ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παραλίγο νέα «Τέμπη» στην Πιερία: Οργισμένοι οι μηχανοδηγοί – «Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει – Όχι άλλες κηδείες συναδέλφων και συνανθρώπων»

Πυρά των μηχανοδηγών προς ΟΣΕ - Δύο φορές έχει κινδυνέψει να γίνει δυστύχημα στο ίδιο σημείο, λόγω λανθασμένης ένδειξης της φωτοσήμανσης!

Πυρά των μηχανοδηγών προς ΟΣΕ - Δύο φορές έχει κινδυνέψει να γίνει δυστύχημα στο ίδιο σημείο, λόγω λανθασμένης ένδειξης της φωτοσήμανσης!
Συντάκτης: Αλέξανδρος Ορφανίδης Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Με αποτροπιασμό παρακολουθούν οι πολίτες τις λεπτομέρειες για το νέο περιστατικό της παραλίγο σύγκρουσης των δύο τρένων στο Κορινό Πιερίας, αφού για λεπτομέρειες αποφύγαμε νέα «Τέμπη». Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι η χώρα του «πάμε και όπου βγει», αφού η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όχι μόνο προσπαθεί να κουκουλώσει το έγκλημα των Τεμπών, αλλά δεν φροντίζει καν για να μην υπάρξει και δεύτερο έγκλημα.

Αναφερόμαστε βέβαια στο περιστατικό που έχει «βουίξει» στα ΜΜΕ από χθες, όπου η αμαξοστοιχία Intercity 57 η οποία μετέφερε περίπου 200 επιβάτες, παραλίγο να συγκρουστεί με όλη του την ταχύτητα με ακινητοποιημένο συρμό του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα.

Η τραγωδία αποφεύχθηκε επειδή οι μηχανοδηγοί των 2 αμαξοστοιχιών συνεννοήθηκαν μέσω… κινητού, όταν κατάλαβαν ότι κάτι πηγαίνει λάθος. Όλα δείχνουν ότι για κάποιο λόγο δεν λειτούργησει η φωτοσήμανση που ελέγχεται από την τηλεδιοίκηση, και επομένως ο μηχανοδηγός του Intercity είχε «πράσινο» και αν δεν συνειδητοποιούσε τον κίνδυνο, θα έπεφτε με 140 χλμ./ώρα στον σταματημένο συρμό του προαστιακού!

Εκείνο που εξοργίζει ακόμα περισσότερο, είναι ότι αυτή η παραλίγο τραγωδία είναι η δεύτερη μέσα σε έναν χρόνο, που αποφεύχθηκε! Αυτό αποκάλυψε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), με ανακοίνωσή της, όπου αναφέρεται ότι και την άλλη φορά υπήρξε λανθασμένη ένδειξη σηματοδότησης στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κορινού!

«Τα δύο αυτά συμβάντα», τονίζει η ΠΕΠΕ, «έχουν λάβει χώρα σε περιοχή που υποτίθεται ότι λειτουργούν πλήρως η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα». Συγκεκριμένα, στις 16 Δεκέμβρη 2023, σύμφωνα με αναφορά μηχανοδηγού που έχει κατατεθεί στην «Hellenic Train», ενώ εκτελούσε δρομολόγιο με την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον Σταθμό Πλατέος – τηλεφωνικά, λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών – ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του ΣΣ Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος.

Όμως η ένδειξη φωτοσήμανσης ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη, όπως ακριβώς έγινε και στο πρόσφατο περιστατικό!

Για όλο αυτό το μπάχαλο οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο έχουν προειδοποιήσει επανειλημμένες φορές ότι θα οδηγήσει σε νέα τραγωδία, ωστόσο το μόνο που κάνει η «αιματοβαμμένη» Hellenic Train είναι να προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για να βγάζει παράνομες τις απεργίες των μηχανοδηγών. Με λίγα λόγια η εταιρεία έχει στο ιστορικό της τη μεγαλύτερη τραγωδία στα χρονικά του ελληνικού σιδηροδρόμου και παράλληλα έχει και το θράσος να πολεμά εκείνους που φωνάζουν για να μην γίνει και δεύτερη τραγωδία.

