Την ώρα που ο – εκτός τόπου και χρόνου – Κυριάκος Μητσοτάκης ζητάει ακόμα και από τους τραυματίες των Τεμπών να «βάλουν πλάτη» και κηρύσσει «πόλεμο» στο «βαθύ κράτος» που ουσιαστικά εκπροσωπεί ο ίδιος, οι εργαζόμενοι στο σιδηροδρομικό δίκτυο καταγγέλλουν το μπάχαλο που συνεχίζει να υπάρχει στις γραμμές του ΟΣΕ.
Η κυβέρνηση βιάστηκε να θέσει ξανά σε λειτουργία το τρένο για να δώσει στην κοινή γνώμη μια ψευδαίσθηση «κανονικότητας», ωστόσο φαίνεται πως η ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων δεν έχει σιγουρευτεί ούτε και τώρα, μετά και από το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ελληνική ιστορία. Και αν ισχυρίζονται υποκριτικά πως πριν το έγκλημα στα Τέμπη «δεν ήξεραν» για τα προβλήματα στο δίκτυο, τώρα που «ξέρουν», και πάλι δεν έχουν κάνει αυτά που πρέπει.
Το αφήγημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη που υποστηρίζει πως η επανεκκίνηση των δρομολογίων θα γίνει με ασφάλεια, ισοπεδώθηκε από τον πρόεδρο των μηχανοδηγών Κώστα Γενηδούνια, ο οποίος σε μια μακροσκελή ανάρτηση του στο Facebook, κάνει λόγο για μια σειρά σημαντικών προβλημάτων που αντιμετώπισε καθώς κλήθηκε να κάνει ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο προς Ειδομένη, μια γραμμή που δόθηκε ως λειτουργική!
Όπως αποκαλύπτεται από τα σχετικά έγγραφα που ανάρτησε ο κ. Γενηδούνιας, στο δοκιμαστικό δρομολόγιο Ειδομένης εντοπίστηκαν χόρτα στις γραμμές και γενικά βλάστηση που καθιστούσε δύσκολη την διέλευση, σκουπίδια, σβηστά φωτόσημα, κακή έως καθόλου επικοινωνία στους ασυρμάτους, τυφλά σημεία, ανύπαρκτο σήμα κινητής τηλεφωνίας.
Στην εποχή του 5G, που γίνονται ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί και μπορείς να τα παρακολουθείς όλα, στον ΟΣΕ παραμένουν τα χειρόγραφα σημειώματα και τα τεφτέρια και ο σιδηρόδρομος λειτουργεί στο χειροκίνητο. Ενδεικτικό της τριτοκοσμικής κατάστασης που επικρατεί είναι η φωτογραφία με το Δελτίο Ειδοποίησης το οποίο είναι χειρόγραφο.
Έτσι σκοπεύει να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των επιβατών η κυβέρνηση; Με το να αποποιείται τις τραγικές ευθύνες της για τα Τέμπη και παράλληλα να βάζει ξανά τα τρένα στις ράγες δίχως να έχουν εξαλειφθεί όλα τα προβλήματα ασφαλείας; Πόσα «Τέμπη» πρέπει να συμβούν σε αυτήν τη χώρα για να πάψει να θυσιάζεται η ασφάλεια του πολίτη στον βωμό του κέρδους;
Ή μήπως έχουν την εντύπωση πως θα ξεμπερδέψουν με μερικά «πασαλείμματα» κάποιων επιφανειακών βελτιώσεων, και με την πάροδο του χρόνου θα ξεχαστεί το θέμα και θα εγκαταλείψουν πάλι το δίκτυο στην τύχη του; Φαίνεται πως η κυβέρνηση έχει άλλες προτεραιότητες. Ποιος ασχολείται με την ασφάλεια των συρμών όταν μπροστά τους έχουν… εκλογές…
Δείτε τις φωτογραφίες:
Ολόκληρη η ανάρτηση του Κώστα Γενηδούνια:
«Δοκιμαστικό δρομολόγιο Ειδομένης (η γραμμή αυτή δόθηκε ως λειτουργική). >αναφορά 22/03/2023. Ημέρα Τετάρτη.
07:00 ανάληψη υπηρεσίας στο Μ/Θ.Παραλαβή η/α 120015.Εγγραφή βιβλίου επισκευών Νο .49.Ελιγμοί Μ/θ και από ενωτική για θ/ν.Επι της ενωτικής στο χ.σ. 1+400 τα λευκά του μηχανοδηγού στη διάβαση δεν είσοδος στο θ/ν με Αρ. τηλεγραφήματος 8 και ώρα 07.26 “ελεύθερη είσοδος στην 1η γρ. θ/ν ” και τηλεγράφημα ανταπόκρισης με αρ.1 (επανάληψη τηλεγραφήματος και επίδοση στοιχείων προσωπικού και μηχανής). Αναμονή φορτίου και εγγράφων.Παραλαβη εγγράφων, υποδειγμάτων για αμάξ. 41706 νο.1, ελιγμοί θ/ν και πρόσδεση σε φορτίο ώρα 08:30.Εκτελεση δοκιμής πέδησης.
