάλιστα όταν βλέπουμε ή ακούμε τέτοια φαινόμενα σε χριστιανικές ορθόδοξες χώρες. Πώς μπορούν να ασκούν τέτοια καταναγκαστική πίεση σε ολόκληρο τον ορθόδοξο πληθυσμό; Μιλάμε για ορθόδοξους λαούς που διαθέτουν μια πίστη αιώνων, με τόσα πολλά και αποτελεσματικά όπλα που παρέχει η Εκκλησία ενάντια σε πανδημίες και θεομηνίες.
Για τη σωτηρία μας, που είναι η πιο σημαντική πραγματικότητα, ο Παντοδύναμος Χριστός λέει «όποιος θέλει να έρθει σε μένα, ας έρθει» και δεν υποχρεώνει κανέναν. Για κάτι που ο κόσμος δικαιολογημένα έχει κάποιες αμφίβολες σκέψεις, όπως είναι ο εμβολιασμός αυτός, αναγκάζουν τους ανθρώπους να υποβληθούν σε υποχρεωτικό εμβολιασμό και δεν το αφήνουν έστω στην ελεύθερη επιλογή του καθενός. Εδώ σε μας την περασμένη εβδομάδα χάθηκαν άδικα 3 μεγάλοι έμποροι, που πέθαναν ο ένας μετά τον άλλον την ίδια εβδομάδα, έπειτα από εμβολιασμό κατά του covid 19.
Ο κορωνοϊός και οι μεταναστεύσεις του, οι μεταλλάξεις του, που εκδηλώνονται από τη μια γωνιά του κοινού μας πλανήτη και εξαπλώνονται στην άλλη σε χρόνο ρεκόρ, μας διδάσκει ότι είμαστε συγκοινωνούντα δοχεία και μας στρέφει σε παγκόσμια αλληλεγγύη. Η παραμέληση μιας γωνιάς της γης για χάρη μιας άλλης δεν προσφέρει τίποτα στην διευκόλυνση της ασφάλειας των πληθυσμών της γης σε θέματα υγείας και όχι μόνον. Η ασφάλεια της υγείας είναι πλέον μια παγκόσμια πραγματικότητα που αφορά κυριολεκτικά και σφαιρικά όλο τον κόσμο. Ακόμη κι αν αυτό το εμβόλιο κατά του κορονοϊού ήταν ασφαλές κατά πάντα, δεν θα έκανε τίποτα αν μόνο μία ήπειρος εμβολιαζόταν και όλες οι άλλες παραμελούνταν στη φτώχεια τους να μην προμηθευτούν εμβόλια για την καταπολέμηση του ιού. Οι παραλλαγές εμφανίζονται από οπουδήποτε και κάνουν όλες τις εγωιστικές προσπάθειες ισχυρών κρατών μάταιες.
Τώρα τι να πει κανείς για τα αυστηρώς κατευθυνόμενα και επιλεκτικά μέτρα κάποιων κυβερνήσεων; Αυτοί οι περιορισμοί, αυτές οι απολύσεις, αυτές οι περικοπές μισθών των εργαζομένων και άλλες τέτοιες αδικίες αν μη τι άλλο γονατίζουν την οικονομία της χώρας. Ξεσηκώνουν τον λαό που έχει υπερβολικά κουραστεί με τις κυβερνήσεις να βρίσκονται εναντίον όλων των πολιτών συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που έχουν εμβολιαστεί, που ενώ τους είχαν πει για δύο δόσεις αρχικά, και τώρα τους πάνε για τρίτη και τέταρτη δόση. Δεν είναι τόσο ώριμα ούτε αποτελεσματικά τα σχέδια αυτά, έστω και αν ακόμα απέβλεπαν σε καλό σκοπό. Πως τα σκέφτηκαν έτσι;; Ομοιάζουν με χαμένο εκ των προτέρων εγχείρημα. Ούτε και θα κρατήσει για πολύ.
Εκπλησσόμαστε πάντως πώς πρωτοπορούμε εν σχέσει με τις άλλες ξένες κυβερνήσεις σε αυτά τα αυτοκαταστροφικά μέτρα που παίρνουμε, που χωρίζουν τις οικογένειες, ψυχραίνουν τις σχέσεις των ανδρογύνων, βάζουν τους πιστούς σε κατηγορίες και σε κάστες εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων, αποδυναμώνουν τον λαό και τα ίδια τα πολιτικά κόμματα και εν τέλει χορεύει ο διάβολος.
Την ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με», όπου το «με» περιλαμβάνει όλο τον κόσμο που υποφέρει, να μην αφήνουμε. Να την λέμε αδιάλειπτα στους δύσκολους αυτούς καιρούς. Δεν θα μας αφήσει ο Χριστός και η Παναγία. Ο Χριστός θα φωτίζει και θα μας δίνει λύσεις που ο διάβολος και οι άθεοι δεν μπορούν να βάλουν στις σκέψεις τους. Αυτό όμως θα το κάνει ο Θεός όταν εμείς θα του δώσουμε αφορμή. Δηλαδή όταν θα προσευχόμαστε με συντριβή καρδίας συνεχώς και με πίστη και αφοσίωση στον Χριστό, ζητώντας το έλεος Του.
Αρχιμ. Τιμόθεος Ntumba

 

 

Exit mobile version