Πανελλήνιες: Οι συντελεστές των ελάχιστων βάσεων εισαγωγής για τα ΑΕΙ
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα προκύπτει από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων σε καθένα από τα τέσσερα επιστημονικά πεδία.Πανελλήνιες: Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα προκύπτει από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων σε καθένα από τα τέσσερα επιστημονικά πεδία.
Πανελλήνιες: Από 0,8 έως 1,20 είναι το εύρος μέσα στο οποίο μπορούν να κινηθούν τα Τμήματα για να ορίσουν την Ε.Β.Ε. των υποψηφίων για φέτος.
Ένα νέο τοπίο θα συναντήσουν οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελληνίων με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που αφορά κάθε μαθητή και υποψήφιο των Πανελληνίων ανεξαρτήτως του τύπου Λυκείου.
Η υπ’ αριθμ. Φ.251/22973/Α5/26.02.2021 απόφαση αναφορικά με τον ορισμό ελάχιστης και μέγιστης τιμής του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ως προϋπόθεση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής, υπεγράφη από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η οποία και εστάλη στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Στην Υπουργική Απόφαση ορίζονται ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής οι τιμές 0,80 και 1,20 αντιστοίχως. Ως συντελεστής της Ε.Β.Ε. μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής.
Ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής ορίζονται οι τιμές 0,70 και 1,10 αντιστοίχως. Ως συντελεστής της Ε.Β.Ε. μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής.
Ο πρόσφατα ψηφισθείς Ν 4777/2021 θέσπισε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ):
για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών,
για τη θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών,
για την ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία, καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,
για την ορθολογικότερη κατανομή και χρήση των πόρων του κάθε ΑΕΙ.
Πηγή: skai.gr