Ωρα 08:37 με Αρ. 9 τηλεγραφήματος έξοδος με γραμμή ελεύθερη έως Τ.Χ. 3 κ αρ ανταπόκρισης 2.Στο τχ3 το σήμα διάβασης 305 (πρόσημα) είναι σβηστό (ενημερώθηκε το τχ5). Κυκλοφορία με φωτοσηματα έως τχ1.Με Αρ. τηλεγραφήματος 336 γρ. ελεύθερη έως φωτοσημα εισόδου σ.σ. Καστανά ώρα 08:51 και Αρ. ανταπόκρισης 3.Στο χ.σ. 7 χόρτα εντός της γραμμής.Στο 11+100 το πρόσημα Αγχιάλου σβηστό και χόρτα κλαριά εντός γραμμής.Κυριως σήμα Αγχιάλου σβηστό εισόδου και εξόδου.Στον Άγιο Αθανάσιο χ.σ.20 σκουπίδια στο περιτυπωμα.Φωτοσηματα (πρόσημα, κυρίως εισόδου και εξόδου) σ.σ. Γέφυρας σβηστά. Βλάστηση κοντά στο περιτύπωμα και διέλευση με συνεχή συρίγματα λόγω συνεργείων εκτός περιτυπώματος.Στο χ.σ.29 κλαδιά εντός περιτυπώματος.Κακη έως καθόλου επικοινωνία μέσω vhf με σ.σ καστανά πριν το Χ.σ.30.
Ωρα 09:27 Με Αρ τηλεγραφήματος Καστανά 547 είσοδος με κόκκινο (σβηστό) και στάθμευση για παραλαβή υποδείγματος 1001 με νο.2 φωτοσημο εξόδου ερυθρό και ελεύθερη γρ. έως φωτοσημα εισόδου Ειδομένης.Αρ. ανταπόκρισης 4.Κατα την είσοδο στον σ.σ. καστανά συνεργεία εκτός περιτυπώματος.Ολα τα φωτοσημα του σ.σ. Άσπρου σβηστά.Στην είσοδο του σ.σ. νέου Πολυκάστρου βλάστηση στα όρια που δεν επιτρέπει ανάγνωση της εκτελεστικής βραδυπορείας (40 χλμ) από κανονιστική απόσταση.
Στους σ.σ. νέου Πολυκάστρου και Πολυκάστρου όλα τα φωτοσημα σβηστά, ομοίως και των σ.σ. Αξιούπολης Παιονίας και Ειδομένης.
Απο χ.σ. 61 (Αξιούπολη) και μετά έως χ.σ. καμία επικοινωνία με το σ.σ. Ειδομένης μέσω vhf και από είσοδο Αξιούπολης έως και είσοδο Ειδομένης βλάστηση εντός περιτυπώματος στα όρια της γραμμής επαφής και κάκιστη κατάσταση γραμμής.
Απο χ.σ 62 έως χ.σ. 69 καμία επικοινωνία με το σ.σ. Ειδομένης μέσω vhf και κακό έως καθόλου σημα κινητής τηλεφωνίας (υπηρεσιακό τηλέφωνο) σε πολλά “νεκρά σημεία”.
Από χ.σ. 69 σχετική αποκατάσταση επικοινωνίας με κακή λήψη στο vhf ενώ εξακολουθούν τα “νεκρά σημεία” στην κινητή τηλεφωνία έως το χ.σ. 72 ,οπότε και αποκαθίσταται η επικοινωνία πλήρως με το σ.σ. Ειδομένης.
Με Αρ. τηλεγραφήματος 612 είσοδο από σβηστό φωτοσημα εισόδου στην 5η παρακαμπτήριο γρ. σ. σ. Ειδομένης και στάθμευση ώρα 10:26.Αρ. ανταπόκρισης 5.
Ωρα 10:29 παρουσιάστηκε απουσία τάσης δικτύου και επανήλθε ύστερα από επικοινωνία με το ρ.ε. ωρα 10:34.Σταθμευση στο σ.σ. Ειδομένης ώρα 10:39.Εξασφάλιση αμάξ. και παράδοση εγγράφων στο γραφείο κινήσεως σ.σ. Εκτέλεση διαδικασίας φυσικού ελέγχου των οχημάτων της αμαξ.με εντολή τελωνείου.Παραλαβη εγγράφων.
Με Αρ. τηλεγραφήματος 615 περνάμε την κόκκινη έξοδο Ειδομένης και με μικρό φωτοσημα (λευκό) είσοδος στην 6η παρακαμπτήριο γρ. Γευγελής. Αρ. ανταπόκρισης 6 .
Ώρα αναχώρησης 11:35 και άφιξη στο σ.σ. Γευγελής ώρα 11:45.Αποκοπη φορτίου και παράδοση εγγράφων.Παραλαβή εγγράφων, πρόσδεση σε φορτίο και δοκιμή πέδησης, σχηματισμός αμάξ. 46861.
Εξοδος από Γευγελή με μικρό (λευκό) φωτοσημα έως το σήμα εισόδου Ειδομένης.Αναχωρηση ώρα 12:20.Με Αρ. τηλεγραφήματος 616 είσοδος με ερυθρό στην 8η γρ. σ.σ. Ειδομένης.Αρ. ανταπόκρισης 7 και ώρα άφιξης σ.σ. Ειδομένης 12:30.Αποκοπη η/α και πρόσδεση στην 7η γρ. με η/α 120014.Παραλαβη η/α 12014 και πρόσδεση σε φορτίο.Δοκιμη πέδησης και αναμονή τελωνείου.Παραλαβη εγγράφων και υποδειγμάτων 1001 με νο. 21 και 1036 με νο.10 έως φωτοσημα εισόδου Καστανά.Αναχωρηση από σ.σ. Ειδομένης ώρα 13:50».