ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανελλήνιες: Άγχος εξετάσεων και Αισθητηριακή Επεξεργασία

Οι Πανελλήνιες δεν είναι μόνο εξετάσεις αλλά και μια διαρκής πνευματική προσπάθεια! Αυτό είναι ένα άρθρο που αξίζει να διαβαστεί
Πανελλήνιες: Άγχος εξετάσεων και Αισθητηριακή Επεξεργασία

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις είναι μια διαρκής πνευματική διεργασία. Καθόλου εύκολο για κανέναν. Οι περισσότεροι το έχουν περάσει. Οι Πανελλήνιες είναι μια αξέχαστη εμπειρία. Το Sportime αλίευσε από το διαδίκτυο ένα εξαιρετικό άρθρο του Νεκτάριου Γουναρίδη που βρίσκεται σε αυτό εδώ το link!

«Είναι περίοδος Πανελληνίων και άλλων εξετάσεων για σχολεία, κολέγια και Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και αυτή είναι σίγουρα μιά αγχωτική περίοδος όχι μόνο για τους εξεταζώμενους μαθητές και φοιτητές αλλά και για τις οικογένειές τους που τους στηρίζουν και θέλουν να πετύχουν το καλύτερο δυνατό.

Για πολλούς, αυτό το άγχος συμπεριλαμβάνει ή μπορεί και να αυξάνει τις δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας που πιθανόν να είναι ήδη ορατές αλλά και αυτές που μάλλον είναι υποβόσκουσες και δεν έχουν φανεί τόσο πολύ. Παραδείγματος χάριν, υπάρχουν μαθητές που μπορεί να ανταποκρίνονται υπερβολικά σε αισθητηριακά ερεθίσματα, όπως οι δυνατοί θόρυβοι, ειδικά όταν βρίσκονται υπό πίεση ή αισθάνονται άγχος και έτσι να δυσκολεύονται να διατηρήσουν τον έλεγχο και την προσοχή τους είτε στο διάβασμα είτε κατά την διάρκεια των εξετάσεων.

Επίσης μπορεί να αντιληφθούν ότι έχουν αυξημένες απτικές  ευαισθησίες διαπιστώνοντας ότι κατακλύζονται όλο και περισσότερο από αυτό που αντιλαμβάνονται ως «ενοχλητικές» υφές στα ρούχα τους ή σε διάφορες τροφές ή και απρόσμενα αγγίγματα από άλλους. Ακόμα και να παραλείπουν τις δραστηριότητες αυτοφροντίδας τους κατά αυτή την κρίσιμη για αυτούς περίοδο. Επίσης, οσμές και οπτικά ερεθίσματα μπορεί να τους κάνουν εύκολα να χάνουν την υπομονή τους και να φαίνονται ευέξαπτοι χωρίς να μπορούν να καταλάβουν ποιος ακριβώς είναι ο λόγος.

Από την άλλη, η περίοδος των εξετάσεων μπορεί επίσης να είναι δύσκολη για τους νέους που είναι αισθητηριακοί αναζητητές – όπως λέγονται – και είναι αυτοί που αναζητούν πλούσια εισροή ερεθισμάτων μέσω των αισθήσεων τους και τους αρέσει να βρίσκονται συνεχώς εν κινήσει. Ο χρόνος προετοιμασίας για τις εξετάσεις συνοδεύεται συνήθως από καθιστή θέση και μελέτη για ώρες, κάτι που δεν λειτουργεί καλά για άτομα που επωφελούνται κυρίως από την κίνηση ως μέρος της καθημερινής τους ρουτίνας. Ομοίως, ένας νέος που δυσκολεύεται με τον προγραμματισμό και την οργάνωση, μπορεί να δυσκολευτεί περισσότερο όταν είναι αγχωμένος.

Τι μπορείς λοιπόν να κάνεις κατά την περίοδο των εξετάσεων;

·        Το πρώτο βήμα είναι να νιώσετε άνετα. Αυτό μπορεί να αναφέρεται στον χώρο μελέτης αλλά και στις συνθήκες των εξετάσεων. Όταν είμαστε αγχωμένοι και πιεσμένοι, είναι σημαντικό να έχουμε ένα χώρο για να αποσυρθούμε στο σπίτι και τις κατάλληλες συνθήκες για μελέτη.

