ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανελλαδικές 2021: Αριστούχοι εκτός πανεπιστημίων – «Κυρία Κεραμέως είναι άδικο»

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως μιλώντας για τις Πανελλαδικές 2021 και για τις αντιδράσεις σχετικά με τις ΕΒΕ τόνισε: «Δεν θέλουμε μόνο εισαχθέντες θέλουμε και αποφοίτους».

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως μιλώντας για τις Πανελλαδικές 2021 και για τις αντιδράσεις σχετικά με τις ΕΒΕ τόνισε: «Δεν θέλουμε μόνο εισαχθέντες θέλουμε και αποφοίτους».
Συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, στην Αθήνα, στις 11 Φεβρουαρίου, 2021
Συντάκτης: Sportime Team Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως μιλώντας για τις Πανελλαδικές 2021 και για τις αντιδράσεις σχετικά με τις ΕΒΕ τόνισε: «Δεν θέλουμε μόνο εισαχθέντες θέλουμε και αποφοίτους».

Η υπουργός αμφισβήτησε τον αριθμό περί 30.000 υποψηφίων που έμειναν εκτός, επισημαίνοντας ότι 9000 ήταν οι υποψήφιοι που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις εισαγωγής.

Επίσης, η Νίκη Κεραμέως απέδωσε δε τα πυρά στον ΣΥΡΙΖΑ περί «ντιλαρίσματος με ιδιωτικά κολλέγια», αναφέροντας υπουργικές αποφάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ με υπογραφή Φίλη και Γαβρόγλου με τις οποίες απόφοιτοι κολλεγίων έμπαιναν στο δημόσιο.

Σε ό,τι αφορά στην περίπτωση μαθητή, του πρώτου πρότυπου λυκείου Αθηνών, που αν και αριστούχος με 20.988 μόρια και 1.838 πάνω από την περσινή βάση έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής Σχολής λόγω της ελάχιστης βάσης στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, η κ. Κεραμέως τόνισε χαρακτηριστικά:

«Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας.

Τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ φωνάζει ότι δεν είναι δυνατόν τα πανεπιστήμια να μην έχουν λόγο. Επί διακυβέρνησής του έμπαιναν με βαθμό, ένα, δύο τρία, τέσσερα. Ξέρετε πόσοι παραμένουν φοιτητές; Το 40% δεν αποφοιτούν ποτέ. Το μόνο εύκολο για εμάς ήταν να παραμείνει ως έχει το σύστημα. Όμως εμάς δεν μας ενδιαφέρει να εγκλωβίζουμε τους μαθητές, να τους δημιουργούμε φρούδες ελπίδες. Αυτό που μας νοιάζει είναι να τους δημιουργούμε προοπτικές».

Αναλυτικά η επιστολή:

«Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών»

Διαβάστε επίσης:

Φολέγανδρος: Συλλυπήθηκε την οικογένεια της Γαρυφαλλιάς ο δράστης – Άγριο «κράξιμο» από τον κόσμο

Μελίσσια – Γυφτόπουλος: Η υποχρέωσή μας απέναντι στους νέους είναι ιερή

Lockdown Μύκονος: Τέλος το «λουκέτο»- Ανοίγει ξανά το νησί

Exit mobile version