«Γιατί δεν λειτούργησε η πολυδιαφημισμένη τηλεδιοίκηση;»

Στο κανάλι του ΑΝΤ1, βγήκε σήμερα να μιλήσει για το νέο περιστατικό ο Γιώργος Μανώλης, αντιπρόεδρος σωματείου μηχανοδηγών. Τα όσα είπε, κυριολεκτικά ανατριχιάζουν για το τι θα μπορούσε να έχει συμβεί:

«Και τα δύο τρένα είχαν κατεύθυνση προς την Λάρισα. Ο Προαστιακός αντιμετώπισε κάποια τεχνικά προβλήματα, οπότε χρειάστηκε να σταματήσει για μερικά λεπτά. Όταν ένα τρένο βρίσκεται σε κάποιο σημείο της γραμμής, αυτό θεωρείται κατειλημμένο. Επομένως, τα φωτοσήματα τα οποία βρίσκονται πριν από το σημείο αυτό θα πρέπει να είναι πορτοκαλί και μετά κόκκινα ώστε να δείξουν στο τρένο που ακολουθεί ότι μπροστά υπάρχει εμπόδιο και πως η γραμμή δεν είναι ελεύθερη», περιέγραψε ο κ. Μανώλης και συνέχισε:

«Στην προκειμένη το σύστημα της φωτοσήμανσης και της τηλεδιοίκησης δεν λειτούργησε, ο μηχανοδηγός είχε πράσινο φωτόσημα και ο λόγος που αποφεύχθηκε το δυστύχημα -γιατί το Intercity από το σημείο εκείνο δεν σταματά, περνά με ταχύτητα 140 χλμ– ήταν επειδή οι μηχανοδηγοί του Intercity, γνωρίζοντας πως ο προαστιακός που προηγείτο αντιμετωπίζει προβλήματα, ήταν σε συνεχή επικοινωνία με τον οδηγό του, καθ’υπέρβαση των καθηκόντων τους. Κατάλαβαν πως κάτι δεν πάει καλά».

Θυμόμαστε ότι η κυβέρνηση προσπαθούσε για μήνες να πείσει ότι λειτουργούσε τηλεδιοίκηση στα Τέμπη, ενώ δεν λειτουργούσε. Τώρα όμως που πράγματι λειτουργεί στο σημείο που έγινε το περιστατικό στον Κορινό, και πάλι η φωτοσήμανση έδειξε λανθασμένη ένδειξη. Επομένως εδώ φάνηκε ότι τα τεχνικά προβλήματα παραμένουν και μάλιστα είναι τόσο σοβαρά που μπορεί να κοστίσουν ζωές.

Και αν για τα Τέμπη έσπευσαν όλοι να φορτώσουν το έγκλημα σε «ανθρώπινο λάθος», τώρα τι μπορούν να πουν που και λειτουργούσε τηλεδιοίκηση, και κοντέψαμε να έχουμε νέα Τέμπη;

Ο Γιώργος Μανώλης απηύθυνε ένα πολύ λογικό ερώτημα προς τον ΟΣΕ:

«Έχουν περάσει τόσες μέρες και λέμε πως το περιστατικό ερευνάται. Θέλω να θυμίσω πως όταν έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη, πολύ γρήγορα πήγαν οι αρμόδιοι στη Λάρισα, έλεγξαν τον πίνακα χειρισμού και είχε βγει στη δημοσιότητα η καταγραφή, για να αποδειχτεί πως είχε γίνει ανθρώπινο λάθος. Και ρωτάμε εμείς σήμερα: Τώρα στην πολυδιαφημισμένη, σύγχρονη, τηλεδιοίκηση, τρεις ημέρες μετά, γιατί δεν έχουμε ακόμη κάποιο αποτέλεσμα από τις καταγραφές;», διερωτήθηκε ο αντιπρόεδρος του σωματείου μηχανοδηγών.

«Δεν έχουμε καμία πρόθεση και κανέναν σκοπό, να ξαναπάμε σε κηδεία συναδέλφων και συνανθρώπων μας», είπε κλείνοντας.

Exit mobile version