·        Κρατήστε το χώρο μελέτης τακτοποιημένο και απαλλαγμένο από ακαταστασία, έτσι ώστε, αν είστε ένα άτομο που αντιδρά υπερβολικά σε οπτικά ερεθίσματα και ακαταστασία να μην κατακλύζεστε από στρες λόγω του περιβάλλοντός σας.

·        Επιπλέον, ο μαλακότερος φωτισμός συμβάλλει επίσης στη δημιουργία ενός πιο άνετου και φιλικού προς τις αισθήσεις περιβάλλοντος.

·        Ένα τραπέζι ή γραφείο στο σωστό ύψος είναι σημαντικό για μεγάλες περιόδους μελέτης και μια άνετη καρέκλα είναι απαραίτητη.

·        Οι περιστρεφόμενες καρέκλες επίσης είναι εξαιρετικές, καθώς πολλές από αυτές είναι, όχι μόνο, ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος αλλα και για τους μαθητές που πρέπει να κινούνται συχνά, η περιστρεφόμενη καρέκλα μπορεί να τους δώσει αυτή την αισθητηριακή εισροή που χρειάζονται ενώ μελετούν.

·        Έχοντας παιχνίδια fidget στο χέρι είναι επίσης χρήσιμο για μερικούς μαζί με κάτι για να μασήσουν ή να πιπιλίσουν (τσίχλα, υγειινά snacks, μπουκάλι με νερό για ρούφηγμα ή καλαμάκι) κατά τη διάρκεια της καθιστικής μελέτης.

·        Τα συχνά διαλείμματα κίνησης είναι επίσης σημαντικά κατά τη μελέτη, μαζί με αυτό που περιγράφουμε ως βαριές δραστηριότητες (κάνουμε βαρη, ή μετακινούμε επίτηδες βαριά έπιπλα) που παρέχουν ιδιοδεκτικές εισροές.

Ένας γρήγορος περίπατος γύρω από το τετράγωνο κάθε δύο ώρες ή μερικές διατάσεις μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό κάποιον που μελετάει να βοηθήσει στη ρύθμιση του εαυτού του. Οι βαριές δραστηριότητες ηρεμούν και οργανώνουν επίσης και μπορούν να βοηθήσουν τους νέους να αισθάνονται πιο χαλαροί.

Το λάστιχο γυμναστικής στα βάρη (συνήθως χρησιμοποιείται στους αστραγάλους) μπορεί επίσης να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για ένα νεαρό άτομο που δεν έχει πάρα πολύ χρόνο για άλλη άσκηση να πάρει ιδιοδεκτική εισροή ενώ βρίσκεται μέσα στο σπίτι.

·        Μερικοί μαθητές/φοιτητές που έχουν ανάγκες αισθητηριακής επεξεργασίας μπορούν να επωφεληθούν από το να κάθονται ελαφρώς μακριά από άλλους ή στο μπροστινό μέρος της τάξης εξέτασης.

·        Μερικοί νέοι βρίσκουν ότι ένα παιχνίδι fidget τους βοηθά να σκεφτούν καλύτερα κατά τη διάρκεια μιας εξέτασης, όπως επίσης ένα στυλό ή μολύβι με ένα chewy toy συνδεδεμένο είναι ένας καλός τρόπος για να οργανώσετε το Νευρικό σας Σύστημα σε ένα περιβάλλον εξετάσεων.

 Αν δοκιμάσετε κάποιες από τις παραπάνω τεχνικές αυτο-ρύθμισης, παρακαλώ επικοινωνήστε με το Blog μας και πείτε μας τη γνώμη σας!

Δύναμη, και καθαρό μυαλό εύχομαι!».

 

 

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Πανελλήνιες: Άγχος εξετάσεων και Αισθητηριακή Επεξεργασία», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Βαγγέλης Λάσκαρης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.