«Πάμε κι όπου βγει» και στον Ηλεκτρικό: Οργή για το περιστατικό που άνοιξαν οι πόρτες συρμού εν κινήσει – Ρισκάρουν την ασφάλεια μας με τρένα 40 ετών
Τρία περιστατικά μέσα σε 5 μέρες! - Από θαύμα δεν είχαμε δυστύχημα την Πρωτοχρονιά - Σε 2 χρόνια θα αναβαθμιστούν τα «αρχαία» τρέναΤο έτος μπορεί να άλλαξε, αλλά για τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο δεν άλλαξε απολύτως τίποτα. Το ίδιο μπάχαλο που επικρατούσε το 2024, συνεχίζεται και το 2025, με ανησυχητικά περιστατικά να συμβαίνουν σχεδόν κάθε βδομάδα. Και αυτό διότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει να αντιμετωπίζει σαν περιττό κόστος τη λειτουργική επάρκεια των τρένων.
Ενδεικτικό της τραγικής διαχείρισης των συγκοινωνιών είναι ότι στον Ηλεκτρικό της Αθήνας λειτουργούν ακόμη τρένα 40 ετών που δεν έχουν αντικατασταθεί από νεότερα, αλλά ούτε καν έχουν ανακαινιστεί και επισκευαστεί όπως θα έπρεπε. Ένα από αυτά τα τρένα του ΗΣΑΠ, με έτος κατασκευής 1985, παρά λίγο να αποδειχθεί μοιραίο για επιβάτες, αφού συνέβη το αδιανόητο: οι πόρτες του συρμού άνοιξαν εν κινήσει!
Το σοβαρό περιστατικό συνέβη ανήμερα της Πρωτοχρονιάς στις 6:25 το πρωί, στο τμήμα μεταξύ των σταθμών Άνω Πατήσια και Περισσός. Ο οδηγός μόλις κατάλαβε ότι για άγνωστο λόγο άνοιξαν οι πόρτες, ακινητοποίησε το βαγόνι στον Περισσό και δόθηκε εντολή να εκκενωθεί.
Μετά την καταγγελία των εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ όπου αναφέρεται ότι οι εργαζόμενοι στη Γραμμή 1 κάθε μέρα «κάνουν το σταυρό τους να μη τους συμβεί κάτι κακό κατά τη διάρκεια της βάρδιας τους», ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών έδωσε εντολή για διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας ώστε να ανακαλυφθούν οι λόγοι που άνοιξαν αιφνιδιαστικά οι πόρτες.
Το γεγονός ότι οι πόρτες του προβληματικού συρμού έτυχε να ανοίξουν εν κινήσει ξημερώματα Πρωτοχρονιάς, θα έλεγε κανείς ότι απέτρεψε τα χειρότερα. Σε μέρα αργίας και τόσο νωρίς το πρωί, η κίνηση των επιβατών είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Αν όμως συνέβαινε (ή συμβεί) το ίδιο πράγμα σε εργάσιμη μέρα και σε ώρα αιχμής που οι επιβάτες «φρακάρουν» δίπλα στις πόρτες, αντιλαμβάνεται κανείς τι τραγωδία θα μπορούσε να συμβεί.
Όσον αφορά τους απαρχαιωμένους συρμούς, η εγκληματική αργοπορία συνεχίζεται σαν να μην συνέβη ποτέ η τραγωδία στα Τέμπη. Ο συγκεκριμένος συρμός που παρουσίασε το πρόβλημα είναι μεταξύ των απαρχαιωμένων τρένων που… περιμένουν να αναβαθμιστούν από εργολαβία – μαμούθ, Ισπανικής εταιρείας, ύψους 90 εκατ., που προβλέπει την αναβάθμιση 14 συρμών της ΣΤΑΣΥ.
Η αναβάθμιση του στόλου αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της επόμενης διετίας, αλλά τα προβλήματα που βγάζουν εδώ και χρόνια οι «γερασμένες» αμαξοστοιχίες μαρτυρούν την τραγική καθυστέρηση των αρμοδίων στην ανανέωση του στόλου, κάτι που σημαίνει ότι διακινδυνεύεται συνειδητά η ασφάλεια των επιβατών.
Είναι εξόχως ανησυχητικό ότι το συγκεκριμένο περιστατικό είναι η τρίτη περίπτωση δυσλειτουργίας, μόλις τις τελευταίες πέντε μέρες. Στις 30 Δεκεμβρίου 2024, συρμός της Γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας έβγαζε καπνούς στο σταθμό του Μοσχάτου. Και σήμερα 3 Ιανουαρίου, αποσύρθηκε ακόμα ένας συρμός από τη Γραμμή 1 καθώς δεν έκλεινε με ασφάλεια μια από τις πόρτες του.
Έως τώρα, τα προβλήματα στους συρμούς αντιμετωπίζονται με την ίδια τραγική «συνταγή»: Οι προβληματικοί συρμοί αποσύρονται για λίγο, ελέγχονται και λόγω παλαιότητας επανεμφανίζουν βλάβες. Οι ελλείψεις ανταλλακτικών, αλλά και η φυσιολογική φθορά των οχημάτων, τα κάνουν να λειτουργούν πέρα από τα όρια των δυνατοτήτων τους, μόνο και μόνο γιατί η πολιτική ηγεσία και η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ κάνουν «εκπτώσεις» στην ασφάλεια των πολιτών.